|
Federale Verkiezingen '07 (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| 1Million$shot |
ik sta midden tussen cd&v & n-va.
go lijst 3 :p |
|
|
| FCB_Fanatic |
Der zijn vandaag blijkbaar peilingen bekend gemaakt over de komende verkiezingen. Beetje dezelfde tendens als bij vorige peilingen, CD&V groeit enorm en wordt de grootste, Sp.a en Open VLD verliezen veel terrein.
Link |
|
|
| 1Million$shot |
ff een kleine opmerking
bij de grafiekjes van de poll is er eigenlijk wel iets grandioos abnormaal :)
open vld = rood
en sp-a = blauw
:D :D :D
kunnen we da ni fiksen?? of is dit puur willekeur die kleurkes :p |
|
|
| _Jedi |
^heb dat ook gezien,
maar kdenk dat die kleuren willekeurig zijn. |
|
|
| massiveK |
Er is een peiling in wallonie die zegt dat PS zou het 2de partij zijn net na de MR en voor de CDH
:eyes: Allé t'is misschien mogelijk, ik zal misschien eens zien de PS buiten de meerderheid...
Het artikel:
Selon un sondage réalisé en Wallonie à la demande des journaux L'Avenir, Le Jour et Le Courrier, le MR arrive en tête des intentions de vote des Wallons. Avec 34,92%, il passe devant le PS (29,56%). L'effet Sarkozy?
L'enquête de l'institut Tell me more pointe par ailleurs le cdH à 20,44%, loin devant Ecolo à 11,71%. Faut-il y voir un effet Sarkozy? Le sondage a été réalisé du 16 au 18 mai, soit trois jours durant lesquels Nicolas Sarkozy était au cœur de l'actualité, depuis son entrée à l'Elysée le 16 mai jusqu'à la formation du gouvernement Fillon le 18 mai.
Le parti de Didier Reynders et Louis Michel, avec 33,53%, est également perçu comme le parti qui représente le mieux les intérêts des francophones. Il devance le PS (32,54%), le cdH (18,45%) et Ecolo (7,54%). Le Premier ministre souhaité des Wallons reste toutefois Elio Di Rupo (27,58%), suivi par un tiercé libéral composé respectivement de Guy Verhofstadt (19,44%), Louis Michel (17,66%) et Didier Reynders (15,67%).
Le sondage a été réalisé sur un échantillon de 1.008 personnes habitant en Wallonie et en âge de voter. La marge d'erreur est de 3,2%. L'enquête a été réalisée par téléphone du 16 au 18 mai 2007 entre 10h et 20h30. |
|
|
| djcresto |
| Dit kan wel een interessante wending zijn. Wel één die de regeringsvorming veel moeilijker zal maken. |
|
|
| _Jedi |
Vele Beta's zullen vanavond naar Illusion zijn (lucky people!)
maar wat betreft de verkiezingen is er vanavond Doe De Stem Test op Eén.
Deze lijkt heel goed op die van het Nieuwsblad maar heeft toch enkele andere vragen=
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...ezingen07/2.738
Mijn uitslag blijft hetzelfde als die van van de Kieskompas:
past het best jou = CD&V met 55,4%. |
|
|
| TOR |
Ik kom uit bij Lijst Dedecker :rolleyes:
Ik zou deze test eigenlijk zo snel mogelijk vergeten, de verhouding tussen de vraagstelling en de antwoordmogelijkheden is niet correct. |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by _Jedi
Vele Beta's zullen vanavond naar Illusion zijn (lucky people!)
maar wat betreft de verkiezingen is er vanavond Doe De Stem Test op Eén.
Deze lijkt heel goed op die van het Nieuwsblad maar heeft toch enkele andere vragen=
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu...ezingen07/2.738
Mijn uitslag blijft hetzelfde als die van van de Kieskompas:
past het best jou = CD&V met 55,4%. |
Dat is de slechtste en meest ongenuanceerde test die ik in m'n leven al gemaakt heb |
|
|
| FCB_Fanatic |
Mijn resultaat:
01. Open VLD (77.4%)
02. N-VA (53.0%)
03. CD&V (52.3%)
04. Sp.a (51.7%)
05. LDD (49.3%)
06. Spirit (48.7%)
07. Vlaams Belang (42.0%)
08. Groen (37.2%)
09. PVDA+ (29.8%)
Net zoals bij die andere test komt Open VLD bij mij eerst. Hier is het verschil echter vrij groot met de andere partijen (waarschijnlijk door die wegingsfactor), terwijl bij de test vd Standaard LDD samen met CD&V toch vrij dicht bij Open VLD lag. Wat die wegingsfactor trouwens betreft, dat hadden ze toch iets beter kunnen verfijnen
Ik heb mijn keuze voorlopig nog niet gemaakt en blijf twijfelen tussen Open VLD en Lijst Dedecker. |
|
|
| The_G0dfather |
de mannen (en vooral ook da wijf)vant vlaams blok hebben weer goed hun best gedaan vadaag
wa was da, geen saharakleren meer ofzo in de straat da ze zei :p |
|
|
| djcresto |
| Ik kom bij de stemtest volledig andere resultaten uit dan bij het kieskompas. :o |
|
|
|
|