return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 
Trance-skiss (pg. 8)
View this Thread in Original format
mindshooter
quote:
Originally posted by King of Clubs
Skulle gissa på 3 kronor högst. Undra hur mycket du betalar för undermålig fängelsevård och ungdomsvård (LVU etc..). Undra hur mycket du betalar politikers orimliga representationskonton,, Undra hur mycket du betalar för U-landsbistånd som inte når sitt mål... Misslyckad integrationspolitik.. etc.. etc..

Om du frågar mig så känns det en hel del bättre att betala för ungdomsvård än för sanering av klotter\grafitti...

Och bara för att man betalar för andra saker som är fel ger det ingen person rätten att se till så att vi får betala ännu mer eller?
King of Clubs
quote:
Originally posted by mindshooter

Om du frågar mig så känns det en hel del bättre att betala för ungdomsvård än för sanering av klotter\grafitti...

No ! Men det säger väl sig självt. Notera ordvalet undermålig

quote:
Originally posted by mindshooter

Och bara för att man betalar för andra saker som är fel ger det ingen person rätten att se till så att vi får betala ännu mer eller?

Nej, jag försökte inte rättfärdiga "vandalism", bara visa att skattexemplet inte var så relevant. Det kan ju inte svida så mycket för den individuella skattebetalande medborgaren om man jämför med dom riktigt tärande felplaceringarna av skattemedel.
303
quote:
Originally posted by fruktsoppa

jag kan juh kolla upp det om du vill..

king of clubs: jag vet nu vem det var o min kusin kände honom via kompisar.. polisanmäld snart..

ingen kommer veta. irok är iofs rätt stor men..

jag hoppas att du inte menar allvar...känner irok personligen. skulle nog passa mig för att börja jiddra med honom med tankte på vilka han han bakom sig... bara ett gott råd ;)

dock håller jag med om att det går för långt vad gäller att bomba "privata tillgångar" som jag tydliggjorde tidigare.

angående skatt tror jag nog inte det är mer än vad man betalar för sig en hand full smågodis...
mindshooter
Dom siffror man får höra om och om igen liiger iaf runt tiotalet miljoner...kan juh låta lite men att lägga det på t.ex skola och utbildning skulle göra stor skillnad!
reveal
quote:
Originally posted by 303

jag hoppas att du inte menar allvar...känner irok personligen. skulle nog passa mig för att börja jiddra med honom med tankte på vilka han han bakom sig... bara ett gott råd ;)

om jag fattat det rätt så varnar du för att polisanmäla personen som förstörde bilen? menar DU allvar när du säger så? detta var något av det dummaste jag har hört. självklart anmäler man personen som förstör ens bil?

"vilka han har bakom sig".... låter det bra eller?

har jag fel?
303
quote:
Originally posted by reveal

om jag fattat det rätt så varnar du för att polisanmäla personen som förstörde bilen? menar DU allvar när du säger så? detta var något av det dummaste jag har hört. självklart anmäler man personen som förstör ens bil?

"vilka han har bakom sig".... låter det bra eller?

har jag fel?

ja du har fel.. jag menade naturligtvis inte polisanmälningen utan själva "spittningen" osv, vilket inom dessa kretsar är mer eller mindre att tigga om stryk. självklart får han stå för vad han gjort, en polisanmälningen för detta är väl helt på sin plats, som med all annan skadegörelse.
reveal
aha ok
Aendy
För konstens skull:
Expressen
King of Clubs
quote:
Originally posted by Aendy
För konstens skull:
Expressen

Det finns elaka människor i alla läger.
AC.
quote:
Originally posted by Aendy
För konstens skull:
Expressen

Japp alla writers misshandlar folk så fort de får chansen precis som oss "tranceaddicts" tar droger så fort vi får chansen

eller missstar jag mig och det är bara en viss del av de som lyssnar på trance som använder droger och att det ändast ett par så kallade writers som i detta fal snarare var ett par kluddrande kickers som misshandlar folk sammmtidigt de är ute och bommbar?

Jag hoppas du tänker efter nästa gång du gör sådanan generaliseringar av folket inom en viss kultur, precis som andra gör mot oss 'ravare'.

mindshooter
quote:
Originally posted by AC.
hoppas du tänker efter nästa gång du gör sådanan generaliseringar av folket inom en viss kultur, precis som andra gör mot oss 'ravare'.

Det var en relevant artikel i frågan....ingen generalisering skedde....

Vad är man beredd att göra för att få sin konst visad? Hur många är egentligen ute för att visa sin konst, hur många är ute för att kluddra och hur måna gör det bara för att det är "ballt"?
AC.
Denna artikel tordes vara mera intresant och relevant för en debatt som denna och spegla verkligheten mera.

http://www.expressen.se/article.asp?id=114688

quote:

– Men det finns ingen koppling mellan graffiti och våld, lika lite som fotboll och slagsmål hör ihop. Det där är bråkstakar, säger han.
– Jag är helt emot våld, säger graffitimålaren Sebastian Ericson, 18.
Alla i butiken är överens om att de fyra klottrare vars ”tags” kan ha en koppling till misshandeln inte är några seriösa graffitimålare, eller ens välkända.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 [8] 9 10 11 12 13 14 15 16 
Privacy Statement