return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 
We mogen weer Top100 dj's 2004 (pg. 5)
View this Thread in Original format
Remy D
1: TIESTO!!!!

2: Armin van Buuren

De andere 3 worden James Holden, Marco V en Paul Oakenfold weet alleen nog niet welke plaats ik ze ga zetten.
mahwang
Gebaseerd op Live Sets en livesets;
Gebaseerd op afgelopen jaar en de jaren daarvoor;

1) Sister Bliss

Toch nog op 1. Ze was minder op Club Motion vond ik, mijn oren willen meer en dieper en mijn smaak drijft een beetje weg van de funky en luchtige house die ze draait.
Toch was de Earth editie van bijna een jaar terug nog wel de ultieme (club)ervaring.
Lef, Originaliteit en gewoon ijzersterke muziek zijn de sleutelwoorden.

2) Matthew Dekay

Volgens mij nog niet gezien in de lijstjes? Deze man produceert veel, ik ben de eerste die dan zegt 'te veel' maar zijn producties zijn van een dusdanig niveau dat ik dat simpelweg niet kan zeggen.
Draait in zijn sets veel eigen producties, wat zowel herkenbaarheid, exclusiviteit als vernieuwing met zich mee brengt.

3) Timo Maas

Slechts op mystery land vorig jaar (deels) gezien, echter zoveel livesets van hem gedownload dat ik wel degelijk een degelijk oordeel over hem kan vellen. Ook deze man is origineel op alle vlakken en wordt onderschat door de gemiddelde nederlandse house-liefhebber.

4) Sander Kleinenberg

Doet zijn ding. en doet zijn ding steeds beter als je het mij vraagt.

5) Behrouz

Ja wat mag ik eigenlijk zeggen over hem... twee maanden terug kende ik hem niet eens... Naar aanleiding van zijn essential mix en zijn dance valley set toch (al) een plekje in mijn top 5.
Chicane
1. Tiesto > Just Be party zegt genoeg.
2. Michel de Hey > Terug van weggeweest, heeft de vaart weer in zijn sets gevonden
3. Secret Cinema > Fantastische nieuwkomer bij het grote publiek, toch al lange tijd groot aanhanger van geweest.
4. Adam Beyer > Sta altijd weer versteld van de sets die ik hoor en zie
5. Marco V > Zoals hij op ID&T draaide zo issie op z'n best, niet die blije trens tunes zoals Loops & Things Relooped maar gewoon lekker stampfen jah!



Val me op dat er een hoop global dj gasten bij de overigen in de lijsten staan, zal wel te maken hebben met de stortvloed van reason producties en webradio sets, maar goed.. das mijn mening :p
Muppet
quote:
Originally posted by SnuggLe
Ja kijk, dit vind ik dus wel apart et cetera. Was BasD zegt van motivatie vind ik wel kloppen, ook wat Miss Proximus zegt van "wat is de redenatie nou erachter". De ene stemt op basis van 1 set (wat ik nooit zou doen, kansloos) de ander op jarenlange ervaring.
Ik vind dat je pas kan oordelen als je de dj een aantal keren op een feest hebt gehoord, sets hebt gehoord en een album ofzo. Dj's die je nooit op een feest hebt gezien (of maar 1 keer) kan je naar mijn mening niet over oordelen.


Wie zegt dat dat de eerste set was die ik van hem gehoord heb...heb vaker wel sets van hem gedownload...maar live is toch een heel andere ervaring...en dan kan 1 set wel het verschil maken...als een dj live iets kan brengen wat hij dan (als je het vanachter je pc luistert) ook doet is iets wat bij mij zeeeeeer belangrijk is. Tiesto is zo'n dj, net zoals ferry corsten en marco v.

Dus een motivatie kan heus wel beslist worden op 1 keer een dj live zien. Vind je dat je wel snel je conclusie klaar had liggen, meteen er vanuit gaan dat dat de eerste keer was dat ik met sasha in aanraking kwam, eerst wat informatie vragen voordat je meteen je mening klaar hebt liggen is ook wat he;)
BaRTeZ
moeilijk moeilijk moeilijk

zo ff snel, zonder echt goed na te denken:

01. Perry O'Neil
02. Sasha
03. Armin van Buuren
04. James Holden
05. Markus Schulz
SnuggLe
quote:
Originally posted by TranceFool
Wel opvallend dat veel mensen die zo lopen te schreeuwen om vernieuwing wel bijna allemaal dezelfde lijstjes hebben met allemaal standaard grote namen (met uitzondering van Basd dan ;))....en dan doel ik vooral op de progressive liefhebbers ja :)

Ik ben er zelf nog niet helemaal uit. Namen waaruit ik ga kiezen: Jeff Mills, Dave Clarke, Paco Osuna, Adam Beyer, Marco V, Kevin Saunderson, Sander Kleinenberg....nog niet helemaal uit. :)


Tsja, ik heb hetzelfde als al gezegd wordt: wil mijn oordeel vellen over DJ waar ik een oordeel over KAN vellen.
En dat gevoel van vernieuweing en dat geschreeuw, dat is pas van de laatste maand vooral, maarja dat snap je dan denk ik niet :S

Kan wel namen noemen zoals Deetron, 16 Bit Lolita's, Remy, Matthew Deekay, Stanton Warriors et cetera, waar ik dik op uit mijn dak ben gegaan & wat heel stoer staat omdat niemand ze in hun lijstje heeft staan bijna, maarja...........!
Als jij dat wil TranceFool moet je dat lijstje maar lezen :rolleyes: :rolleyes:
TranceFool
quote:
Originally posted by SnuggLe
Tsja, ik heb hetzelfde als al gezegd wordt: wil mijn oordeel vellen over DJ waar ik een oordeel over KAN vellen.
En dat gevoel van vernieuweing en dat geschreeuw, dat is pas van de laatste maand vooral, maarja dat snap je dan denk ik niet :S

Kan wel namen noemen zoals Deetron, 16 Bit Lolita's, Remy, Matthew Deekay, Stanton Warriors et cetera, waar ik dik op uit mijn dak ben gegaan & wat heel stoer staat omdat niemand ze in hun lijstje heeft staan bijna, maarja...........!
Als jij dat wil TranceFool moet je dat lijstje maar lezen :rolleyes: :rolleyes:

Waar staat dat ik dat wil lezen????
Ik doe alleen een constatering, iets wat me opvalt.
Valt me gewoon op dat er bij de progressive liefhebbers nog meer dezelfde namen voorkomen dan bij de ´Armin-schaapjes´.

