|
The Lab "largest indoor dance event in the history of Sweden " (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Cow
där har varit många rave i malmö (relativt underground såvitt jag vet) under 90 talet iallafall. dom dro 5000-6000 pers. detta e bara sånt jag hört ioförsaj men men.
|
WHAT!?!
Om du menar Malaco så var det ganska stort men jag kan aldrig tro att där var så mycket människor... framförallt inte om det var underground! |
|
|
| lonne |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
00:30-02:00
Stora: JOHN DIGWEED (Hastings, UK)
Skandinaviska: Delicious (Copenhagen, DK)
|
Äntligen ! Jävlar vad jag vill se Diggers bakom spelarna.:) |
|
|
| Dj_Irish |
Derrick May ar minsann inte sa illa heller! Var ett bra tag sedan jag sag nagon av de gamla techno legenderna fran Detroit. Dagens musik har ju valdans mycket att tacka folk som Derrick May, Jeff Mills, Kevin Saunderson m.m. for. :)
Ska bli kul det har minsann. Forfest hos mig? :D |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by Dj_Irish
Ska bli kul det har minsann. Forfest hos mig? :D |
you got it! ;) fan va soft |
|
|
| Cow |
| quote: | Originally posted by Aendy
WHAT!?!
Om du menar Malaco så var det ganska stort men jag kan aldrig tro att där var så mycket människor... framförallt inte om det var underground! |
inte malaco.. tror jag, det va lokalerna nere i hamnen jag snacka om.. det andra vet jag inte mycke om.. jag vet inte mycke om nåt om det gångna heller hehe.
linupen verkar spännande :)
längtar |
|
|
| Kraith |
| Son-Kite och Kox Box kör Psy/FullOn vad jag vet. Så en *väldigt* blandad kompott. Men jag håller med om att det inte var speciellt imponerande för att vara "skandinaviens största inomhus-event". Krävs mer för att jag ska pallra mig till Skåne iaf. :P |
|
|
| Glorie |
skulle sensation likna högstadiedisco i jämförelse me det här? suck å åter suck... trodde faktiskt det skulle bli bättre....
:wtf: |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Glorie
skulle sensation likna högstadiedisco i jämförelse me det här? suck å åter suck... trodde faktiskt det skulle bli bättre....
:wtf: |
håller med dig... trådde faktiskt också det.. väldigt besviken.
visserligen kan la digweed och marco v vara kul o se, men högstadie disco... knappast |
|
|
| Sand Leaper |
| Jeg syns ikke dette er noe klage over i det hele tatt.Derrick May,Marco V og Digweed er 3 gigantiske navn innen elektronisk musikk, og med folk som Remy,Michel De Hey,Kox Box og Minilogue vs Son Kite i tillegg kommer dette til å bli høykvalitets musikk over hele linja, med god variasjon.Så får det heller være at noen rakk å overhype dette. (largest indoor event in history in Sweden,ja.:rolleyes: ). Har jeg penger til dette,så det ingen tvil om at jeg tar turen hit(med mindre noen andre events kommer i veien). Og da syns jeg sannelig dere som faktisk bor i nærheten kan ta turen også:p |
|
|
| Smekbar |
helt ärligt... ni är ju inte bara så lite trångsynta... ni får ju faktiskt ta och inse att det finns många inte så kända DJs som e fett mycket bättre än många av de kända men som aldrig blir nått just pga av att folk bara vill gå på fester där samma DJ som de sett 10ggr innan spelar, för att bli lite överraskad på dansgolvet vore ju döden... nu när det äntligen börjar komma lite ordentliga fester till sverige så kan ni ju vara med o stödja dem istället for att klanka ner bara för att de inte lyckas dra de största DJsen direkt... det är inte alltid det man känner till sen innan som är bäst, det är viktigt att "vidga sina vyer".. :) tänk på det...
förövrigt...
Har sett Son Kite live 2 ggr, kan ju säga att de är enormt skitbra. Sjukt bra båda gångerna, riktig stampmusik... typ progresseive psytrance... supersmek...
o marco V e ju rätt bra, lite för snäll musik kanske...
Derrick May har jag nog aldrig hört, men om det e nån techno snubbe från detroit så lär det ju typ vara supersmek det med.. :)
ska lätt dit o röja.. :) |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Smekbar
nu när det äntligen börjar komma lite ordentliga fester till sverige så kan ni ju vara med o stödja dem istället for att klanka ner bara för att de inte lyckas dra de största DJsen direkt... |
när arrangören skryter om att the lab ska få sensation white att likna ett högstadiedisco, då är det lätt att bli besviken när lineupen ser ut som den gör
dessutom ska de allra flesta av oss dit, så vi ses där antar jag? :) |
|
|
| mindshooter |
| quote: | Originally posted by reveal
när arrangören skryter om att the lab ska få sensation white att likna ett högstadiedisco, då är det lätt att bli besviken när lineupen ser ut som den gör
dessutom ska de allra flesta av oss dit, så vi ses där antar jag? :) |
Håller med, jag är inte besviken på själva "kändisskapet" på DJarna som Smekbar verkar tro...det handlar mer om musikstil för mig, jämför man med sensation white när det är en Psy,Hardtrance,Progg,Techno fest så är man lite fel ute tycker jag.
Jag hade väntat mig fet lina med uplifting och melodisk trance..därav besvikelsen... men andreas som uttalade sig om saken är inte arrangör :) |
|
|
|
|