|
sweta fototävling (pg. 5)
|
View this Thread in Original format
| Kaveh |
| quote: | Originally posted by Glorie
2nd
man behöver inte anmäla sig såklart. det e nog med byråkrati i det här landet :stongue: |
weeeeeeeeeee :D |
|
|
| EsseT |
jag tycker att bilden måste vara i orginal skick =) visst kan man ändra med kontrast ta bort röda ögon mm :) men inget som påverkar själva motivet Enkelt ska det vara så att alla har lika stor chans att vinna :) Hur många kategorier är det och vilka är det :) ?
Nu tillbaks till EURO 2004 =) SWEDEN RULES |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by EsseT
Hur många kategorier är det och vilka är det :) ?
|
Du kan ju börja med att läsa tråden kanske..... (for once) :rolleyes: |
|
|
| ShyTrance |
jag är med :)
personligen tycker jag att man ska kunna få ändra på bilden (kontrast o sånt), för vissa har inte (jag) råd med feta digital systemkameror där man kan justera allt o använda speciella filter, objektiv blalblabl m.m. |
|
|
| Smekbar |
| självklart ska man få justera kontrast och färgbalans lite, men inte mycket, för då blir det snarare en fotomanipulations tävling än en fototävling i min mening. Det har ingenting att göra med vad man har för kamera. Självklart tycker jag också att man ska få omvandla färgbilder till svartvita om man anser att det blir bättre känsla i bilden då. Men alltför stora justeringar av bilden ska undvikas eftersom det då inte längre är den bild man tog som visas, och det är väl det som är syftet med en fototävling? |
|
|
| EsseT |
| quote: | Originally posted by Glorie
* Sommar
* Musik
* Nåt som beskriver dig (kan va vad som helst eg. gillar man katter kan man ta kort på en katt t.ex.
* Vad är det? (abstrakt foto av något, sen får man gissa.. och sen utses det mest abstrakta
* Roligt (aaa roligaste bilden vinner eller nåt)
*poträtt
Du kan ju börja med att läsa tråden kanske..... (for once) :rolleyes: |
¨Jadu glorie jag får be om ursäkt men jag läste inte första inlägget i tråden hehe blev en miss där tack endå =) bruden
EDIT: jag läser för det mesta hela tråden men det är klart att ibland så glömmer man något inlägg HEHE :) |
|
|
| Glorie |
| det kom till en till kategori på vägen.. "porträtt" så sex kategorier sammanlagt. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
det kom till en till kategori på vägen.. "porträtt" så sex kategorier sammanlagt. |
uppdatera första posten kanske med all info? :) |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by Glorie
* Vad är det? (abstrakt foto av något, sen får man gissa.. och sen utses det mest abstrakta :p
|
bara nått jag kom o tänka på.. varför kalla denna kategorin för "Vad är det" och inte bara rent av abstrakt?? hehe ;) :p |
|
|
| P4z! |
Jag är på :) måste prova min nya kamerautrustning nästa vecka..
ang. mörkrumsarbete/photoshop så kan man åstadkomma nästintill all form av manipulation i båda, men jag tycker vi följer fotosidans definitioner på fotomanipulation:
Fotosidans definitioner |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by dbl
bara nått jag kom o tänka på.. varför kalla denna kategorin för "Vad är det" och inte bara rent av abstrakt?? hehe ;) :p |
Tänkte precis föreslå en sådan kategori :) |
|
|
| Smekbar |
| quote: | Originally posted by P4z!
Jag är på :) måste prova min nya kamerautrustning nästa vecka..
ang. mörkrumsarbete/photoshop så kan man åstadkomma nästintill all form av manipulation i båda, men jag tycker vi följer fotosidans definitioner på fotomanipulation:
Fotosidans definitioner |
mkt bra förslag, ungefär de reglerna jag var ute efter att tävlingen skulle följa. :) |
|
|
|
|