|
We mogen weer Top100 dj's 2004 (pg. 4)
|
View this Thread in Original format
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by DJ Bazz
ik heb nog geen idee wat mijn top5 wordt, wel opmerkelijk vind ik het dat TiC 2 precies 2 dagen na de uitslag is. Wat een toeval weer...:D |
Wat is daar toeval aan dan ? Mede door TiC 1 is Tijske verleden jaar weer nummer 1 van de wereld geworden. Dus het kan alleen maar in zijn nadeel werken dat TiC 2 na de verkiezing is. Daarentegen alsie weer nummer 1 wordt, isset wel een mooi moment om dit te vieren voor hem natuurlijk. |
|
|
| Disney |
Marco V
James Holden
Sasha
Roog
Lemon8 |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Snuggle wordt echt de hooligan van het nl forum ;) :D
Anywho....
|
Gna Gna Gna ;)
Oh en Anywho rocks :D
| quote: | Originally posted by Fresh Prince
01 Armin van Buuren
02 ^
03 |
04 |
05 | |
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaap, booooooooooooooooooring. Kick/ban!
| quote: | Originally posted by Muppet
2) Sasha
Ja, normaal nog nooit in mijn topdj lijstjes voor gekomen maar wat een set op dancevalley!!!!!!!!!!
|
Ja kijk, dit vind ik dus wel apart et cetera. Was BasD zegt van motivatie vind ik wel kloppen, ook wat Miss Proximus zegt van "wat is de redenatie nou erachter". De ene stemt op basis van 1 set (wat ik nooit zou doen, kansloos) de ander op jarenlange ervaring.
Ik vind dat je pas kan oordelen als je de dj een aantal keren op een feest hebt gehoord, sets hebt gehoord en een album ofzo. Dj's die je nooit op een feest hebt gezien (of maar 1 keer) kan je naar mijn mening niet over oordelen.
Maar daardoor vallen ineens ook veel djs af die niet veel draaien of je minder snel kan zien. En dus komen modepoppetjes als Tiesto en Armin sneller in de top 10. Dat is een feit.
Mijn motivatie nogmaals:
1. Sasha
Zijn involver album heeft de doorslag gegeven, naast het feit dat hij binnen progressive gewoon verschillende stijlen kan draaien. In Antwerpen als een stoomtrein, in het Paard was het hemels en in de Powerzone een beetje sloom. Maar overal waar hij komt zet hij de tent op zijn kop.
2. Deep Dish
Koningen van de progressive, mixrobots! Geen mixfout te herkennen en al jaren aan de top van de progressivescene. Zoveel energie in hun muziek, niet normaal.
3. Sander Kleinenberg
Gewoon cool. Als je Abba in je sets durft te draaien of 50 cent, dan ben je gewoon een held en wat punten. Maybe had ik hem zelfs op 1 moeten zetten. De beste dj van heel Nederland op dit moment, geen twijfel over mogelijk, echt niet.
4. James Holden
Hij moet alleen naar de kapper, maar dit talent wordt groter dan groot als hij zo doorgaat. Een fantastische cd dit jaar (Balance) en een paar topavonden (Extrema en Exposure)
5. Remy
Een alleskunner, en daar heb ik respect voor. Zelfde als ErickE. Waar je Remy ook voor inhuurt, hij doet altijd zijn dingetje en maakt er wat van. |
|
|
| Tim81 |
Ik hou het bij een Top 3...
1. Sasha
22 mei in The Powerzone was een fantastische avond en ook op Dance Valley heeft hij mij kippenvel bezorgd! Helaas kon ik er in Antwerpen vanwege vakantie niet bij zijn, maar ook daar alleen maar positieve verhalen over gehoord...Mede door het geniale Involver de onbetwiste nummer 1!
2. James Holden
Was al fan van hem na zijn producties Nothing, Horizons en A Break in the Clouds. Balance 005 (cd1) is een meesterwerkje, maar vooral tijdens zijn set op Dance Valley heeft hij mij als DJ weten te overtuigen! En dat kapsel heeft eigenlijk wel wat...
3. Sander Kleinenberg
Vooral vanwege die legendarische avond in The Power Zone! Voordat Sasha begon zette Sander de hele zaal al compleet op z'n kop. Hij toont lef en creativiteit achter de draaitafels en mixt geniaal. Zijn dubbel-cd is inmiddels ook grijs gedraaid. Uiteraard moeten we onze Nederlandse DJ's steunen (doen die Engelsen volgens mij ook...)!
James Zabiela (live @ Marconi Studios), Danny Howells (Live @ E-motionz Cafe d'Anvers) en Deep Dish (heerlijke setjes en vanwege de Yooshi-tent op Dance Valley) staan ook bij mij hoog in aanzien! Op tal van feesten van diverse DJ's genoten, denk aan Marco V (Strike One), Ferry Corsten (Koninginnedag), Markus Schulz (Armada-Night), Sven Vath (Strike One), Armin van Buuren (solo @ ASTA), Paul van Dyk (Innercity) en Jeff Mills (Dance Valley). Ook zijn er een aantal jonge talenten opgestaan Luke Chable, Ozgur Can, Perry O'Neil en Niklas Harding... Erg lastig dus om een nummer 4 en 5 te kiezen!
