|
Trance-skiss (pg. 14)
|
View this Thread in Original format
| reveal |
skylla sig själv - nej
men om han drog kniv, hur liten den än må ha varit, då är han inte helt oskyldig det håller jag med om, ganska korkat gjort |
|
|
| King of Clubs |
Bra där AC.
Jag gillar mediekritik.nu |
|
|
| reveal |
det där med att pistolerna är leksakspistoler spelar ju ingen roll, de ser så lika ut riktiga
om man hade blivit hotat med en pistol spelar det ingen roll om den är riktig eller inte, det ser man inte och man hinner inte göra den reflektionen heller, man lär bli rädd utav bara helvete
varför ska dom ha pistoler över huvud taget? blir dom bättre "målare" då eller? förklara gärna |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by reveal
det där med att pistolerna är leksakspistoler spelar ju ingen roll, de ser så lika ut riktiga
om man hade blivit hotat med en pistol spelar det ingen roll om den är riktig eller inte, det ser man inte och man hinner inte göra den reflektionen heller, man lär bli rädd utav bara helvete
varför ska dom ha pistoler över huvud taget? blir dom bättre "målare" då eller? förklara gärna |
Om jag inte minns fel så var du en av dem som en gång sökta denna kick som man fick utav att måla (utan att gåin vidare på det...) så vet du säkerligen att folk som jobbar nätter, vardag som helgdag kan vara lite speciela individer och få försig att de är någon slags lagens-ängel efter en mindre lyckad väg till polishögskolan och efter en sketen två veckors krus i om hur det är man är väktare och ska bete sig, för att inte tala om dem så tar anabola i samband med sin fysiska träning. Jag tror säkerligen att du förstår vad jag syftar på att det finns vissa 'lite' överaggresiva personer som jobbar åt lagen men på fel sida så att säga.
Men det är ju inte en direkt ursäkt till att ha en massa vapen men kan kanske leda till en viss förståelse, men glöm inte bort folk som kör efter principen jag åker aldrig fast kosta vad det kosta vill, det får stå för dem |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by AC.
Om jag inte minns fel så var du en av dem som en gång sökta denna kick som man fick utav att måla (utan att gåin vidare på det...) så vet du säkerligen att folk som jobbar nätter, vardag som helgdag kan vara lite speciela individer och få försig att de är någon slags lagens-ängel efter en mindre lyckad väg till polishögskolan och efter en sketen två veckors krus i om hur det är man är väktare och ska bete sig, för att inte tala om dem så tar anabola i samband med sin fysiska träning. Jag tror säkerligen att du förstår vad jag syftar på att det finns vissa 'lite' överaggresiva personer som jobbar åt lagen men på fel sida så att säga.
Men det är ju inte en direkt ursäkt till att ha en massa vapen men kan kanske leda till en viss förståelse, men glöm inte bort folk som kör efter principen jag åker aldrig fast kosta vad det kosta vill, det får stå för dem |
jag har aldrig målat om det var det du menade
självklart förstår jag att det finns folk som är "mer aggressiva" än andra etc, men jag förstår inte riktigt varför man ska vifta med pistoler i filmer... ni som är för graffiti talar ju hela tiden om att det är en konstart, och jag antar att filmerna som det nu talas om är till för att visa "konsten"
jag förstår inte vad pistoler har med konst att göra :rolleyes: - även om jag verkligen inte vill kalla detta konst |
|
|
| AC. |
| Svaret är givet. Det ser tufft och ballt ut på film specielt i ögona de lite yngre målarna, fast detta kan leda till att de yngre och lite mera oerfarna målare får en vriden uppfattning om vad graffiti handlar om igentligen. |
|
|
| Vizay |
för att hoppa av ämnet lite apropå dråp......hur fan kan man dömma nån till försök till mord av misstag pga. misshandel :p
hur fan kan man försöka göra nått av misstag....
dråpförsök e nog det konstigaste brottet jag känner till :p |
|
|
| AC. |
Inte ett dugg konstigt om du vet vad som menas med dråp.
Dråp är då en person ämnar att döda en person utan att ha plannerat det tidigare.
Mord är då en person dödar en annan och planerat det tidigare dvs agerar inte på impuls. |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by AC.
Dråp är då en person ämnar att döda en person utan att ha plannerat det tidigare.
|
Jag trodde dråp var när man mördat någon av olycka. Som att kasta en sten över ett hus och träffa någon i huvet så den personen dör.
Har oxå tänkt på att det som Vizay tog upp..men det verkar väl logiskt som AC säger... Annars är den enda förklaringen jag kan komma på att Dråpförsök är när man försöker på det att se ut som ett dråp dvs en olycka.... |
|
|
| AC. |
det finns något som heter vållande till annans död det innebär att man pga oacksamhet tex inte sätt till att säkerhetsföreskriftelserna fölts till punk och pricka som i sin tur lädde till att byggställningen rasade och någon dog.
givetvis finns det vållande till kroppsskade och likande också... |
|
|
|
|