return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 
Trance-skiss (pg. 9)
View this Thread in Original format
mindshooter
Japp det stämmer....det har ignen koppling så...men jag kan lova dig att majoriteten av stökiga ungdomar (nu syftar jag på dom som hänger i centrum bla bla) oxå klottrar/graffar.....och majoriteten av dom gör det inte för att det är konst....utan för att förstöra, få uppmärksamhet och\eller för att det är ballt.
AC.
Precis som folk går på "rave" för att det är ballt
(inte för att jag se att vi kommer någonvart längre i denna debatt)
mindshooter
quote:
Originally posted by AC.
Precis som folk går på "rave" för att det är ballt
(inte för att jag se att vi kommer någonvart längre i denna debatt)

ok men nu är det skadegörelse vi talar om.....om du inte förstår vad jag menade så menade jag att mycket av den skadegörelse som sker beror mycker på folk som inte alls gör det för att dom tycker att det är en konst-art...utan för att förstöra eller för att dom tycker det är häftigt. Kan du se skillnaden mellan det och rejvande?
AC.
quote:
Originally posted by mindshooter

ok men nu är det skadegörelse vi talar om.....om du inte förstår vad jag menade så menade jag att mycket av den skadegörelse som sker beror mycker på folk som inte alls gör det för att dom tycker att det är en konst-art...utan för att förstöra eller för att dom tycker det är häftigt. Kan du se skillnaden mellan det och rejvande?

Det är väl samma sak som de sjuvårdskostnader vi får från drogmissbruket

en annan sak jag skulle villja påstå att de flesta ser det som en konstform men folk har olika förmågor att kunna uttrycka sig

vad vi än kommer fram till här spelar ingen roll, graffitin är här för att stanna SL har varken lyckats med att tysta ner den, hänga ut den eller försöka hålla en så långt borta som möjöligt. Det ända Sl kan vinna är PR kriget, men på det riktigt slagfältet är graffitin oslagbar.
reveal
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,183860,00.html

svårt att försvara, eller hur?
mindshooter
quote:
Originally posted by AC.

Det är väl samma sak som de sjuvårdskostnader vi får från drogmissbruket

en annan sak jag skulle villja påstå att de flesta ser det som en konstform men folk har olika förmågor att kunna uttrycka sig

vad vi än kommer fram till här spelar ingen roll, graffitin är här för att stanna SL har varken lyckats med att tysta ner den, hänga ut den eller försöka hålla en så långt borta som möjöligt. Det ända Sl kan vinna är PR kriget, men på det riktigt slagfältet är graffitin oslagbar.

Japp..men drogmissbruk är ett beroende.....vi lägger pengar på att försöka få folk att sluta...det kan jag stå för! Graffande är inte ett beroende på samma sätt. Jag skulle mer än gärna lägga skattepengar på ett rehabiliterings-center för graffare om du nu skulle tro att det behövs (vilket skulle vara ett hån mot graffare).

Ok grafittin kanske är hör för att stanna...men vad vi diskuterar är om det är bra eller inte....
King of Clubs
Jag tycker det är helt sjukt att den här händelsen på nytt har blåst liv i klotterdebatten i svensk media, nu senast på DNs ledarsida t.ex.
Vad har misshandel med graffiti att göra? Alla verkar tro att graffitikonstnärer är en bunt grova brottslingar. Det råkade bara vara så att några killar, som verkar vara idioter fattade tycke för att klottra. Det finns inga inträdesprov för att syssla med graffiti eller klotter. Vem som helst kan börja med det. De skulle lika gärna kunna byggt modellplan och ändå slagit ned en småbarnspappa. Det går inte att sammankoppla till graffitirörelsen. Man hittar dårar överallt.
reveal
quote:
Originally posted by King of Clubs
Jag tycker det är helt sjukt att den här händelsen på nytt har blåst liv i klotterdebatten i svensk media, nu senast på DNs ledarsida t.ex.
Vad har misshandel med graffiti att göra? Alla verkar tro att graffitikonstnärer är en bunt grova brottslingar. Det råkade bara vara så att några killar, som verkar vara idioter fattade tycke för att klottra. Det finns inga inträdesprov för att syssla med graffiti eller klotter. Vem som helst kan börja med det. De skulle lika gärna kunna byggt modellplan och ändå slagit ned en småbarnspappa. Det går inte att sammankoppla till graffitirörelsen. Man hittar dårar överallt.

visst... men jag har svårt att se en 45-årig man (var det väl?) som stoppar ett par killar som bygger modellflygplan... han stoppade ett brott goddamnit, all cred till honom
King of Clubs
quote:
Originally posted by reveal

visst... men jag har svårt att se en 45-årig man (var det väl?) som stoppar ett par killar som bygger modellflygplan... han stoppade ett brott goddamnit, all cred till honom

Jag, personligen, förstår inte varför någon människa förutom i extrema fall, skulle spela hjälte och ingripa vid brott. Det är inte deras sak.

Jag försöker inte ge klottrarna rätt i vad de gjorde. Inte på något sätt. Det här är bara hur jag ser på saken...
reveal
quote:
Originally posted by King of Clubs

Jag, personligen, förstår inte varför någon människa förutom i extrema fall, skulle spela hjälte och ingripa vid brott. Det är inte deras sak.

spelar väl ingen som helst roll? ett brott är ett brott oavsett om någon ingriper eller ej! jag önskar, helt ärligt, att jag hade modet och styrkan att ingripa vid ett brott! (jag har aldrig "sett" ett brott så jag vet ännu inte hur jag skulle reagera, men jag hoppas att jag hade ingripit)^

och vaddå deras sak? förklara gärna det på ett vettigt sätt

robstar
Ja måste säga att de va lite dumt av honom att gripa in så där.
För om man tänker efter , vad kunde han ha gjort? De va 3 killar(?) mot honom.
Han kanske trodde att dom skulle springa där i från.
För 20-30 år sen kanske dom hade gjort de , med inte idag.
Han skulle tänkt efter lite allafall , men men . man vet ju aldrig hur man reagerar in en sånn sitation.
Själv skulle ja inte gjort nånting , för de som dom gör skadar inte mej direkt. Låt dom klottra hur mycket dom vill , nån annan skulle ändå ha gjort de förr lr senare , lr kanske inte men chansen e GANSKA STOR!

Som måste ja tillägga att deras tag , är den fulaste tag ja sätt!!:wtf:
Ja skriver bättre med mina tår.

LateRZ:.......:)
King of Clubs
quote:
Originally posted by reveal

spelar väl ingen som helst roll? ett brott är ett brott oavsett om någon ingriper eller ej! jag önskar, helt ärligt, att jag hade modet och styrkan att ingripa vid ett brott! (jag har aldrig "sett" ett brott så jag vet ännu inte hur jag skulle reagera, men jag hoppas att jag hade ingripit)^

och vaddå deras sak? förklara gärna det på ett vettigt sätt

Jag menar ungefär det Robstar skrivit.. Att om någon klottrar på en parkbänk, så tycker inte jag att det är nånting som är värt att ingripa mot. Varför blanda sig i något sånt, det är inte hans parkbänk och nästan alla parkbänkar i stan är ändå nedklottrade. Han borde insett risken han försatte sig i när han beslöt sig för att bli hjälte. Och nu är han nån form av levande martyr för klottermotståndare... Men det kan ju knappast vara värt det.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 
Privacy Statement