Ik twijfel trouwens of Tiesto wel opnieuw nr. 1 zal worden! Qua populariteit zit Armin hem aardig op de hielen (op dit forum is hij dik voorbijgestreefd!) en progressive heeft in 2004 ook een enorme populariteitsstijging doorgemaakt. Ga ervan uit dat Sasha er dit jaar (terecht) met de hoofdprijs vandoor gaat. Denk dat Digweed en Judge Jules uit Top 10 vallen en Zabiela en Sander Kleinenberg deze plaatsen innemen... Marco V klopt ook aan de deur en grootste stijger zal Markus Schulz worden (vanaf 119 de top 25 binnen...). Vorig jaar stonden er relatief veel Trance-dj's in de top verwacht dit jaar meer Progressive-dj's. Chauvinistisch als ik ben ;), hoop ik echter wel een paar Nederlanders hoog te zien eindigen... Tijs en Armin hebben toch Nederland wel weer op de kaart gezet! |
|
|
| SnuggLe |
| quote: | Originally posted by Tim81
Ik twijfel trouwens of Tiesto wel opnieuw nr. 1 zal worden! Qua populariteit zit Armin hem aardig op de hielen (op dit forum is hij dik voorbijgestreefd!) en progressive heeft in 2004 ook een enorme populariteitsstijging doorgemaakt. Ga ervan uit dat Sasha er dit jaar (terecht) met de hoofdprijs vandoor gaat. Denk dat Digweed en Judge Jules uit Top 10 vallen en Zabiela en Sander Kleinenberg deze plaatsen innemen... Marco V klopt ook aan de deur en grootste stijger zal Markus Schulz worden (vanaf 119 de top 25 binnen...). Vorig jaar stonden er relatief veel Trance-dj's in de top verwacht dit jaar meer Progressive-dj's. Chauvinistisch als ik ben ;), hoop ik echter wel een paar Nederlanders hoog te zien eindigen... Tijs en Armin hebben toch Nederland wel weer op de kaart gezet! |
Ben het hier 100% mee eens. Je hebt er verstand van Tim ;) |
|
|
| magrec |
1) Sander Kleinenberg
Dat zal niemand wel verbazen hehe...
Hij is in mijn ogen één van de betere dj's van Nederland. Zijn sets zijn altijd vernieuwend. Altijd de nieuwste platen en dat vind ik deze dagen erg goed van hem. Ik hoor altijd veel dj's die vaak weer dezelfde plaatjes draaien. Niets mis mee maar zo onderscheid sander kleinenberg zich van de rest. Ook vind ik dat hij altijd lekker meedoet met het publiek alleen niet op een irritante manier (voor de draaitafels gaan staan of met zijn handen in de lucht ofzo :rolleyes: )en hij kan lekker verrassend uit de hoek komen met vage plaatjes maar altijd strak gemixt!
2)James Zabiela
Zijn set op isle of mtv was echt super en zijn mixcd is echt te vet!!
3) Sasha
3 hele vette sets van hem gehoord het afgelopen jaar. Een heerlijke cd van hem en hij is echt de master of de muzikale mix...!!
4)Deep Dish
Absoluut het beste dj duo op de wereld. Draaien de meest exclusieve platen en zijn daarnaast echte mixmachines. Ik heb ze nog nooit kunnen betrappen op 1 mixfout
5)James Holden
Zijn laatste 2 sets hebben mij weer fan gemaakt. Was hij vroeger echt een prutser in het mixen nu is dat flink verbeterd en zijn platenkeus is echt super!! |
|
|
| basvh |
ik vind dat je je top 5 moet beslissen op de djs die je dit jaar live heb gezien. Dus kom niet aan met leuke mp3sets want dat is gewoon nep.
Aangezien ik volgende week op ibiza en daar denk ik toch wel partij djs zal zien beslis ik na ibiza wat mijn top 5 wordt.
Mijn toplijstje bestaat op dit moment uit:
(aangezien we vorig jaar ook al rond aug/sept stemde kijk ik dus naar de djs die in de periode aug/sept 2003 tot aug/sept 2004 mij enorm hebben laten dansen)
Carl Cox
Ferry Corsten
Montana
Lisa Lashes
Lab 4
Kevin Saunderson
TIESTO!
