|
Trance Energy 2007 (pg. 21)
|
View this Thread in Original format
| Devilex |
Tja we zeggen hier dat trance geen trance meer is maar steeds meer techtrance en pop.
Hetzelfde geld hier voor I Love Techno é, hoor je daar wel nog echte techno? Daar is het tegenwoordig ook allemaal elektro en minimal wat de klok slaat, ofwel wordt er geramd dat het niet schoon meer is. Mss dat een enkeling nog lekkere techno durft draaien maar daar blijft het ook bij.
Hetzelfe voor house, tegenwoordig ook meer en meer elektroinvloeden.
Dit noemen ze evolutie zeker? Ofwel is heel dat elektrogedoe maar een tijdelijke hype.
We'll see ;) |
|
|
| TOR |
| quote: | Originally posted by mrcanon
05/03 - DJ Jean en Paul Oakenfold op de vuist
Trance Energy in de Jaarbeurs in Utrecht van afgelopen weekend was een daverend succes, maar naar het schijnt konden DJ Jean en Oakenfold het niet met elkaar vinden.
De Nederlander DJ Jean, bekend van ‘The Launch’, stond als headliner op de Clubstage en Oakenfold deed dat op de Mainstage. Oakey zou de muzikale stijl van onze noorderbuur ‘cheesy’ genoemd hebben en dat pikte Jean niet. Er zouden een paar klappen gevallen zijn. Jean heeft blijkbaar een zeer kort lontje. |
| quote: | Originally posted by franzelare
hoorde van een normaal redelijk betrouwbare bron dat het niet paul was maar yves de ruyter.. |
:haha: |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by Devilex
Tja we zeggen hier dat trance geen trance meer is maar steeds meer techtrance en pop.
|
Ik vind dat er vooral wat meer housy en electro-invloeden zijn dan invloeden van of naar techtrance. Uplifting trance heeft het vooral van wat meer electro invloeden, terwijl progressive beiden steeds meer gaat combineren. De set die Gareth Emery op TE neerpootte getuigd daar sterk van. Een combinatie van trancy tracks die een goeie blend weten te maken tussen house, progressive & trance.. Ik vond Gareth's set de beste eigenlijk, dus tegen die evolutie heb ik niet echt bijster veel. Volgens mij zal die evolutie ook wel ervoor zorgen dat trance terug wat meer bijklank zal krijgen buiten de scene, aangezien de stijl wat meer zal aanspreken bij luisteraars die niet 'into trance' zijn. Trance moet nu ook niet te toegankelijk worden.. maar de evolutie die het imo nu aan het doormaken is zal er wel voor zorgen dat trance een groter publiek zal bereiken. Een track zomaar een genre toewijzen zoals house, progressive house, progressive trance of electro, het wordt steeds moeilijker.
In uplifting merk ik persoonlijk maar weinig verandering :( De meeste platen doen me gewoon niets meer, vooral het laatste jaar is uplifting er echt erbarmelijk aan toe.. veel te generic.. bah..
producers zoals aly & fila konden me vroeger bekoren met prachtige platen zoals 'the eye of horus' ofzo, maar nu blijven ze gewoon ter plaatse trappelen.. ze passen hun stijl niet aan, en die tracks lijken gemaakt te zijn in een uurtje tijd.. er lijkt gewoon niets van effort in die platen te zitten :( Ik vind ze achteruit trappelen buiten x jaar geleden.. en dat geldt voor nog heel wat andere producers..
Iemand als Airbase die me vroeger maar weinig deed is nu een van de 'lichtpunten'.. hij keert terug naar de pure basics van trance, gaat gewoon resoluut voor de melodie en slaagt er wel in enkele mooie platen te produceren de laatste tijd. Maar dat is niet echt genoeg voor mij.. Geef mij maar dan wat trance die naar progressive neigt.. dat genre slaagt er voor mij wel steeds meer in de positieve aspecten van meerdere genres te combineren. |
|
|
| Devilex |
| Zoals ik reeds vernoemde wringt die elektro zich echt bij elk genre binnen, ik hoop dat dit slechts een hype is. |
|
|
| mrcanon |
| quote: | Originally posted by franzelare
hoorde van een normaal redelijk betrouwbare bron dat het niet paul was maar yves de ruyter.. |
Mijn bron is nochtans id&t :p |
|
|
| Kodama |
| quote: | Originally posted by Devilex
Zoals ik reeds vernoemde wringt die elektro zich echt bij elk genre binnen, ik hoop dat dit slechts een hype is. |
idem, ik juich elke vernieuwing in trance toe maar die electro invloeden ... dat kan ik echt nie begrijpen waarom dat "zoveel" succes heeft.
Hopelijk is het maar een tijdelijke hype en gaat het uplifting genre herleven. |
|
|
| Jasperovitsj |
Lekker nummer :) |
|
|
| Config |
| oh btw: vette clips BZRK , super kwaliteit :tongue2 |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj