|
Tour De France 2005 (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Eagle` |
| quote: | Originally posted by X-Tune
Ik heb het woord doping nog niet gehoord. Laat je toch niet beetnemen door deze spuiters, en kijk naar een echte sport. |
seriously, als ge nog es beslist om een dwaze opmerking te maken als dees give me a call.
Wielrennen is één van de meest gecontroleerde sporten ter wereld, de UCI probeert de sport teminste clean te houden met allerhande tests en dopingcontroles, wa ni kan gezegd worden van sporten als tennis bv. neem nu het geval kusnetsova, gepakt op nadrolon of wa wast en ze wordt gewoon vrijgesproken door de WTA.
Wielrennen is ook nog steeds een van zwaarste en meest belastende sporten voor een mensenlichaam die er bestaat, de manier waarop uw hart/lichaam afziet bij zulke prestaties is onwaarschijnlijk, vrgl da mo is met voetbal of ping-pong, das 2 keer niks Das 1 van de verklaringen waarom er in het wielrennen en andere duursporten zoveel doping rondhangt.
anyhow ontopic:
ik denk dat er weer weinig aan armstrong zal te doen zijn, ullrich zal op de manier dat ie klimt (groot verzet) imo ook nooit nog een ronde van frankrijk winnen. Hij zal het altijd moeten afleggen tegen de mannen van de soepelere/kleinere tred/verzet, ullrich kan geen tempo versnellingen aan, schuif hem ne onregelmatige col onder de wielen en hij bijt in het zand.
Grootste concurentie gaat imo komen van Aitor Gonzales (als klimmer heel veel verbetert, maar dan weer iets minder qua tijdrijden) en Ivan Basso (tijdrijden verbetert, climcapaciteiten ? ). Vinocourov is een goeie renner maar schiet te kort op cols boven de 2000m, Kleuden is gissen naar het vormpeil dat ie heeft. Botero, in de tijdritten gaat ie zeker brokken maken ma in de bergen schiet ie tekort imo. Dan hebde nog ne gansen hopen van die spaanse berggeiten, die wel een van de bergritten zullen meepikken hoogste waarschijnlijk, ma ni regelmatig geneog om er 3 weken te staan.
Met renners die nog onder armstrong gereden hebben als Landis, Heras moet ik es goed lachen, die zijn gewoon ni goed genoeg voor den Tour te winnen. Herras mag dan wel de vuelta gewonnen hebben int verleden, ma de vuelta is echt ma klein bier tegen de Tour. En landis, nu 5 minuten serieus wa heeft dieen als kopman al bewezen ? Niks, juist ja ... |
|
|
| diddi |
i'm in dudes...:disbelief
gReetz |
|
|
| Belgian Bonzai |
| Kom ik wel nie precies op 7000 uit, zeker :haha: |
|
|
| Soliplex |
Hmm toch ook efkes mijn gedacht neerschrijven..
Armstrong reed in den Dauphiné zonder ook maar nen trap teveel te geven naar een 4e plaats (topfavoriet dus), terwijl Vinokourov zich het snot uit de neus reed & dan nog achter Lance eindigde + het feit (Walter Godefroot gaf het zelf toe) dat hij idd boven de 1800m ongeveer het erg zwaar begint te krijgen ivm de ijlere lucht => zal op de Galibier o.a. dus vermoedelijk serieus zijn peren zien...
