|
Vuelta a España 2006
|
View this Thread in Original format
| Jasperovitsj |
Voilà, net zoals bij de Tour, een topic over de laatste grote ronde van het seizoen: de Ronde van Spanje! :D
Alles over de Vuelta is te vinden op www.lavuelta.com
Durft iemand zich al aan een voorspelling te wagen? :) |
|
|
| Jasperovitsj |
Dit jaar krijgen de renners voorgeschoteld, van 26 augustus tot 17 september:
- 21 etappes over een totale afstand van 3129 kilometer
- 11 ritten in lijn
- 7 bergritten
- 2 individuele tijdritten
- 1 ploegentijdrit (proloog)
En verder:
- 5 aankomsten bergop
- 4 cols buiten categorie
- 10 cols van 1ste categorie
- 4 cols van 2de categorie
- 14 cols van 3de categorie
En de Spaanse cols zijn ook absoluut geen lieverdjes! :nervous:
Voor de eindwinst komen enkele namen in aanmerking zoals Vinokourov, Menchov, Saste en Valverde. Maar er is geen absolute topfavoriet die er echt bovenuit steekt. Dus ik verwacht een open strijd met veel verrassingen en onverwachte wendingen! En hopelijk alles dopingvrij deze keer... |
|
|
| MikeVee |
Ik weet het nog niet, moet nog de deelnemerslijst bekijken voor men wielerprono ploeg.
Sastre gaat dit jaar de 3 grote rondes doen, is wel :eyes:
Petachi is nog afwachten, want niet echt goed in vorm na ze revalidatie persies. |
|
|
| Antony |
| ik wacht ook nog ffe af :) kan inderdaad een open vuelta worden. met Fuentes in de volgwagen |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by MikeVee
Petachi is nog afwachten, want niet echt goed in vorm na ze revalidatie persies. |
Inderdaad. En bij gebrek aan Boonen en McEwen kunnen het heel open sprints worden :crazy: |
|
|
| ConFig |
doet Wimmeke snuffel mee?
Die mag na zijn teleurstellende prestaties ook nog wel wat rechtzetten.. verwacht er toch wel wat van.. |
|
|
| Devilex |
| Ze zijn van plan om nog eens grote schoonmaak te houden alvorens de Vuelta begint, kunnen zich geen schandalen meer veroorloven tijdens of na de ronde zelf. |
|
|
| Jasperovitsj |
| quote: | Originally posted by ConFig
doet Wimmeke snuffel mee?
|
Nope, waarschijnlijk niet. Dit is de voorlopige ploeg:
Mario Aerts (Bel)
Christophe Brandt (Bel)
Wim De Vocht (Bel)
Bart Dockx (Bel)
Christopher Horner (Usa)
Josep Jufre Pou (Spa)
Björn Leukemans (Bel)
Pieter Mertens (Bel)
Fred Rodriguez (Usa) |
|
|
| ConFig |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Nope, waarschijnlijk niet. Dit is de voorlopige ploeg:
Mario Aerts (Bel)
Christophe Brandt (Bel)
Wim De Vocht (Bel)
Bart Dockx (Bel)
Christopher Horner (Usa)
Josep Jufre Pou (Spa)
Björn Leukemans (Bel)
Pieter Mertens (Bel)
Fred Rodriguez (Usa) |
belachelijk. Wie gaat daarvan potten breken? Tzal weer van Brandt en Leukemans moeten komen dan? :confused: |
|
|
| 1Million$shot |
| quote: | Originally posted by ConFig
belachelijk. Wie gaat daarvan potten breken? Tzal weer van Brandt en Leukemans moeten komen dan? :confused: |
wees blij dat ze een aantal belgen meenemen !!! :whip:
ipv altijd commentaar te geven, zelf al op een col gereden misschien?
anyway, ik mag geen appellen met spammers vergelijken! :D |
|
|
| Devilex |
| En we zijn weer vertrokken... |
|
|
|
|