|
sweta fototävling (pg. 13)
|
View this Thread in Original format
| Funfrock |
jag tänkte nog skicka in några bilder
om jag hinner välja ut tills söndag |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Glorie
alltså man får väl beskära bilderna, så länge de är 800*600 eller? vad har vi sagt om det eg?
sista dan e söndag... helst innan 18. |
Det är klart man ska få beskära bilderna... |
|
|
| Glorie |
jag hänger extra mkt på IRC nu för att folk ska kunna skicka in bilderna....:) pust
senaste dag och tid att skicka in är söndag den 15/8 kl. 18.00 sharp.
hittills har bara fem skickat in, vilket är lite tamt tycker ja.. kom igennnn nuuuuu så de blir lite match :D |
|
|
| St_Andrew |
glorie, jag kommer iaf oxå med bilder...
ska bara välja ut vilka, är ju så svårt när man har så många bra bilder att välja på som passar perfekt i katekorierna :rolleyes: :p |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
glorie, jag kommer iaf oxå med bilder...
ska bara välja ut vilka, är ju så svårt när man har så många bra bilder att välja på som passar perfekt i katekorierna :rolleyes: :p |
hehe...jag hade också ett drös med skitbra bilder, dock inga som passade i katerogierna särskilt bra :| |
|
|
| Glorie |
jahapp, gott folk.. då e det mindre än 24 h kvar till sista möjligheten att skicka in bilderna. I morrn sönda börjar jag pilla med bilderna och skapar trådar efter det.
e-posten kan erhållas om ni frågar efter den via pm. annars ska ja försöka va mkt på irc samt att de som jag har på msn/icq kan skicka däröver...
har varit lite tyst från P4z tycker jag... hmmmmm vars e du? |
|
|
| Funfrock |
| kan man få lägga till en liten bildtext som förklarar vad man har tänkt? :) |
|
|
| Smekbar |
| alltså.. måste bilderna vara 800*600 eller e det okej om de är t.ex. 800*532..? Kameror tar ju nämligen inte bilder i 4:3 format och jag vill gärna slippa beskära en del bilder i kanterna... så mina bilder kommer inte vara exakt 800*600, utan något mindre på bredd eller höjd... hoppas ni kan stå ut med det... |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by Smekbar
alltså.. måste bilderna vara 800*600 eller e det okej om de är t.ex. 800*532..? Kameror tar ju nämligen inte bilder i 4:3 format och jag vill gärna slippa beskära en del bilder i kanterna... så mina bilder kommer inte vara exakt 800*600, utan något mindre på bredd eller höjd... hoppas ni kan stå ut med det... |
Jag hoppas inte att folk hade tänkt sig att de måste vara 800x600 - jag har beskurit mina bilder så de har helt andra förhållanden än 4:3, dock så är de inte större än 800 pixlar i höjd/bredd |
|
|
| Aendy |
| quote: | Originally posted by Laszlo
Jag hoppas inte att folk hade tänkt sig att de måste vara 800x600 - jag har beskurit mina bilder så de har helt andra förhållanden än 4:3, dock så är de inte större än 800 pixlar i höjd/bredd |
Samma. Hoppas inte folk fattat det som att de måste vara 800x600. Kanske bättre att ha skrivit att maxmåttet är 800x600. |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag håller på att gå igenom mina bilder som jag tagit denna sommaren...
Tänkte på ett par saker... iom. att det blir omröstning så kommer många kanske bara rösta på sina egna grejjer vilket faktiskt blir trist, så jag hoppas alla har moral nog att inte göra det utan rösta på annat än sina egna och på det dom faktiskt tycker är bäst.
Sen hoppas jag inte många går förblindat efter bara bilder som har en extrem kvallitet med snorigt hög upplösning å allt de där utan i många fall av kategorierna vilka som har bäst valda objekt på kortet... en skit kamera med en bra fotograf kan ju tex ta ett bättre porträtt kort än en dålig fotograf med superkamera...
Sen kan man ju faktiskt tjuvkika på varje bild vem som tagit den geom att kolla vad filnamnet är på bilden... De ska vi inte heller göra ! ;)
En till grej... fan har bara ett roligt kort men bla. jag är med på de... e ju lite knas |
|
|
| RebeL9 |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Sen hoppas jag inte många går förblindat efter bara bilder som har en extrem kvallitet med snorigt hög upplösning å allt de där utan i många fall av kategorierna vilka som har bäst valda objekt på kortet... en skit kamera med en bra fotograf kan ju tex ta ett bättre porträtt kort än en dålig fotograf med superkamera...
|
håller med. Många går oftast enbart på skärpa, ljus osv. Tycker att motivet är minst lika viktigt. |
|
|
|
|