|
Federale Verkiezingen '07 (pg. 13)
|
View this Thread in Original format
| Bertn |
op veel plaatsen haalt de sp-a zwaardere verliezen dan VLD. hoera!:) het omgekeerde zou onrechtvaardig geweest zijn:-)
edit: uiteraard zijn dit allemaal nog maar voorlopige cijfers |
|
|
| Devilex |
| Toch een duidelijk teken dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen rechts gekozen heeft. Ben een curieus met wie CD&V een coalitie gaat vormen... |
|
|
| Push2005 |
| quote: | Originally posted by Devilex
Toch een duidelijk teken dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen rechts gekozen heeft. Ben een curieus met wie CD&V een coalitie gaat vormen... |
Alles hangt af van Wallonië |
|
|
| Config |
| ^ MR lijkt het daar precies nipt te halen.. |
|
|
| djcresto |
De coalitievorming zal heel moeilijk worden.
Rooms-blauw is de enige coalitie mogelijk met 2 partijen. Andere optie lijkt rooms-rood-groen.
Maar ik denk dat vld en zeker spa spirit na zo'n verliezen niet staan te springen om in de regering te stappen. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by djcresto
De coalitievorming zal heel moeilijk worden.
Rooms-blauw is de enige coalitie mogelijk met 2 partijen. Andere optie lijkt rooms-rood-groen.
Maar ik denk dat vld en zeker spa spirit na zo'n verliezen niet staan te springen om in de regering te stappen. |
Het gaat idd niet makkelijk worden.
Vlaams Belang en LDD zijn voor CD&V hoogstwaarschijnlijk geen opties en een tripartite wordt ook al niet als mogelijkheid aanzien. Een rooms-blauwe coalitie zie ik eventueel wel als mogelijkheid. De VLD zie ik die stap nog wel maken, maar ik denk dat ze het dan wel zeer hard zullen spelen tov de CD&V. Sp.a Spirit zie ik eerder de beslissing nemen om de komende regeringsperiode voor de oppositie te kiezen.
hoewel ik er zelf niet op heb gestemd ben ik trouwens wel content dat LDD het goed gedaan heeft. Ik vind Dedecker wel een capabel politicus :D |
|
|
| Push2005 |
Wie is er nu eigenlijk het grootst in Wallonië; de PS of de MR ? Ze schijnen het daar zelf weer niet te weten.
Het typeert ook weer hoe Vlamingen al lang gedaan hebben met stemmen tellen en er in Wallonië nog een hoop moet gebeuren.
Voor de rest is het een interessante uitslag. Een moeilijke onderhandelingsperiode staat voor de deur. Vijf zetels voor LDD; dat is een gigantische prestatie voor een partij die maar 5 maand bestaat. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Push2005
Wie is er nu eigenlijk het grootst in Wallonië; de PS of de MR ? Ze schijnen het daar zelf weer niet te weten. |
als ik af ga op de info op de vrt verkiezingssite, zou de MR de grootste zijn. Maar het is dus idd nog geen volledige uitslag |
|
|
| massiveK |
MR heeft tot nu toe 1 zetel meer dan PS maar volledige resultaten zijn nog niet gekend.
Zal echt moeilijk om een regering te vormen, zeker als de CD&V met dezelfde eisen dan NVA komen.
Om een (niet door de franstalige gewenst) staatshervorming te doen, zou het CD&V graag een klassieke tripartite samen met Blauw en rode doen.
Maar de franstaligen willen dat waarschijnlijk niet, ook Ecolo heeft het dit keer goed gedaan.
Misschien een Rooms-Blauw-groen coalitie is mogelijk, maar ik weet ni of groen groot genoeg is op het noord.. |
|
|
| djcresto |
| blauw heeft momenteel trouwens evenveel zetels als cd&v/cdh. Cdh is ondertussen een zetel kwijtgespeeld aan de ps. |
|
|
| massiveK |
| verdomme hennegauw.. die mensen zullen nooit begrijpen dat die PS moet veranderen? en om te veranderen moet hij een keer naar de oppositie te gaan |
|
|
| 1Million$shot |
België bestaat niet!!
het feit dat paars in Vlaanderen zo wordt afgestraft en in Wallonië
eigenlijk niet zegt genoeg ...
hopelijk vinden ze nu 2/3 meerderheid voor die staatshervorming !!! |
|
|
|
|