En dat geschreeuw over vernieuwing is niet van de laatste maand, dat is echt vette onzin. Er wordt hier al 2 jaar lang over line-ups gezeken. Niet dat dat niet mag, tuurlijk niet. Maar die drang naar vernieuwing is niet van de laatste maand.
Djeebie
1. Sander Kleinenberg
Hij weet gewoon altijd een feestje te bouwen. Of hij nou moet indraaien voor Sasha, prime time staat of een hele nacht in een klein zaaltje. Het is altijd top. Daarbij draait hij ongelooflijk gevarieerd. Wat nou één stijl? Allerlei dingen in een set kunnen combineren en geen moment vervelen. Dat is top :)

2. Sasha
Koning van de progressive wat mij betreft. Kan zowel wat meer funky als trancy draaien. Platenkeus altijd goed. Mixtechnisch ook heel goed. Gegarandeerd een geslaagde avond.

3. Deep Dish
Zoals gezegd: technisch superieur. En de tracks die ze draaien zijn ook altijd wel raak. Hun set in het Paard was geweldig. Op Dance Valley heb ik ze helaas gemist.

4. James Zabiela
Toch wel een vernieuwer van het dj-en. Geeft een compleet andere draai aan het mixen met z'n effectenbak en z'n geklooi met cd spelers en mengpaneel. Trackselectie is niet altijd mijn ding, maar z'n mixvaardigheden zijn fenomenaal en ongevenaard.

5. James Holden
Z'n producties behoren, voor mij althans, tot de beste platen van het moment. En ook z'n producties uit het verleden zijn nog steeds geweldig. Daarbij komt dat hij z'n eigen producties geweldig weet te combineren met tracks van soortgelijke producers. Hierdoor zijn z'n sets echt een soort van trip. Geweldig gewoon.
SnuggLe
quote:
Originally posted by TranceFool
Waar staat dat ik dat wil lezen????
Ik doe alleen een constatering, iets wat me opvalt.
Valt me gewoon op dat er bij de progressive liefhebbers nog meer dezelfde namen voorkomen dan bij de ´Armin-schaapjes´.

En dat geschreeuw over vernieuwing is niet van de laatste maand, dat is echt vette onzin. Er wordt hier al 2 jaar lang over line-ups gezeken. Niet dat dat niet mag, tuurlijk niet. Maar die drang naar vernieuwing is niet van de laatste maand.


Dat je dat wil lezen zeg ik niet, maar wel dat jij altijd zeikt/zeurt over het feit als Progressive mensen ook maar IETS zeggen over iets dat je neit zint. Dan doe je meteen een 'constatering', terwijl er veel meer achter zit.
En dat sloeg dus op mij, die constatering en dus reageer ik.

Dat geschreeuw over vernieuwing is voor mij wel nieuw van de laatste maanden. Over lineups zeiken is wat anders dan schreeuwen om vernieuwing lijkt me, maarja dat zal ik dan wel weer verkeerd zien.
Lineups kan je over zeiken (bv over Qdance of weet ik veel wat met gebeuk), dat ik daar vernieuwing in wil zien: het zou me een worst wezen waar ze op beuqen. Heb nu zoiets van : ik zoek mijn eigen leuke kleine feesten wel uit.
Vernieuweing moet je zelf zoeken. Die lineups zijn leuk over te zeiken, ik pak wel een Everybody ofzo mee voor mijn vernieuwing.
magrec
quote:
Originally posted by SnuggLe
Kan wel namen noemen zoals Deetron, 16 Bit Lolita's, Remy, Matthew Deekay, Stanton Warriors et cetera, waar ik dik op uit mijn dak ben gegaan & wat heel stoer staat omdat niemand ze in hun lijstje heeft staan bijna, maarja...........!
Als jij dat wil TranceFool moet je dat lijstje maar lezen :rolleyes: :rolleyes:


Bram wat zei ik nu...namedropping is zo passé :p ;)

Wel grappig trouwens had ik mijn lijstje 2 jaar geleden gepost dan had ik een vernieuwende lijst volgens iedereen... :rolleyes:

SnuggLe
quote:
Originally posted by magrec
Bram wat zei ik nu...namedropping is zo passé :p ;)

Wel grappig trouwens had ik mijn lijstje 2 jaar geleden gepost dan had ik een vernieuwende lijst volgens iedereen... :rolleyes:


LOL @ Harmen :D
Namedropping is idd passe, maar Rose is nog meer Passe ;)
AlFerox
quote:
Originally posted by magrec
Wel grappig trouwens had ik mijn lijstje 2 jaar geleden gepost dan had ik een vernieuwende lijst volgens iedereen... :rolleyes:


2 jaar geleden hadden ze gezegd: "praat eens over trance ofzo!! deze site heet TRANCEaddict.com.. voor jouw muziek ga je maar naar progressiveaddict.com !!"


:p
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 
Privacy Statement