return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 
Mysteryland 23/8/2003 Floriade Haarlemmermeer (pg. 15)
View this Thread in Original format
JunKX
Hey party people. Al hier dan mijn verslag!

Na een treinreis van 3 uur waren Ronny_0, Ferry_0, Matbijn, Shallow en ik eindelijk binnen. Snel even bonnen halen om drinken te kopen en snel op naar de mainstage alwaar wij Sven Vath zouden horen draaien. Daar aangekomen was Future Shock bezig met afsluiten met hun enorme knaller Futureshock - SPARC. (Played by Marco V & Tiesto). Toen was het tijd voor Sven Vath. Ik zag hem van veraf al staan. Het blijft toch een vage knaap met zijn rare bosje haar en (te) grote zonnenbril. Na wat vage electro plaatjes kwam de vaart er aardig in. Ik wou alleen ff pinnen en wat te eten halen. Dus ik samen met Shallow richting pinautomaten. We zijn overal naartoe gestuurd (helemaal tot in het begin van het park) om erachter te komen dat er geen automaten aanwezig waren :whip:. Ondertussen ook nog ff HB & Massive ontmoet dankzij Shallow.

Nouja, dan er maar het beste van maken. FF snel in de Talent Room gekeken waar Antiphus aan het draaien was. Hij spaaide een remix van Sweet Dreams van Eurythmics die het erg goed deed bij het publiek. Volgens mij zag ik Miss Proximus losgaan in het oranje maar had geen tijd om het ff te checken omdat ik snel door wou. Even snel om de hoek gekeken bij Third Movement waar het geluid echt HARD stond. Vage muziek, maar mensen konden het blijkbaar wel waarderen.

Op de terug weg langs de Q-Dance stage gelopen om een kennis van Shallow te ontmoeten die blijkbaar zo strak stond dat hij een kort termijn geheugen had van om en nabij de 2 seconden... Niet een succes dus. Daarna snel door naar Cocoon waar Marco Carola aan een groovy-tek set was begonnen. Damn, wat kan deze knaap draaien zeg! Ongeloofelijk! Hij ging langer door dan gepland omdat Richie Hawtin niet was komen opdagen/in staat was te draaien. Maakte het feest niet minder cool vond ik :D

Weer op naar de mainstage waar Ferry_0's held Sander Kleinenberg aan het draaien was. Deep basses and heavy kicks zijn de key-words hier. Was wel leuk om Sander eens live te zien, maar na een half uurtje was ik toch verveeld geraakt van zijn muziek. (Ik ben niet een progressive liefhebber). Dus op naar 1 van mijn helden DJ Jean samen met Ronny_0 en Shallow. Het werd duidelijk dat Jean een DJ is die je in een kleine club/tent moet horen. Hij mixte als vanouds. Ouwe clubbknallers als Godz Gift - A lot of speed en Temper - Work That Booty kwamen voorbij. Aangezien ik helemaal leip ben van club was dit wel een toppertje van de avond. Shallow hield het voor gezien en ging terug naar Sander Kleinenberg. Nog even staan feesten met Ronny_0 om vervolgens om 21.15 naar Ferry Corsten te gaan.

Ferry Corsten was goed bezig. Hij draaide op het moment dat ik aankwam Solar Factor - No return. Een goede plaat met een hoog "evilness" gehalte naar mijn mening. Helaas ging de tijd snel en moesten we om 21.45 alweer naar de kluisjes toe aangezien onze trein om 23.00 zou vertrekken. Deze hebben we op het nippertje gered :)

Het was een topper van een dag. Dat mensen niet naar dit feest willen omdat ze de line-up niet overtuigend vinden komt misschien ook vanwege het feit dat meeste mensen vooral naar Trance luisteren. Als je ook van Techno/Groove/Club houd, kwam je ruimschoots aan je trekken op deze editie van Mysteryland!

Nog even een opsomming van de plus- en minpunten die mij opvielen.

