|
Trance-skiss (pg. 15)
|
View this Thread in Original format
| Vizay |
mord = när du dödar någon
överlagt mord = då du dödar någon och har planerat det en längre tid
Dråp = oftast är detta misshandel som leder till döden men som från början inte var menat att döda
som han killen som blev sparkad till döds av Nynazister å sen slängd i vattnet (tror de va nått sånt iaf)
det är dråp och inte mord eftersom deras tanke var att misshandla killen å inte döda honom |
|
|
| Aendy |
Var uppe och fotade på Hammarbybacken ikväll, nedanför stod där ett gäng ungdomar och klottrade på foten av den höga skorstenen. Efter en halvtimme hörde vi så helt plötsligt "POLISEN, STANNA DÄR NI ÄR ANNARS SLÄPPER VI HUNDEN!" och tre livrädda smågrabbar slängde sig på marken som om de sett för många amerikanska snutrullar, mage ner och händerna bakom nacken, de två övriga flyr för livet. Tagna på bar gärning, härligt att se! Det sköna var att polisen inte ens hade någon hund, jag tror dock att grabbarna fortfarande inte hade kopplat detta när vi passerade dem på nedvägen.
Kolla till höger så ser ni en av poliserna spana på gänget
 |
|
|
| Vizay |
| fan va klockrent, rätt åt dom! :D |
|
|
| reveal |
| Rätt åt dem, coola bilder! Ska du ge dem till polisen eller det behövs kanske inte iom att de blev tagna på bar gärning? |
|
|
| GyLLe |
vadå rätt åt dom..???
va fan gör de o dom målar lite på nån pelare.. stör sej nån på om de är målat på en (bro)pelare??? kan förstå om dom hade målat i centrum, men inte när de redan är 15 lager målningar redan!!! kan inte polisen göra nå vettigt istället??? |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by GyLLe
vadå rätt åt dom..???
va fan gör de o dom målar lite på nån pelare.. stör sej nån på om de är målat på en (bro)pelare??? kan förstå om dom hade målat i centrum, men inte när de redan är 15 lager målningar redan!!! kan inte polisen göra nå vettigt istället??? |
Kan ju vara så att de lägger tid på dessa slynglar eftersom Hammarby i sommmar upplevt en jätteboom av klotter på fasader, butiker och husväggar. De tränar på pelaren och sedan går kör de sina grejer i Hammarby på natten... Orsak och verkan... Som tidigare klottersanerare kan jag säga att jag mös och rös av välbefinnande i hela kroppen när de låg som små rädda harar på marken! |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by GyLLe
vadå rätt åt dom..???
va fan gör de o dom målar lite på nån pelare.. stör sej nån på om de är målat på en (bro)pelare??? kan förstå om dom hade målat i centrum, men inte när de redan är 15 lager målningar redan!!! kan inte polisen göra nå vettigt istället??? |
det är ingen som tar skada av att någon snattar en chokladkaka eller ett plagg på H&M men det är likförbannat olagligt. Man kan aldrig rättfärdiga ett brott genom att säga att ingen tar skada av handlingen... |
|
|
| AC. |
Först och främst vill jag påpeka vad Aendy säger om "orsak och verkan" saknar han helt och hållet belägg för. Det finns absolut inget som stödjer det han påstår.
Vad som där emot är fakta är att under tiden polisen satt bakom en buske i skogen bakom Hammarby och slutligen lyckades gripa tre ungdomar (förmodligen under 15år) som gissningsvis stod och kollade på när deras två vänner som målade kom undan blev istället...
...minst 66 personer blev utsatta för inbrott i Stockholms län.
...minst 49 personer misshandlade i Stockholms län.
...minst 9 personer körde bil alkoholpåverkade
...minst 7 personer utsatta för våldtäkt eller andra sexual brott i Stockholms län.
...minst 6 personer blev rånad i Stockholms län.
:rolleyes: |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by AC.
Först och främst vill jag påpeka vad Aendy säger om "orsak och verkan" saknar han helt och hållet belägg för. Dett finns absolut inget som stödjer det han påstår.
Vad som där emot är fakta är att under tiden polisen satt bakom en buske i skogen bakom Hammarby och slutligen lyckades gripa tre ungdomar (förmodligen under 15år) som gissningsvis stod och kollade på när deras två vänner som kom undan målade blev istället
...minst 66 personer blev utsatta för inbrott i Stockholms län.
...minst 49 personer misshandlade i Stockholms län.
...minst 9 personer körde bil alkoholpåverkade
...minst 7 personer utsatta för våldtäkt eller andra sexual brott i Stockholms län.
...minst 6 personer blev rånad i Stockholms län.
:rolleyes: |
vilken jävla skitstad egentligen ... |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by AC.
Först och främst vill jag påpeka vad Aendy säger om "orsak och verkan" saknar han helt och hållet belägg för. Det finns absolut inget som stödjer det han påstår.
Vad som där emot är fakta är att under tiden polisen satt bakom en buske i skogen bakom Hammarby och slutligen lyckades gripa tre ungdomar (förmodligen under 15år) som gissningsvis stod och kollade på när deras två vänner som målade kom undan blev istället...
...minst 66 personer blev utsatta för inbrott i Stockholms län.
...minst 49 personer misshandlade i Stockholms län.
...minst 9 personer körde bil alkoholpåverkade
...minst 7 personer utsatta för våldtäkt eller andra sexual brott i Stockholms län.
...minst 6 personer blev rånad i Stockholms län.
:rolleyes: |
Så det du säger är en polis för varje hushåll? Nåväl... alla fem som stod nere vid pelaren, två hann undan när polisen kom, klottrade på densamma. Jag har belägg för detta eftersom jag stod och tittade på dem under den halvtimmen de fick göra sina gärningar ostört. Oavsett om det är dessa grabbar eller några andra som bombat Hammarby så förtjänar de vad de får... don´t do the crime... |
|
|
| Vizay |
| quote: | Originally posted by AC.
...minst 66 personer blev utsatta för inbrott i Stockholms län.
...minst 49 personer misshandlade i Stockholms län.
...minst 9 personer körde bil alkoholpåverkade
...minst 7 personer utsatta för våldtäkt eller andra sexual brott i Stockholms län.
...minst 6 personer blev rånad i Stockholms län.
|
din tanke är intressant men låt oss vända lite på det, ungefär såhär
...minst 66 personer blev utsatta för inbrott i Stockholms län.
...minst 49 personer misshandlade i Stockholms län.
...minst 8 personer körde bil alkoholpåverkade
...minst 7 personer utsatta för våldtäkt eller andra sexual brott i Stockholms län.
...minst 6 personer blev rånad i Stockholms län.
...minst 5 personer klottrade ner allmän egendom i stockholmsområdet
ponera att dom här poliserna som tog klottrarna istället stod ute på bilvägen å gjorde rutinkontroller och fick fast en rattfyllerist innan han kunde göra någon riktig skada, då skulle det sett ut enl. ovan istället.
Visst, i en fin utopi så skulle polisen kunna ta hand om varje brott som sker å få fast förövaren/förövarna men låt oss vara lite realistiska nu... den världen finns inte, har aldrig funnits och kommer aldrig kunna finnas.
Även polisen måste prioritera när det gäller vilka dom ska fånga, vad är då mest realistiskt?
A: att dom plockar klottrarna på bar gärning i ett område som på senaste tiden har varit extremt utsatt för just klotter
B: att dom får ett larm om ett rån i sthlms län, åker till platsen bara för att få veta att gärningsmannen/gärningsmännen redan försvunnit från platsen för länge sedan utan några spår eller riktigt tydliga signalement
Nu tror jag iofs inte att polisen sitter och selekterar vilka brott dom vill bekämpa utan dom tar nog så mycket dom kan men du förstår nog vad jag menar, allt handlar om val och prioriteringar. |
|
|
|
|