return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 
U werkt: basic info (pg. 19)
View this Thread in Original format
Kelly*
quote:
Originally posted by FCB_Fanatic
alvorens ik aan het treinstation van Genk of Neerpelt ben, moet ik al zo'n 20 minuten rijden. Vanuit Genk is het dan 1u38 min tot Brussel-Zuid, vanuit Neerpelt 1u44 min. Daarna moet ik nog de metro en de tram nemen.

Ik ben dus met de trein zeker langer onderweg :)


Verbindingen vanuit Genk trekken op ni veel... ben naar de omgeving van Genk verhuist en ik werktte toen nog in Zaventem. Je bent heel erg lang onderweg en īs avonds is de verbinding echt slecht! De laatste trein die me tot Genk kon brengen vertrok al om 21:45 (nog niet gedaan met werken toen :S) of nam je de trein met overstap in Hasselt moest je bijna 50 min wachten :whip:
Giesber
quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N Als je toch de jobs voor het kiezen hebt, waarom neem je dan geen job in de buurt? :p

Voor 't geld.

Ik ben jong, en ik heb er niks op tegen om 3 uur per dag onderweg te zijn. Als ik dan in Brabant meer betaald krijg, waarom zou ik dan in Limburg blijven?

En als ik de afstand beu ben ga ik wel in de buurt van Leuven en Brussel wonen, daar heb ik ook nie veel problemen mee.

En zoals FCB_Fanatic zegt: de treinverbindingen in Limburg zijn enorm slecht, dan kan ik nog beter met de fiets gaan.
C.E.U.N.E.N
quote:
Originally posted by TOR
Afstand is zelden de doorslaggevende factor bij het al dan niet aannemen van een job, tenzij het traject onhoudbaar lang is natuurlijk.


Ik kijk daar als eerste naar. Ze moeten mij al veel hoger loon geven om dagelijks 3 uur in de auto te zitten. Ik verdien dan nog liever minder.
Kort bij het werk wonen, is in 2007 een onbetaalbare luxe. Punt uit.
Na enige tijd zullen jullie het ook grondig beu zijn.
FredNova
quote:
Originally posted by C.E.U.N.E.N
Ik kijk daar als eerste naar. Ze moeten mij al veel hoger loon geven om dagelijks 3 uur in de auto te zitten. Ik verdien dan nog liever minder.
Kort bij het werk wonen, is in 2007 een onbetaalbare luxe. Punt uit.
Na enige tijd zullen jullie het ook grondig beu zijn.


dat is natuurlijk heel afhankelijk van wat je doet he


waar werk je en wat doe je?
Zehra
Ik heb dat ook een paar maanden gedaan tussen Limburg en Antwerpen. In april 2006 beginnen werken. Ik was per dag in totaal ongeveer 3,5 uur onderweg. Openbaar vervoer van Limburg naar Antwerpen of Brussel, dat is niet te doen. Ik zou dan ongeveer 4u heen moeten bussen en treinen en 4u terug.

In 't begin gaat dat rijden nog wel maar na enkele maanden was ik 't toch wel wat beu geworden. Ik was toch van plan om alleen te gaan wonen, dus heb ik me een appartement gezocht en gevonden in Wilrijk. In juli 2006 ben ik daar ingetrokken. Vanaf daar naar mijn werk is ongeveer een 20 min rijden.

Waarom ik zo ver ben gaan werken? 1. Weinig jobs in Limburg voor mijn diploma en voor die paar beschikbare jobs kreeg ik vaak 't antwoord dat mijn profiel niet overeenstemde met het gevraagde. :o 2. Aantrekkelijk bedrijf in de farmaceutische sector. Goed betaald. Goede extralegale voordelen. 3. Leek me op dat moment ook een interessante job. Nu, ik werd mijn job/bedrijf wat beu dus heb ik me iets anders gezocht en gevonden op 5km van mijn appartement. Ideaal!

Dat rijden, dat is zeker te doen. Je wordt er sowieso goed voor vergoed, maar persoonlijk zou ik dat niet meer dan enkele maanden kunnen doen. De tijd in de auto, dat is echt tijd dat je kwijt zijt. :sadgreen:
CygnusX
Dichtbij het werk wonen vind ik ook van goudwaarde. Ze zouden me al veel meer moeten betalen om me 2u of meer per dag in een auto te laten zitten.

Ik ga elke dag met de fiets naar't werk en dat is genieten. Zeker met het mooie weer van de laatste dagen. Andere voordelen zijn de verbeterde conditie en het fris aankomen op't werk.
DJ Zetski
quote:
Originally posted by CygnusX
Dichtbij het werk wonen vind ik ook van goudwaarde. Ze zouden me al veel meer moeten betalen om me 2u of meer per dag in een auto te laten zitten.

Ik ga elke dag met de fiets naar't werk en dat is genieten. Zeker met het mooie weer van de laatste dagen. Andere voordelen zijn de verbeterde conditie en het fris aankomen op't werk.


Hier ook van dat, ik vind het zalig om met de fiets naar het werk te gaan. 8 minuten met de fiets rijden en ik ben al op mijn werk! Heel jammer dat het maar tijdelijk is...
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Zehra
Waarom ik zo ver ben gaan werken? 1. Weinig jobs in Limburg voor mijn diploma en voor die paar beschikbare jobs kreeg ik vaak 't antwoord dat mijn profiel niet overeenstemde met het gevraagde. :o 2. Aantrekkelijk bedrijf in de farmaceutische sector. Goed betaald. Goede extralegale voordelen. 3. Leek me op dat moment ook een interessante job. Nu, ik werd mijn job/bedrijf wat beu dus heb ik me iets anders gezocht en gevonden op 5km van mijn appartement. Ideaal!


bij mij zijn het eigenlijk dezelfde redenen waarom ik in Brussel werk :)

Het zal op lange termijn wel zwaar worden, maar ik ben dan ook niet van plan om dat al te lang te blijven doen. Ik heb al plannen om met een aantal oud kotgenoten in Leuven ergens iets te huren. Dat zou voor ergens in Augustus / September zijn. Dat staat echter nog niet vast, en vanaf het moment dat ik zeker weet dat het niet doorgaat begin ik zelf iets te zoeken (waarschijnlijk in leuven).
TOR
Jobinhoud blijft voor mij essentieel. Liever een uitdagende functie waarvoor ik 's morgens en 's avonds een uur op de baan moet dan een vervelende functie om de hoek.

Er zijn natuurlijk wel grenzen en meer dan drie uur zou ik evenmin willen verspillen per dag.
Jasperovitsj
Ik heb ook bij Atlas Copco gesolliciteerd, kwestie van origineel te zijn enzo :o

Moisture
ACTA
TOR
Een collega heeft gisteren het nieuws gekregen dat ze mag beginnen bij Atlas Copco. Kennelijk the place to be op dit moment :p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 [19] 20 21 22 23 24 
Privacy Statement