|
U werkt: basic info (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| anke |
| quote: | Originally posted by domineesje
mjah met zo'n dochter die graag gsm's en kleren al 5 stap koopt, ge zou voor niet minder eh |
ik krijg ook niet alles eh
enkel die auto
maar voor de rest moet ik op zaterdag werken net zoals iedereen |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by anke
enkel die auto
|
lol :stongue:
Ocharme :) |
|
|
| domineesje |
| quote: | Originally posted by anke
ik krijg ook niet alles eh
enkel die auto
maar voor de rest moet ik op zaterdag werken net zoals iedereen |
let op voor u sociaal leven he :o |
|
|
| anke |
| quote: | Originally posted by Phortastic
lol :stongue:
Ocharme :) |
ja en ik ben niet de enige
de parking van die school staat vol met autos van studente en niet de minste
denk je dat die dat allemaal zelf betaald hebben?
ik moet enkel de benzine betalen |
|
|
| Phortastic |
| quote: | Originally posted by anke
denk je dat die dat allemaal zelf betaald hebben?
|
meeste jongeren zijn verwende snotapen, jij bent enkel een bevestiging op die regel hoor ;) |
|
|
| mellow_head |
| Haha zalig :D Spoiled lil bratz. |
|
|
| anke |
| mijn ouders houden van mij mellow_head :D |
|
|
| Xilver |
| Bij mellow_head hebben ze de baby weggegooid en de nageboorte gehouden. |
|
|
| Loraine |
| quote: | Originally posted by domineesje
Mooie salarissen
55.000 ΰ 60.000 frank bruto per maand. |
Juist ja.... de EURO is anno 2006 nog niet ingevoerd in Belgiλ ?!? :disbelief
Enfin....na 11 jaar verpleegkundige spelen had ik het echt wel gezien aan het bed hoor. Er gaat voor mij niks boven een kantoorbaan: reguliere werktijden, elk weekend vrij (feesten) etc etc....
Dan maar een zogenaamde "saaie" baan.. :thepirate |
|
|
| anke |
de euro is 10 jaren geleden of zo ingevoerd
die lonen zijn al lang veranderd
en dat doet dan administratie van een bedrijf
sorry maar deze had je terug. remember de pieten?)
:p |
|
|
| Shadowkid |
| quote: | Originally posted by anke
de euro is 10 jaren geleden of zo ingevoerd
die lonen zijn al lang veranderd
en dat doet dan administratie van een bedrijf
sorry maar deze had je terug. remember de pieten?)
:p |
Gemiddelde starterslonen van op de site Vacature.com
| quote: | Je eerste zuurverdiende loon...
De sprongen in startlonen van HSO naar HOKT (1 cyclus) en van HOKT naar HOLT (2 cycli) zijn even groot: ongeveer 260 euro. Het HOLT- en het universitaire niveau liggen qua startlonen duidelijk dichter bij elkaar: 75 euro verschil tussen de medianen.
Kijken we meer in detail naar de startlonen per afstudeerrichting, dan kunnen we het 'zuivere' effect van het diplomaniveau beter inschatten. Zo ligt het mediaanstartloon voor een handelsingenieur uit het hoger onderwijs met 2 cycli ongeveer 170 euro lager dan dat van een universitaire handelsingenieur. Het verschil tusen de top (burgerlijk ingenieurs) en de staart (toerisme en horeca) bedraagt overigens meer dan 1.000 euro.
Universitaire diploma's
Burgerlijk ingenieur 2.520
Farmaceutische wetenschappen 2.302
Wetenschappen 2.299
Bio-ingenieur 2.284
Informatica 2.275
Rechten 2.116
Toegepaste economische wetenschappen (TEW) 2.071
Psychologie, pedagogie 2.066
Geneeskunde 1.999
Sociale wetenschappen 1.948
Lichamelijke opvoeding 1.874
Geschiedenis 1.836
Germaanse, romaanse 1.832
Gemiddeld: 2.130
Hoger Onderwijs Kort Type
A1 Informatica 1.924
Verpleegkundige 1.893
Industriλle wetenschappen 1.832
laborant, kinesitherapie 1.794
Regent 1.752
Juridisch 1.740
Sociaal-agogisch werk 1.709
Bedrijfsbeheer, secretariaat-talen (boekhouding, fisaliteit, accountancy, bibliotheek) 1.670
Kleuteronderwijzer, onderwijzer 1.670
Communicatie, PR & reclame 1.670
Toerisme & horeca 1.448
Gemiddeld 1.717
Hoger Onderwijs Lange Type
Industrieel ingenieur 2.071
Handelswetenschappen 1.947
Tolk, vertaler 1.797
Meester in kunsten 1.538
Gemiddeld 2.003
|
|
|
|
|
|