return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 
Trance-skiss (pg. 13)
View this Thread in Original format
mindshooter
quote:
Originally posted by Vitryss


Skitsnack, du har ingen aning om vad du snackar om. Du har uppenbarligen ingen som helst kunskap inom området.


Min mor har jobbat på natthärbärge i ca 4 år. Där fick man gratis sova och äta varje dag om man inte hade tillgång till det själv. Allt man behövde var en biljett från socialen. Detta för att man skulle kräva något av dom som kom. Dom var tvugna att ta sig till socialen 1 gång om dan. Men det räckte. Sen är det mäjligt att du på socialen var tvungen att vara drogfri. Men har du viljestyrkan så tror jag på det... Tror inte att det är lättare att råna en bank.
Vitryss
quote:
Originally posted by mindshooter


Min mor har jobbat på natthärbärge i ca 4 år. Där fick man gratis sova och äta varje dag om man inte hade tillgång till det själv. Allt man behövde var en biljett från socialen. Detta för att man skulle kräva något av dom som kom. Dom var tvugna att ta sig till socialen 1 gång om dan. Men det räckte. Sen är det mäjligt att du på socialen var tvungen att vara drogfri. Men har du viljestyrkan så tror jag på det... Tror inte att det är lättare att råna en bank.


Jaha? Så man ska inte hjälpa knarkare alltså?`Ute på väldigt farlig mark om det är det man tycker. Problemet är att socialen inte ger sådana biljetter till folk de VET har tagit nåt igen. Dem fattar inte att ALLA får återfall under processen att bli helt rent från något man missbrukar.

Risken är också att istället för att missbruka läkemedelet amfetamin som de flesta av Sveriges hemlösa misbrukar, så missbrukar man den betydligt farligare drogen alkohol.

Att sluta med något man missbrukar har nästan ingen viljestyrka till, iaf inte i Sverige där man inte får någon adekvat hjälp överhuvudtaget. Man FÅR inte ha något återfall överhuvudtaget.

Sen har jag inte sagt att det är rätt att ta något från någon annan, vad jag ville diskutera vad missbruk/hemlösa/knark/sociopat-Sverige,
Då är jag alltid på, ;)
Vizay
precis som vitryss påpekar så är sveriges samhälle lite halvt vrickat.....det är som mind säger, du kan få hjälp som uteliggare men det som vitryss säger stämmer samtidigt.......det är lite sanning med modifikation att säga att samhället hjälper precis alla......de svaga å utstötta har tyvärr ingen plats i dagens samhälle å det är väldigt synd :sadgreen:
reveal
http://www.aftonbladet.se/vss/teleg...2_852__,00.html :rolleyes:
robstar
quote:
Originally posted by reveal
http://www.aftonbladet.se/vss/teleg...2_852__,00.html :rolleyes:


Haha!! 150 spänn.
Vilken jävla torsk!! Hahaha!!:haha:
Va trodde han? Att han skulle bli miljonär på de där lr?
väpnat rån e alltid väpnat rån , så han kunde väl rånat nått annant ställe som har mer pengar.
aja...e man dum så e man. när han hammnar på gatan om ett par år så förtjänar han ingen hjälp!

:nervous:
Vizay
:stongue: :crazy: :clown: :stongue: :crazy: :clown: :stongue: :crazy: :clown:
Icarus
quote:
Originally posted by Vizay

å sen säger ni att ni hellre ställer er på rånarnas sida för att dom har övertaget...rånarna som har förtört en medmänniskas liv




Om du ingriper kommer de att förstöra ditt liv också.
Icarus
quote:
Originally posted by Vitryss


Jaha? Så man ska inte hjälpa knarkare alltså?

Undrar också över det. Det är ju sällan det är deras eget fel, utan det beror oftast på omständigheter runtomkring, och vilket sorts sällskap man har omkring sig. Men lätt att sluta är det inte.
Vizay
quote:
Originally posted by Icarus


Om du ingriper kommer de att förstöra ditt liv också.


att man ställer sig på offrens sida betyder inte nödvändigtvis att du försöker stoppa t.ex. en rånare mitt under rånet....det handlar om att ha medkänsla för offren å hela den vändan också.....
Aendy
quote:
Originally posted by Icarus


Om du ingriper kommer de att förstöra ditt liv också.


Ditt liv kommer vara förstört om du inte ingriper också. Dett gäller dock ej för folk som saknar samvete.

reveal
http://www.aftonbladet.se/vss/teleg...8_852__,00.html
AC.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyhet...,191329,00.html

Tycker det verkar som om han har utmanat ödet och får nästintill skylla sig själv, dock blev misshandeln i grövsta laget.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 [13] 14 15 16 
Privacy Statement