|
sweta fototävling (pg. 6)
|
View this Thread in Original format
| dbl |
| quote: | Originally posted by Smekbar
mkt bra förslag, ungefär de reglerna jag var ute efter att tävlingen skulle följa. :) |
vi förstod nog vad du menade redan första gången.. hehe ;) |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by dbl
vi förstod nog vad du menade redan första gången.. hehe ;) |
hehe jo misstänkte det... :) var hos en polare som har lite lustig lina, så jag skyller väl på det... fixat nu iaf :) |
|
|
| chjo |
Mest för att klargöra för mig själv.
Var det sagt att vi skall skicka samtliga bidrag till Glorie?? Ska tävlanden hålla sig till en viss upplösning, så slipper Glorie, eller vem som håller i det, ändra det.. surt om alla bilder har olika storlek?!?
Sen tycker iaf jag det vore skoj o se vad för utr. folk använder. Märke spec. osv. |
|
|
| Smekbar |
verkar ju vara rätt vettigt att bestämma en maxupplösning för bilderna ja, som kanske inte ska vara för hög heller eftersom en del människor här kanske sitter på modem?
iaf, när det gäller utrustning.. det här använder jag:
Nikon D70 kamerahus
Nikkor Af-s 18-70/3,5-4,5G DX IF ED (mostsvarar typ 28-105mm)
Nikkor Af 70-300/4-5,6D Ed (motsvarar typ 105-450mm)
Nikon SB-600 blixt (kommer nu i veckan så jag använder väl inte den än :))
edit: har ett 512mb Lexar supersnabbt CF-minne till kameran också förstås. |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by chjo
Var det sagt att vi skall skicka samtliga bidrag till Glorie?? Ska tävlanden hålla sig till en viss upplösning, så slipper Glorie, eller vem som håller i det, ändra det.. surt om alla bilder har olika storlek?!?
|
jag ska fråga om nån som har vanlig e-post som går direkt till datorn kan ta på sig att få bilderna...smidigare så. :rolleyes: typ steve. ja skulle gärna ta emot alla bilder, men jag har bara webb-e-postadresser :p
men den idén om förutbestämd upplösning etc. är självklar. Sen får man inte lägga till en kantram på 2 px eller så heller... det gör ju att man ser vems bilder som e samma persons så att säga... eller att de ser snyggare ut eller vad som. ska man få beskära bilderna så länge man håller sig till den givna storleken på vi säger 800 * 600? kan man väl få om det e nån konstig vit linje längst ner på bilden.
sen den där infon (vilka kameror vi anv) den kan man skriva med i mailet till steve? och att han publicerar den infon i en lång jättebamsing-post :)
kan ju bara tillägga att jag i torsdags tog mitt musik-bidrag :crazy:
abstrakt (ja vi döper om den kategorin dbl ;) ) har jag också klart... ev. sommar men jag är inte nöjd. Dock står jag och stampar med "Roligt" "Om mig själv" och "porträtt". |
|
|
| Glorie |
hahaha, sluta posta... jag vill inte vara med snart :p
ne men allvarligt.. ska du visa dina bidrag redan nu? neeeee.. tänk om andra snor dina idéer? |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Glorie
hahaha, sluta posta... jag vill inte vara med snart :p
ne men allvarligt.. ska du visa dina bidrag redan nu? neeeee.. tänk om andra snor dina idéer? |
Eller snor bilden direkt :p Det var jag som tog den bilden! :toothless |
|
|
| hustler |
Vadå sluta posta?
Jag tänker inte vara med i någon tävling, såg foto tråden och tänkte helt enkelt visa mina bilder.
Ni får gärna sno bilderna om ni vill. Men ni kommer inte sova gott om natten. |
|
|
| GyLLe |
| quote: | Originally posted by hustler
Vadå sluta posta?
Jag tänker inte vara med i någon tävling, såg foto tråden och tänkte helt enkelt visa mina bilder.
Ni får gärna sno bilderna om ni vill. Men ni kommer inte sova gott om natten. |
det här är inte foto tråden den är HÄR... det här är foto tävligs tråden! ;) ;) |
|
|
| hustler |
Fortfarande INGEN som har sagt något om bilderna.
Bara en massa tjaffs om att jag ska sluta posta, att folk sak sno mina ideér, bilder och att det är fel tråd.
Konstruktiv kritik? |
|
|
|
|