|
Federale Verkiezingen '07 (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| diddi |
| quote: | Zo’n 683.000 Belgen hebben ‘Het Groot Debat’ op Eén van zondagavond bekeken. Meer dan een miljoen Vlamingen bleven minstens een kwartiertje hangen bij het verkiezingsprogramma, waarin kandidaat-premiers Yves Leterme, Johan Vande Lanotte en Guy Verhofstadt het vuur aan de schenen gelegd werd.
Softwarebedrijf Information Builders heeft een gedetailleerde analyse gemaakt van het debat. Daaruit blijkt dat de premier zich zuiver statistisch gezien de winnaar mag noemen, stelt Dave Gelders van de KULeuven. Verhofstadt was met 26 minuten spreektijd het meest aan het woord. Leterme moest het met 23 minuten stellen, Vande Lanotte was maar 17 minuten lang aan het woord.
Het bureau noteerde ook wie het vaakst ontwijkende antwoorden gaf. CD&V-kopstuk Leterme spande op dat gebied de kroon, 21 keer omzeilde hij de vraag. Verhofstadt probeerde acht keer de vraag te ontwijken, Vande Lanotte vijf keer.
Gelders duidt uittredend premier Verhofstadt aan als winnaar van het debat. «Hij heeft het meest gesproken, heeft het meest succesvol het woord afgepakt, was assertief maar niet agressief, kon nu en dan zelf het debat modereren en profileerde zich als verzoener», luidt het.
Politicoloog Stefaan Walgrave van de Universiteit Antwerpen stelt alvast dat er niet meteen sprake was van een ‘paars complot’ tegen Leterme. Vande Lanotte en Verhofstadt waren volgens Walgrave wel «erg vriendelijk voor elkaar», maar hij verklaart dat door hun acht jaar lange samenwerking in de regering. «Bovendien maakt CD&V - of in dit geval Leterme - soms gebruik van het Calimero-effect: de strijder tegenover Paars.»
www.verkiezingen07.be |
|
|
|
| Bertn |
als ik de post hierboven lees, geeft de wetenschap mij blijkbaar weer eens gelijk:p
en deze vond ik idioot en hilarisch tegelijk:
 |
|
|
| massiveK |

Bart De Wever met Jean Marie Le Pen. Franse Front National leader.
Echt racist en antisemit.. Heeft gezegd dat gas kamers waren een "détail de l'Histoire".
:( Jammer genoeg dat CD&V een kartel met NVA heeft, anders zou hij het beste partij voor belgie zijn |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by djcresto
surf allemaal eens naar www.nazi.be |
lol wtf
Is volgens mij eerder van een 'grapjas' die z'n domeinnaam aan die site heeft gekoppeld. Als dat echt van't VB is, is dat wel schandalig. |
|
|
| _Jedi |
| quote: | Originally posted by massiveK

Bart De Wever met Jean Marie Le Pen. Franse Front National leader.
Echt racist en antisemit.. Heeft gezegd dat gas kamers waren een "détail de l'Histoire".
:( Jammer genoeg dat CD&V een kartel met NVA heeft, anders zou hij het beste partij voor belgie zijn |
Khad onlangs met iemand van de CD&V gemaild over dat kartel,
omdat ik daar ook zo over denk.
Een korte uitleg verwees dat ondanks het kartel zij 2 aparte partijen vormen met gemeenschappelijke punten en verscheidenen meningen.
Wanneer je je stem alleen op de CD&V wilt uitbrengen stem op een persoon van de CD&V en niet op de algemene lijst. |
|
|
| Xilver |
| quote: | Originally posted by Push2005
lol wtf
Is volgens mij eerder van een 'grapjas' die z'n domeinnaam aan die site heeft gekoppeld. Als dat echt van't VB is, is dat wel schandalig. |
Is inderdaad een grapjas. Iets van een Nederlander die het domein in de Verenigde Staten heeft gekocht ofzoiets, en ten gevolge daarvan kan het VB er niet veel aan doen. |
|
|
| diddi |
Die kartels zijn gewoon bull... Als ik kijk naar Bertje Anciaux: den dikke nek zou nooit iets te zeggen hebben gehad in Vlaanderen als ze geen kartel waren aangegaan met SP.a. Eerst nationalist en nu ... ne lul :o
Ik ben trouwens een benieuwd hoe lang het kartel CD&V - NVA zal stand houden tijdens de formatie rondes. Precies of de walen gaan samen werken met vlaams nationalisten... |
|
|
| MikeVee |
| Och, in ruil voor een ministerpost voor de voorzitter of een extra parlementszitje laat de NVA wel hun eisen vallen. Zie spirit in het verleden ... |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Xilver
Is inderdaad een grapjas. Iets van een Nederlander die het domein in de Verenigde Staten heeft gekocht ofzoiets, en ten gevolge daarvan kan het VB er niet veel aan doen. |
 |
|
|
| _Jedi |
| ^ik vind het eigenlijk best grappig. |
|
|
| The_G0dfather |
| hehe, nice move |
|
|
|
|