return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 
Trance-skiss (pg. 10)
View this Thread in Original format
reveal
quote:
Originally posted by King of Clubs


Jag menar ungefär det Robstar skrivit.. Att om någon klottrar på en parkbänk, så tycker inte jag att det är nånting som är värt att ingripa mot. Varför blanda sig i något sånt, det är inte hans parkbänk och nästan alla parkbänkar i stan är ändå nedklottrade. Han borde insett risken han försatte sig i när han beslöt sig för att bli hjälte. Och nu är han nån form av levande martyr för klottermotståndare... Men det kan ju knappast vara värt det.


har lär ju inte försökt att spela hjälte, han ville bara förhindra att dom klottrade... inte förväntar man sig att dödas bara för att man säger till nån

tycker det verkar lite som om ni menar att det är mannens eget fel att han blev dödad :rolleyes:
mindshooter
Tycker att diskussionen har bytt spår helt..men det är väl det man får räkna med...

alltså det låter som att vissa tycker att man ska acceptera ett brott bara för att det ialafall sker förr eller senare...

"yeah yeah den där banken hade så dåligt försvarsystem att den iallafall skulle bli rånad förr eller senare..jag ringer inte polisen"
King of Clubs
quote:
Originally posted by reveal


har lär ju inte försökt att spela hjälte, han ville bara förhindra att dom klottrade... inte förväntar man sig att dödas bara för att man säger till nån

tycker det verkar lite som om ni menar att det är mannens eget fel att han blev dödad :rolleyes:


Det här en otrolig tragedi och dom som begick misshandeln försöker jag inte försvara. Men, han drog sig in i någonting som han inte hade med att göra. Så indirekt så var det han själv som försatte sig i situationen. Det skulle inte jag ha gjort. Lika lite skulle jag försöka förhindra ett bankrån.


--
Men som sagt, det här hör egentligen inte till diskussionen om graffiti. Det har inget med graffiti att göra.
mindshooter
quote:
Originally posted by King of Clubs
Det skulle inte jag ha gjort. Lika lite skulle jag försöka förhindra ett bankrån.


Men du skulle ringa polisen vid ett bankrån? Skulle du ringa till polisen om du såg någon som klottrade? nej? Varför inte? Det är ett brott! Men det är ett brott som du inte anser är ett brott...varför då? *åter till diskussionen* :)
AC.
quote:
Originally posted by mindshooter


Japp..men drogmissbruk är ett beroende.....vi lägger pengar på att försöka få folk att sluta...det kan jag stå för! Graffande är inte ett beroende på samma sätt. Jag skulle mer än gärna lägga skattepengar på ett rehabiliterings-center för graffare om du nu skulle tro att det behövs (vilket skulle vara ett hån mot graffare).

Ok grafittin kanske är hör för att stanna...men vad vi diskuterar är om det är bra eller inte....


Där har du faktiskt fel, graffiti är beroende på precis samma sätt som tex MDMA, psykiskt. Jag vet inte riktigt om jag tror på iden med rehab för writers. det hela ligger i spänningen att skapa något för många ögon, skapa något vakert, väcka reaktion, något att vara stolt över. på ett sätt som det inte går genom att göra det lagligt. (jag tror inbte heller på en legalisering av graffitin)

och ang den dära artikeln på aftonbladet vill jag först säga att Kjell Hultman är helt fe att ha med o en objektiv ochf akta ren artikel jag vill även ifräga sätta det register som SL har skapat ta Reason som ett exemple kungen på röda för ett par år sedan men nu? nu finns knappt en ända piece kvar med hans singnatur. Mel målar ofta påverkad, låter otroligt men tanka på vilken effekt alkohol och narkotika kan ha på resultatet (skapar en viss vilja att gå rolla över hela piecen dagen efter). en annan sak är de hära personerna dömda för hela livet? vad har det med saken att göra om någon missade ut i grundskolan av någon anledning som inte påvisas.

som jag sa förut SL vnner utantveken PR kriget mot graffitin då debatten är rätt så ensidigt utformad
reveal
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?version=72204
Powell
quote:
Originally posted by reveal
http://w1.sydsvenskan.se//Article.jsp?version=72204

sjukt ...:whip:
mindshooter
quote:
Originally posted by AC.
Där har du faktiskt fel, graffiti är beroende på precis samma sätt som tex MDMA, psykiskt. Jag vet inte riktigt om jag tror på iden med rehab för writers. det hela ligger i spänningen att skapa något för många ögon, skapa något vakert, väcka reaktion, något att vara stolt över. på ett sätt som det inte går genom att göra det lagligt. (jag tror inbte heller på en legalisering av graffitin)


tycker att det är en dum jämförelse... Så du menar att om en graffare åker på t.ex kollo då..och inte får ha med sig sina burkar...han får heller inga pennor...kan ha då få fysiska men och bli tvungen att åka till sjukhus? Har svårt att tro det. Jag vet vilken spänning det är du pratar om... Jag har själv varit en av dom som sökt den. Sen upptäckte jag att det kanske inte var så kul att förstöra för andra iallafall och sen dess har jag aldrig tyckt om det.
AC.
Jag säger att graffiti är beroende på precis samma sätt som MDMA på ett psykiskt sätt inte som cigaretter tex som är beroende på ett fysikt sätt
King of Clubs
quote:
Originally posted by mindshooter


Men du skulle ringa polisen vid ett bankrån? Skulle du ringa till polisen om du såg någon som klottrade? nej? Varför inte? Det är ett brott! Men det är ett brott som du inte anser är ett brott...varför då? *åter till diskussionen* :)


Nej, jag skulle verkligen inte ringa polisen vid ett bankrån.


Jag tycker att exemplet med MDMA som AC. målade upp var riktigt bra. Det är båda saker som är psykiskt beroendeframkallande, men som man egentligen inte behöver. Man söker kicken. Sanning.

reveal
quote:
Originally posted by King of Clubs


Nej, jag skulle verkligen inte ringa polisen vid ett bankrån.



du kan väl ändå inte mena allvar???
King of Clubs
quote:
Originally posted by reveal


du kan väl ändå inte mena allvar???


Blodigt allvar.

När någon rånar en bank så kommer ofta ingen till skada. Någon kund kanske blir rädd och söker vård för chock, men får inga bestående men. Dom hemska tjuvarna lyckas med att lura systemet och ta sig fram. All cred till dom! Hellre klappar jag dom på axeln än att ta upp telefonen. Skjut mej!

Jag är ledsen, men jag delar inte vissas goda rättspatos. Som jag ser det så är systemet inte byggt för alla, utan bara för dom som är anpassade till systemet. Alla kan helt enkelt inte ta sig fram den långa vägen och då beskyller jag inte dom som naturligtvis söker sina egna lösningar (dock inom vissa ramar, för sådana finns alltid).

Världen är orättvis och det här är en naturlig konsekvens.
Vissa föds med pengar/goda förutsättningar, andra skaffar sig dom bäst dom kan.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 
Privacy Statement