Iemand vermeldde hier Landis.. pas toch maar op met den diene ze, want is ne vreemde vogel. Was vorig jaar in de laatste bergrit outstanding, bleef (samen met alleen nog Klöden en Ullrich geloof ik) makkelijk bij Armstrong & leek mij toen zelfs in staat om weg te demarreren (da mocht hij natuurlijk ni doen want zat toen nog bij US Postal). Reed ook zonder trap teveel te geven naar een 11e plaats in Dauphiné, gaat denk ik hoog eindigen dit jaar
Ullrich, elk jaar zelfde verhaal hé: ongelooflijke klasbak,heeft de grootste motor van allemaal, maar door zijn koppigheid (ni willen oefenen op kleiner trappen, luistert totaal ni naar ploegleiders,...) laat hij het steeds maar liggen. Zal zeker terug op het podium staan dit jaar, welk trapke is de vraag natuurlijk :)
Basso.. mja heeft veel krachten verloren in den giro; na die zware bergrit over de Stelvio woog hij nadien naar t schijnt 5 kg lichter, da kan ni echt gezond zijn. Hij is daar toch erg diep moeten gaan & volgens mij gaat em da zuur opbreken in den Tour, maar met topatleten weet ge natuurlijk nooit
Misschien wordt de zwaarste tegenstander wel Leipheimer:reed beresterk in den Dauphiné & na vele jaren van tegenslag (en het soms ook zwaar laten afweten) is hij misschien eindelijk rijp voor nen degelijke Tour
Botero is nog zo ne vreemde vogel: kan serieus zwaar uithalen, maar neemt dan de volgende dag ne snipperdag. Als hij die snipperdagen ervan tussen kan laten, zal hij zeer hoog eindigen, maar ik vrees ervoor... was ook al veel te vroeg in topvorm, da kunt ge ni aanhouden tot eind juli denk ik
Verschillen zullen in ieder geval kleiner zijn dan vorig jaar: heel weinig tijdritkilometers en weinig aankomsten bergop. kvind het bv. heel jammer dat ze in die bergrit over Galibier en Madeleine de aankomst 70km ofzo van den top van de Galibier leggen. Goed voor de tegenstanders van Armstrong, maar de kijker die spektakel wil, zal denk ik serieus zijn kas opfretten...ach ja |
|
|
| Phortastic |
| Armstrong wint met 2 vingers in de neus, wint 4 a 5 ritten en laat iedereen alleen zen kont zien. En daar durf ik geld op zetten. De rest is gewoon ni goe genoeg, Ulrich is te vet en freet te veel braadworsten en een andere kanshebber zou ik ni eens kunnen opnoemen, buiten Basso misschien. |
|
|
| Jasperovitsj |
| Ik heb Leipheimer ook in m'n ploeg staan, die is echt sterk bezig dit jaar, zowel bergop als in de tijdritten! :) |
|
|
| Soliplex |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Ik heb Leipheimer ook in m'n ploeg staan, die is echt sterk bezig dit jaar, zowel bergop als in de tijdritten! :) |
Ik denk da ge het u ni zult beklagen :)
Las hiernet trouwens dat Ullrich tijdens een laatste verkenning van de tijdrit van zaterdag achterin op de ploegleiderswagen is gereden. Achterruit gans aan diggelen, Ullrich tegen de grond gesmakt maar hij verschijnt met wat schaaf - en snijwonden toch aan de start, hopen dat het allemaal wel meevalt :confused: |
|
|
| Jasperovitsj |
| Bwah, ik denk dat zoiets vrij regelmatig voorvalt, zo'n val op training. Alleen omdat het Ullrich is wordt er opeens een drama van gemaakt, maar de zal daar waarschijnlijk geen last van ondervinden :) |
|
|
| MikeVee |
Allez, zal als eerste mijn ploeg eens vrijgeven :
Voor de sprint:
4 ZABEL Erik
9 PETACCHI Alessandro
415 MUSEEUW Johan
430 CIPOLLINI Mario
Voor het klassement:
186 TONKOV Pavel
192 VANDENBROUCKE Frank
306 KONYSHEV Dmitri
Voor de bergetapes:
187 VIRENQUE Richard
Voor ontsnappingen:
141 SCHUMACHER Stefan
231 BAGUET Serge
288 HAMBURGER Bo
299 PLANCKAERT Jo |
|
|
| Jasperovitsj |
| Valt da mee dat 90% van die renners ni mee in de Tour rijdt :p |
|
|
| MikeVee |
Eerder 100% :D
Stel dat je het wielrennen niet volgt, en een ploeg maakt van namen die je de afgelopen maanden in de media zag, aangevuld met wat namen van vroeger. Dan krijg je zo een ploeg. |
|
|
|
|