|
Trance-skiss (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Aendy
Ehhh, vad jag vet så har jag accepterat det som konstform precis som konstnärer och musiker eller det har inte framgått. Jag motsätter mig deras förfarande. Har en kompis som är grym på att göra grafitti"stylish" saker. Men han gör dom i sin dator inte på grannarnas husfasad. |
| quote: | Originally posted by Aendy
Jag menar fortfarande att alla som använder sprayfärg på offentliga ytor, oavsett hur de använder den är klottrare. Jag gör ingen skillnad där. Därav av "same ......". Däremot menar jag att det förekommer grymma artister som vet vad de gör med en sprayburk och vet var man SKA använda sin talang! |
Okej... Jag måste missförstått dej. Du är alltså inte emot graffiti i sig, bara den som är illegal.. Sorry om jag tog i lite, men gör vi inte alla ibland? ;) |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by Dj_ExOn
Den belgiska killen kan komma till min lägenhet och göra den på min vägg! Jag har färgerna:D UV! |
jag kan juh kolla upp det om du vill..
king of clubs: jag vet nu vem det var o min kusin kände honom via kompisar.. polisanmäld snart..
ingen kommer veta. irok är iofs rätt stor men.. |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by reveal
känns som om diskussionen "took a nasty turn" ... så länge man inte själv drabbas är det ok eller? |
va? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
va? |
du fattar vad jag menar.... det du känner mot killen som kladdade ner din kusins bil, så känner jag mot de som kladdar ner mitt hus... är det svårt att förstå att jag vill ha mitt hus ifred? |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Okej... Jag måste missförstått dej. Du är alltså inte emot graffiti i sig, bara den som är illegal.. Sorry om jag tog i lite, men gör vi inte alla ibland? ;) |
Det är vi nog alla överren om? Det är iaf det hag har försökt förespråka hela tiden. Jag tycker att det kan vara skitsnyggt.... |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by reveal
du fattar vad jag menar.... det du känner mot killen som kladdade ner din kusins bil, så känner jag mot de som kladdar ner mitt hus... är det svårt att förstå att jag vill ha mitt hus ifred? |
det är det jag säger. det är inte samma sak.. ditt hus menar du byggnaden du bor i.. för jag förutsätter att du bor i lägenhet.. då är det inte alls samma sak. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
det är det jag säger. det är inte samma sak.. ditt hus menar du byggnaden du bor i.. för jag förutsätter att du bor i lägenhet.. då är det inte alls samma sak. |
Amen vafen, vad är det som är så svårt att fatta??? Låt oss säga att jag kommer in i elcentralen i hyreshuset där du bor och fullkommligen går loss på den med ett basebollträ så att föreningen får ta dit en elektriker och reparera. Det gör dig inget eftersom det är ett hyreshus eller? |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by Aendy
Amen vafen, vad är det som är så svårt att fatta??? Låt oss säga att jag kommer in i elcentralen i hyreshuset där du bor och fullkommligen går loss på den med ett basebollträ så att föreningen får ta dit en elektriker och reparera. Det gör dig inget eftersom det är ett hyreshus eller? |
det skulle jag tycka var jobbit. men nu var det inte elcentraler vi diskuterar.. jag skulle bara det skulle vara trevligt att ha graffiti på "mitt" hyreshus..
dumt exempel. |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
det skulle jag tycka var jobbit. men nu var det inte elcentraler vi diskuterar.. jag skulle bara det skulle vara trevligt att ha graffiti på "mitt" hyreshus..
dumt exempel. |
Vi får i vilket fall betala för det tillsammans i slutändan..även fast det är på ett hureshus...för det kostar skattepengar..... Som vi alla betalar....eller? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
det skulle jag tycka var jobbit. men nu var det inte elcentraler vi diskuterar.. jag skulle bara det skulle vara trevligt att ha graffiti på "mitt" hyreshus..
dumt exempel. |
Och jag skulle bara tycka det skulle vara trevligt att ta ut mina aggressioner på elcentralen. Det är precis samma grej, ni gör saker ni tycker är kul som andra får betala för att rätta till. |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Vi får i vilket fall betala för det tillsammans i slutändan..även fast det är på ett hureshus...för det kostar skattepengar..... Som vi alla betalar....eller? |
Jag bidrog iaf med 16825 förra året iaf. Trots att jag är student. Undrar hur mycket av det som går till vandalism? Säkert en hel del med tanke på den stora kommunalskatt vi har (29,88%). |
|
|
| King of Clubs |
| Skulle gissa på 3 kronor högst. Undra hur mycket du betalar för undermålig fängelsevård och ungdomsvård (LVU etc..). Undra hur mycket du betalar politikers orimliga representationskonton,, Undra hur mycket du betalar för U-landsbistånd som inte når sitt mål... Misslyckad integrationspolitik.. etc.. etc.. |
|
|
|
|