Adam Beyer
Na volgende week zal ik mijn oordeel vellen. Mijn anti-vote gaat trouwens ook uit naar Armin maar dat hadden de meeste wel gegokt na DV! hehe |
|
|
| TranceFool |
Wel opvallend dat veel mensen die zo lopen te schreeuwen om vernieuwing wel bijna allemaal dezelfde lijstjes hebben met allemaal standaard grote namen (met uitzondering van Basd dan ;))....en dan doel ik vooral op de progressive liefhebbers ja :)
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Namen waaruit ik ga kiezen: Jeff Mills, Dave Clarke, Paco Osuna, Adam Beyer, Marco V, Kevin Saunderson, Sander Kleinenberg....nog niet helemaal uit. :) |
|
|
| magrec |
| quote: | Originally posted by TranceFool
Wel opvallend dat veel mensen die zo lopen te schreeuwen om vernieuwing wel bijna allemaal dezelfde lijstjes hebben met allemaal standaard grote namen (met uitzondering van Basd dan ;))....en dan doel ik vooral op de progressive liefhebbers ja :)
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Namen waaruit ik ga kiezen: Jeff Mills, Dave Clarke, Paco Osuna, Adam Beyer, Marco V, Kevin Saunderson, Sander Kleinenberg....nog niet helemaal uit. :) |
Ik heb mijn dj's gebaseerd op dj's die ik dit jaar heb gehoord.
Er zijn heel veel dj's die ik net zo goed vind als deze 5 alleen heb ik ze nog nooit in het echie kunnen horen omdat ze hier in NL nog nooit te horen zijn geweest of ze draaien vrijwel nooit meer in nederland draaien (dj san (die naar praag gaat verhuizen), steven caicedo etc) maarjah namedropping is zo passé ;) |
|
|
| moogwai |
Armin van Buuren. Uitleg overbodig :p Draait gewoon precies mijn smaak.. een mix van progressive, uplifting, techtrance & een vleugje techno. Daarbij is het bij Armin altijd een feest. Live is hij super, verder mag je 'm niet beoordelen op ASOT, waar daar draait hij gewoon alles.
2. Markus Schulz. Kende hem vorig jaar niet eens. Voor mij echt de nieuwkomer dit jaar. Paar keer live gehoord en hij erg goed.
Verder zijn z'n livesets vaste koek bij mij, en is progressive trance gewoon verreweg mijn favoriete achtergrondmuziek tijdens het internetten en leren, ook niet onbelangrijk :D
3. Marco V. De sets zijn altijd steengoed, mixtechnisch erg sterk. Draait altijd ook nieuwe knallers in z'n set, waarbij je denk waar haalt hij ze toch weer vandaan. Respect voor Marco!
4. Ferry Corsten. Heeft het hele jaar al een goede platenkeuze van progressive, trance en techno, waarbij hij toch altijd weer topplaten weet te vinden die je bij andere "vergelijkbare" dj's nooit hoort.
Misschien net te veel eigen producties, maar die zijn wel vaak van hoge kwaliteit. Stelt mij gewoon nooit teleur.
5. DJ Tiesto.
Is gewoon top, maar heb hem dit jaar nog niet live gezien... vandaar die lage positie! Vind z'n platenkeuze nog steeds erg goed en hoef 'm maar 1x live te zien en hij stijgt weer een paar posities :)
Voor de rest heb ik eigenlijk geen echte favoriete dj's. Wel veel dj's die ik goed vind, van een James Holden, Ben Lost, Perry 'O Neil, Misja Helsloot, Cor Fijneman tot een Jochen Miller, Cosmic Gate en Marcel Woods. En zo kan ik nog wel een paar noemen. |
|
|
| Blackloch |
Sorry maar kan niet anders dan aansluiten bij een paar eerdere posts...
1. Sasha...Nog steeds heerser in progressive land wat mij betreft (Powerzone en DV).
2. James Holden...Balance 005 openbaring, en DV optreden heeft diepe indruk gemaakt (maar ben niet de enige geloof ik :D )
3. Sander Kleinenberg...Wat mij betreft iemand om trots op te zijn als kaaskop
4. Deep Dish..Wat zal ik zeggen: subliem duo, zelfs bij 40 graden hitte, druipend van het zweet
5. James Zabiela: magie met draaitafels (en toebehoren) |
|
|
| Lynxx |
1 Perry O'neil
Echt elke set van hem die ik gehoord heb vind ik gewoon helemaal geweldig. Precies mijn stijl.
2 Armin van Buuren
Zijn sets vind ik een beetje minder worden, maar tis gewoon een goeie dj, en met ASOT scoort ie wat mij betreft ook een hele hoop punten.
3 Markus Schulz
Dit jaar een aantal keer mogen meemaken, en ik heb elke keer weer genoten.
4 Ozgur Can
Begin dit jaar een stuk of wat veelbelovende live sets geluisterd. Laatste tijd helaas niet veelmeer van hem gehoord.
5 Luke Chable
Ben best onder de indruk van wat hij gepresteerd heeft. Sets zijn echt gewoon goed, en kan ook een flink potje produceren.
Verder denk ik dat tiesto wel weer nr.1 wordt. Iedereen die niet zich niet al te veel verdiept in de dance scene vind hem wel cool. Als er een beetje van dat soort mensen gaan stemmen dan wordt ie wel nr1. |
|
|
|
|