Pluspunten:
- Snelle service bij drink- en foodstands. (Depends waar je eten of drinken gaan halen I guess..)
- GOED GELUID!! Dit viel me echt 100% mee. Vooral op de mainstage en in de cocoon area stond het geluid oorverdovend hard. Mijn complimenten!
- Veel toiletten in de buurt! (Alhoewel je wel buiten bent natuurlijk en een boompje snel gevonden is ;))

Minpunten:
- Geen pin mogelijkheden. Ik had verwacht dat je op het floriade terein had kunnnen pinnen. Misschien gedeeltelijk mijn eigen schuld en had ik de boel beter moeten checken vantevoren.
- Geen wegwijzers. Wij kregen bij de ingang geen plattegrond van Mysteryland. Later liet iemand mij een plattegrond zien maar ik vond deze niet duidelijk. Een paar wegwijzers hadden naar mijn mening de boel wat overzichtelijker gemaakt.
- Toen het donker werd, werd het ook ECHT donker. De weg vanaf cocoon naar de ingang was niet tot nauwelijks verlicht. Je kon je poten breken over de mensen. Hadden wat mij betreft wel ff 1 of 2 lampjes aangekund.

Voor de rest was het helemaal top en ben ik volgend jaar zeker weer van de party!!!!
HiGH_NrG
quote:
Originally posted by JunKX

Minpunten:
- Geen pin mogelijkheden. Ik had verwacht dat je op het floriade terein had kunnnen pinnen. Misschien gedeeltelijk mijn eigen schuld en had ik de boel beter moeten checken vantevoren.

Bij de bonnenverkoop bij de zuidingang was een pinmogelijkheid :)
JunKX
quote:
Originally posted by HiGH_NrG
Bij de bonnenverkoop bij de zuidingang was een pinmogelijkheid :)

Bij noord kon je alleen bonnen pinnen. Ik heb meerdere security mensen aangesproken en mensen van ID-T, maar niemand kon me vertellen waar ik kon pinnen.

Bovendien vind ik 1 locatie wel wat weinig...
magrec
quote:
Originally posted by JunKX
Bij noord kon je alleen bonnen pinnen. Ik heb meerdere security mensen aangesproken en mensen van ID-T, maar niemand kon me vertellen waar ik kon pinnen.

Bovendien vind ik 1 locatie wel wat weinig...

Dan heb je niet goed gekeken want bij noord kon je dus ook zowel met pinpas als met gewoon contant geld bonnen kopen.
JunKX
quote:
Originally posted by magrec
Dan heb je niet goed gekeken want bij noord kon je dus ook zowel met pinpas als met gewoon contant geld bonnen kopen.

Ja poppie maar ik moest geld hebben voor de terug weg en op het station kon ik niet pinnen. (geen tijd voor in verband met trein)
Magic83
Hier in het kort mijn bevindingen ;)

De dj's vond ik over het algemeen wel oke. Ferry Corsten was goed en dj jurgen was ook wel oke. Verder stuk Kai Tracid gezien die ook lekkere platen draaide. Technoboy was op het einde ook nog flink knallen trouwens :D

Ik vond de aankleding niet echt geweldig. De Q-dance stand zag er dan nog het beste uit en was 's avonds ook het meest sfeervol...
Verder vond ik de podia over het algemeen vrij klein. We wistte gewoon niet cker of we nou bij de mainstage waren of niet :p omdat het gewoon niet veel groter was dan de rest.

Bij de q-dance stand liep het grootste gedeelte ook schuin wat dus maar irritant dansen was maar dit mocht de pret verder allemaal niet drukken hoor :)

De verkoop punten van eten/drinken was ook aan de krappe kant. 1 verkoop punt voor muntjes voor beide delen van ML (noord/zuid) Ik heb niet lang hoeven wachten btw voor drank/eten dus dat scheelde.

