|
The Lab "largest indoor dance event in the history of Sweden " (pg. 10)
|
View this Thread in Original format
| JayBee |
| quote: | Originally posted by 2bias
Vi får vara glada att de äntligen tänder till här och att nån vågar ta de stora klivet även fast jag inte tror sverige är redo, kanske va därför dom la den i malmö istället för stockholm =)
Jag är iaf jävligt glad för efter denna grundsten kan vi börja bygga sveriges trance scen =) |
huuumm.. låter inspirerande :) HURRA FÖR VÅRT STÖRSTA STORA STEG! LÄNGE LEVE TRANCE! :wtf: :eek: :eyespop: :gsmile: :gsmile: |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by reveal
det ser ut på den som att över hälften av biljetterna redan är sålda... |
jag säger såhär...bli inte lurad av sånt där...det kan stämma men jag har hört talas om att det fuskas så jävla mycket med sånt där på alla möjliga riktigt stora sidor...både besöksantal, antal online etc etc...det är inte olagligt och ger bra promotion :)
Behöver inte vara så här..men skulle inte förvåna mig... |
|
|
| reveal |
när vet man om detta är seriöst då? hör gick ju lite rykten om att det inte skulle hålla, men vad jag har hört av andra så blir det av...
nån här som har köpt biljett tex? |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by reveal
när vet man om detta är seriöst då? hör gick ju lite rykten om att det inte skulle hålla, men vad jag har hört av andra så blir det av...
nån här som har köpt biljett tex? |
ja asså nu missförstod du :) Seriöst är det i allra högsta grad! Jake som skrev om dom där misstankarna tog juh tillbaka det... :) det är en fet fest som kommer att gå av stapeln.
Vad jag menade var att just hur många biljetter dom sålt behöver du inte tro på....det kan stämma att hälften är sålda men lika gärna kan dom ha sålt 4 st och säger att hälften är sålt för att du och alla andra ska rusa och köpa på en gång :) |
|
|
| reveal |
| aha, då förstår jag :) najs :p känns som att rätt många TA-folk ska dit va? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag skulle inte vilja kalla just detta event ett stort steg... Under flera år har det tagits många många små steg men senaste året har det gått framåt lite mer och denna fest är bara en del i det hela... Låt oss se hur det går med denna fest och för The Lab folket... vi ska hoppas på det bästa såklart men jag tycker det saknas vissa bitar i det här pusslet... eller ? Kan inte säga nåt konkret men det är en känsla bara...
Tänkte också på det här med att göra det mer komersiellt gångbart... tror inte bara man kan göra den här scenen komersiell, inte så det blir ett trance party som vi är vana att se det utan då mer som ett event mer som en stor nattklubb eller disco med trance inblandat... Jag vet fortfarande folk tex. som kallar E-type för techno...
Men okej... detta kanske blir en bra start och nåt som öppnar ögonen mer för denna scenen... Kanske fler fördomar försvinner ju mer sånna här event som kommer... |
|
|
| JayBee |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag skulle inte vilja kalla just detta event ett stort steg... Under flera år har det tagits många många små steg men senaste året har det gått framåt lite mer och denna fest är bara en del i det hela... Låt oss se hur det går med denna fest och för The Lab folket... vi ska hoppas på det bästa såklart men jag tycker det saknas vissa bitar i det här pusslet... eller ? Kan inte säga nåt konkret men det är en känsla bara...
Tänkte också på det här med att göra det mer komersiellt gångbart... tror inte bara man kan göra den här scenen komersiell, inte så det blir ett trance party som vi är vana att se det utan då mer som ett event mer som en stor nattklubb eller disco med trance inblandat... Jag vet fortfarande folk tex. som kallar E-type för techno...
Men okej... detta kanske blir en bra start och nåt som öppnar ögonen mer för denna scenen... Kanske fler fördomar försvinner ju mer sånna här event som kommer... |
det är alldrig någon som märker när man har en gnutta ironi i sina replies :P |
|
|
| St_Andrew |
| Håller med scul, hur ska vi lyckas göra stora event om vi inte får med mainstreampubliken, dvs ungfär alla som hänger på lunar... sen tycker jag nog att detta är ett stort steg, nog för att det kanske inte är det första men det e ju ändå ett evenemang för 14 000 pers! något liknande har väl inte vi skådat i sverige innan iaf... hoppas det blir en megasucce iaf samt att media börjar fatta lite om det här med trance! |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by JayBee
det är alldrig någon som märker när man har en gnutta ironi i sina replies :P |
He he... jag e skit dålig på ironi i skriven form.... eller när tjejer använder det :tongue2 |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by JayBee
det är alldrig någon som märker när man har en gnutta ironi i sina replies :P |
Vem är ironisk på internet? Om någon överhuvudtaget ska märka ironin får man ju överdriva så att det inte blir kul längre. Jag brukar alltid ha som regel att låta bli ironin när jag sitter på nätet, blir bara en massa missförstånd! |
|
|
| Gate 42 |
| quote: | Originally posted by mindshooter
ja asså nu missförstod du :) Seriöst är det i allra högsta grad! Jake som skrev om dom där misstankarna tog juh tillbaka det... :) det är en fet fest som kommer att gå av stapeln.
Vad jag menade var att just hur många biljetter dom sålt behöver du inte tro på....det kan stämma att hälften är sålda men lika gärna kan dom ha sålt 4 st och säger att hälften är sålt för att du och alla andra ska rusa och köpa på en gång :)
|
Jag tror det där är väldigt vanligt. Inte bara på trance events utan även andra tillställningar. Det måste ju funka också, för annars skulle ju inte folk använda det. |
|
|
| staz |
lol steve kan tänka mig att 98% av sveriges befolkning klassar / tror att e-type är techno ;)
sorgligt men sant..
vad det beträffar biljettantalet... ganska garanterat pure bs ;) litar på det andreas från rotor/ace event sa om att (minns inte exakt hur han formulerade det) ifall en arrangör säljer ett visst antal biljetter under tiden fram tills det är någon vecka kvar till eventen så kan de räkna med att sälja 10 ggr antalet biljetter som sålts dittintils bara på den sista veckan.. |
|
|
|
|