|
Trance-skiss (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Beamish
Vi måste skilja på målare och idioter som springer runt och skriver sitt namn överallt i en t-bane vagn tex... |
Same , diffrent name. Vem faen avgör vilka som är vilka, klottrarna eller vi som måste stå ut med skiten? |
|
|
| Beamish |
| jag menade bara att vi måste skilja på dom som faktiskt använder Graffittin som en konstform och INTE klottrar. Visserligen är dom inte många, men alla fittor som springer runt o klottrar på hus, tunnelbana osv ska fan ha stryk... |
|
|
| fruktsoppa |
inatt blev min kusins nya jeep bombad av en jävla hora till klottrare!! han som gjorde det är känd för att vara galen o klottra överallt.. ska ut i helgen och spitta hans målningar..
detta motsäger inte nånting av vad jag har sagt tidigare i denna diskussion. han körde på ny stor bil som hans familj köpte förra veckan! |
|
|
| Dj_ExOn |
| Den belgiska killen kan komma till min lägenhet och göra den på min vägg! Jag har färgerna:D UV! |
|
|
| Dj_ExOn |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
inatt blev min kusins nya jeep bombad av en jävla hora till klottrare!! han som gjorde det är känd för att vara galen o klottra överallt.. ska ut i helgen och spitta hans målningar..
detta motsäger inte nånting av vad jag har sagt tidigare i denna diskussion. han körde på ny stor bil som hans familj köpte förra veckan! |
Sånt blir jag jävligt förbannad över! Det är en grej att snorungarna klottrar på tex husväggar (Säger inte att det är acceptabelt)
men när dom börjar ge sig på bilar! då har det fan gått för långt!! |
|
|
| Beamish |
| Tufft att spitta hans målningar, han blir nog jättesårad då |
|
|
| King of Clubs |
| quote: | Originally posted by Beamish
Tufft att spitta hans målningar, han blir nog jättesårad då |
Spitta målningar är inte bra... en polare åkte på massa stryk av en jätteneger för att målat över hans målning... Men att klottra på bilar är förbannat illa.. Man kan också hamna i slagsmål eller annan form av trubbel om man har en tag som liknar nån annans för mycket..
| quote: | Originally posted by Aendy
Same , diffrent name. Vem faen avgör vilka som är vilka, klottrarna eller vi som måste stå ut med skiten? |
Du skulle helst se att hela graffitirörelsen utplånades va? Rada upp klottrarjävlarna mot en vägg, ögonbindel, cigarrett och en sista önskan.. underbart, great! :rolleyes: |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by fruktsoppa
inatt blev min kusins nya jeep bombad av en jävla hora till klottrare!! han som gjorde det är känd för att vara galen o klottra överallt.. ska ut i helgen och spitta hans målningar..
detta motsäger inte nånting av vad jag har sagt tidigare i denna diskussion. han körde på ny stor bil som hans familj köpte förra veckan! |
känns som om diskussionen "took a nasty turn" ... så länge man inte själv drabbas är det ok eller? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by King of Clubs
Du skulle helst se att hela graffitirörelsen utplånades va? Rada upp klottrarjävlarna mot en vägg, ögonbindel, cigarrett och en sista önskan.. underbart, great! :rolleyes: |
Ehhh, vad jag vet så har jag accepterat det som konstform precis som konstnärer och musiker eller det har inte framgått. Jag motsätter mig deras förfarande. Har en kompis som är grym på att göra grafitti"stylish" saker. Men han gör dom i sin dator inte på grannarnas husfasad. |
|
|
| Beamish |
| quote: | Originally posted by Aendy
Same , diffrent name. Vem faen avgör vilka som är vilka, klottrarna eller vi som måste stå ut med skiten? |
lät inte som det när du la det här arroganta inlägget |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Beamish
lät inte som det när du la det här arroganta inlägget |
Jag menar fortfarande att alla som använder sprayfärg på offentliga ytor, oavsett hur de använder den är klottrare. Jag gör ingen skillnad där. Därav av "same ......". Däremot menar jag att det förekommer grymma artister som vet vad de gör med en sprayburk och vet var man SKA använda sin talang! |
|
|
| Beamish |
var i princip det jag menade när jag sa att man måste skilja på klottrare och folk som använder graffittin som en konstform. Spelar ingen roll om det är en snygg målning, sitter den på ett ställe där den inte ska är det sabotage.
Att alla idioter anser sig ha rätt att klottra på andra människors egendom är lika befängt som om jag har rätt att sätta mig på golvet hemma hos dom o skita... |
|
|
|
|