Wc's waren gratis maar ook die stonden er niet echt veel.
Prullebakken idd zoals narra zegt heb ik ook bar weinig gezien dus het was meteen slingeren geblazen met lege bekertjes e.d :p

Dan moesten we tenslotte rond 11-en nog de auto terug vinden tussen weet ik veel hoeveel anderen op een totaal onverlicht parkeerterrein. Heel fijn was dat vooral ook al de greppels en dan de sloot niet te vergeten waar we bijna doorheen wilde lopen :D

Dan de positieve dingen ;)

Het weer was natuurlijk onverwachts mooi met lekker veel zon. Niet te heet dus een mooie dag.
Het geluid stond imo harder dan bij andere feesten waardoor ik minder dicht bij de dj booth ben gaan staan. Dat von ik best jammer want dichterbij is het meestal gezelliger :)

Wat ook goed was was 2 ingangen tot het terrein wat voor minder drukte zorgten bij de ingangen.

Al met al was het dus een gezellige dag,leuke ervaring met mooi weer lekkere muziek en een leuk publiek...
blup
Geluid hard?
ik vond 't wel prettig zo.. :)
HBtje
kga geen heel uitgebreid verslag typen, geen zin in. Kort gezegd was het echt vet. Goeie sfeer, vette muziek, goeie aankleding enzo. Eerst beetje terrein verkend met Massive, daarna naar Main voor klein stukje Laidback Luke, Lexion in voor The Freak (nice clubtrance) toen naar Main voor Futureshock. Mikio en apri_peel (you're really a sweet girl :) gemeet en daarna ff shallow en junkx opgezocht. Veel op main gestaan bij Sven Väth, Timo Maas, Paul van Dyk. Ook nog ff bij Lexion gestaan tijdens Dj Jochen, Creamteam en begin van DJ Jean. Daarna nog naar Ferry Corsten, echt genoten... :D Volgend jaar weer alst aan mij ligt :tongue3
blup
Jochen was wel erg okay vond ik.
Creamteam live.. tja.. Was wel vet.. weet iemand met welk liedje ze openende?
moogwai
Het was gisteren weer genieten! Echt wel een vet feestje. Iedere plaats had echt zijn eigen sfeer, die ook overal top was, want het ook overal super druk (nou ja, bij de Main, Rush, Cocoon, Lexicon en Q-Dance in ieder geval wel). Het zonnetje brande ook lekker, vooral in mijn nek :D. Behalve Ferry draaide er niemand die ik perse wilde zien en ben dan ook onderhand overal wel een tijdje geweest en dus ook een halve marathon gelopen! ff een snelle opsomming..

Laidback Luke was een leuke opener, daarna naar Kai Tracid geweest, die weer eens bezig was met een portie classics van Derb en Scot Project te draaien, maar goed die tunez had ik gelukkig al lang niet meer gehoord :). En om 12.15 was het in de Q-Dance gewoon al super druk.... dit terrein was ook veel te klein voor de menigte. Toen Technoboy draaide was het echt mega druk bij de Q-dance (misschien wel de helft van de bezoekers???), de hele heuvel stond vol en echt iedereen ging uit z'n dak op de eentonig typisch Technoboy sound, want volgens mij draaide hij alleen z'n eigen producties, in ieder geval heb ik me daar ook nog ff kunnen uitleven, want 1x in de maand hardstyle is niks mis mee :D Toen we naar Technoboy gingen kwamen we nog langs de Cooldown Cafe, waar ze toen net Mark 'Oh - Love Song draaide.. ff flippen natuurlijk :crazy:

In de Rush ging de tent ook helemaal los bij Roog, niet echt mijn muziek, maar het was zeker wel te pruimen. In de lexicon was de sfeer ook al super, in ieder geval toen Jurgen en Jochen draaide. Ben zelf niet bij de Third Movement geweest, maar het zag er wel cool uit vanuit de verte.. echt van die uitgeroeste containers, waar ze nog flink op zaten te hakken :D

Paul van Dyk was wel lekker (draaide Traffic nog!) Maar ik ben nog steeds geen fan van onze Paul. Heb DK - Murder the bass ook vaak voorbij horen komen, zelfs Sander draaide 'm. Ook nog een flinke tijd bij die vrouwelijke DJ (op die Redbull truck, bij de Rush) geweest die een portie Marco V en Mark Norman platen zat te draaien, altijd leuk.

Ferry vond ik natuurlijk de beste, maar ja, hij was ook de enigste die echt mijn stijl draaide (ik miste Armin :) ) Afterburn - Summer Sun..:eyes: en vooral het rijtje Mauro Picotto - New Time New Place, DJ Tiesto - Traffic, Solar Factor - No Return en Condor - Velvet Dreams :eyespop: :eyespop:

In ieder geval het feest was top... geen noemswaardige minpunten. Alleen de muziek was niet helemaal mijn smaak, maar ik mag niet klagen met mijn gratis VIP kaarten :p

moogwai

Kijk dit is nou die phatte heuvel:

Cocoon, de 'Techno' tent:

De main bij Ferry Corsten of Michel de Hey:

jploveparade
Wat een lekker feest!

We reden om 11:00 weg via de Zeeburgertunnel want de Coen was dicht. Via Schiphol wilden we de A9 nemen maar die stond helemaal vol, dus stuurde ik onze Duitse bestuurder Frode via Hoofddorp naar de Zuid-Ingang waar we zo konden parkeren en doorlopen bij de ingang.

Het zag er allemaal best leuk uit in het stralende weer. Vanochtend om 09:00 had het nog met bakken geregend, maar om 13:00 was de lucht helemaal blauw. Snel over de brug richting Q-Dance, waar Kai Tracid (door iedereen uitgesproken als 'gay' LOL) al stond te stampen. Na de Second Trip kon het eigenlijk al niet meer stuk :D

Het zag er allemaal erg veelbelovend uit, dat grote podium met beweegbare dj-boot en vele lampen. Via het sprookjes bos met paddestoelen naar de main-stage teruggelopen om Vath te bekijken. De Coca-Cola truck aan de zijkant bood een Loveparade-achtige kijk op de menigte. De tijd vloog voorbij, en op het gras heb ik me ondertussen vol lopen stouwen met 2 patat, 3 broodjes kroket, 2 pannenkoeken en nog wat andere rotzooi.

Ongeduldig wat rondjes gelopen langs wat onnozele tenten met drum n bass en vage pingelmuziek om te wachten op ome Paul die 1 meter van ons vandaan nog wat kleine gabberinnetjes per ongeluk plat liep :p
De echte stalkers stonden weer eens vooraan, en ondanks dat het qua muziekkeuze maar een matige doorsnee set was, kreeg ik het kippenvel maar niet van mijn armen ;)

Na Optimus zijn sexuele capaciteiten uitgetest te hebben, ging Paul al weer als een speer richting Engeland. Sander K was best prettig, maar de gedachte van een volle Q-Dance met 20.000 man bij ondergaande zon was erg aantrekkelijk. Dus weer richting noord waar de overvolle hardcore area een beetje teleurstelde (stoffig, weinig ruimte en te weinig speakers). Luna werd net aangekondigd, dus als een speer naar de heuvel. Luna was leuk voor een half uurtje, maar Vath draaide alweer in Cocoon. Wat een takkeherrie! Ben dan maar ook effe de tent uit gegaan en een beetje lopen kwebbelen met wat vage mensen die een joint liepen te passen. Was erg verhelderend :D

22:00 snel naar Technoboy, via de andere kant van de heuvel. OMG wat een uitzicht! 20.000 man, vlammen, enorme bundels licht, wat een geluidsdruk. Heel indrukwekkend! Met de vermoeide benen lukte het al niet erg meer, maar het vuurwerk was al begonnen op zuid. Daar aangekomen was de hel losgebroken: 8 lasers, superlaser achter het muur, 5 enorme vlammenwerpers, rook en Michel de Hey bij de klanken van Born Slippy. ARGH doe ons arme zielen dat toch niet aan! Wow!

Na een half uur strijd op de parkeerplaats (daar helpt een BMW met Duitse kenteken platen niet erg om een beetje op te schieten), waar Harald als een echte Polizist wat taxi's heeft tegengehouden , waren we al weer snel thuis.

11/10

Positief: ingang, geluid, vlammen, sprookjesbos, parachutekauwgom, q-dance podium, stemming, het weer, locatie, ik had van te voren zonnebrand opgedaan, snelle bediening, mooie meiden (alleen gekeken)

Negatief: third movement kuch kuch, vertrek
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 
Privacy Statement