|
sweta fototävling (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
sure, gamla kort är ok så länge man har tagit dom själv så att säga :p
ok, efter 8/8 it is. |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Glorie
sure, gamla kort är ok så länge man har tagit dom själv så att säga :p
ok, efter 8/8 it is. |
Okej jag har massor med gamla kort tillbaks flera år... tex ett supersnyggt som jag tog 1988...
Näää.... tycker de ska bara va nytt from. idag ! |
|
|
| Glorie |
| nehe okej... nya kort då. mig spelar det ingen roll. vi får väl komma fram till nåt? :) :rolleyes: :cool: |
|
|
| ScuL |
trodde du skulle sova? :D
men nya kort blir det! |
|
|
| Smekbar |
hepp låter kalastrevligt :) jag är utan tvekan på.. har nog redan fått ett par fina somriga bilder eftersom jag senaste veckan varit inbjuden som fotograf på 3 studentfester och där har det blivit 6-700 bilder iaf, så nått ska väl va bra :p
edit: en viktig fråga är hur pass seriös tävlingen är, och vilka regler som gillar för bilderna... Med hur seriös den är är då förstås hur avancerade regler den ska ha, t.ex. hur långt får man på i post-processing? Mitt förslag är då att man inte digitalt får ändra bilden på något sådant sätt som man inte kan göra i ett vanligt mörkrum. Dvs kontrast- och saturations-justeringar får göras i viss mån samt ytterst små "reparationer" (som att ta bort damm t.ex.), men det ska va små sådana, och inget mer, eftersom det då inte längre är en fototävling. :)
edit2: ytterligare katoregiförslag är Porträtt av någon/något... |
|
|
| Kamelen |
Jag är lätt på =).. nu har ni (SWETA) väl gjort att man kommer gå och spendera massa tusenlappar på nån kamera =)
föresten kan lägga till.. får man "redigera" de i program? t.ex. photoshop |
|
|
| chjo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Seriöst... hur många känner nån som gifter sig ?
Slopa ! ;) |
Jag ska gifta mig 2 ggr i sommar.. slå den:toocool:
Sen bröllopsresa, då ska jag knäppa mitt bidrag. |
|
|
| RebeL9 |
| tycker också det ska vara nya kort. blir så stort urval om man får ta med gamla. |
|
|
| Amnezia |
najs det här....rååkar ju ha en digikam till å me...:cool:
va ere som gäller nurå??...nya bilder å deadline 8/8???....puh gäller man hittar på nått najs i sommar då:cool: |
|
|
| EsseT |
| quote: | Originally posted by chjo
Jag ska gifta mig 2 ggr i sommar.. slå den:toocool:
Sen bröllopsresa, då ska jag knäppa mitt bidrag. |
TVÅ Gånger?? men... Det är INTE tillåtet FY haha =) hur hade du tänk genomföra det???
GLORIE: Jag är med på fototävligen :)
Ska det vara i olika kategorier? HEHE ? Tycker det ska vara nya kort
Måste bara fixa en kamera på något sett =) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Smekbar
edit: en viktig fråga är hur pass seriös tävlingen är, och vilka regler som gillar för bilderna... Med hur seriös den är är då förstås hur avancerade regler den ska ha, t.ex. hur långt får man på i post-processing? Mitt förslag är då att man inte digitalt får ändra bilden på något sådant sätt som man inte kan göra i ett vanligt mörkrum. Dvs kontrast- och saturations-justeringar får göras i viss mån samt ytterst små "reparationer" (som att ta bort damm t.ex.), men det ska va små sådana, och inget mer, eftersom det då inte längre är en fototävling. :)
|
Håller med !!!
| quote: | Originally posted by EsseT
TVÅ Gånger?? men... Det är INTE tillåtet FY haha =) hur hade du tänk genomföra det???
GLORIE: Jag är med på fototävligen :)
Ska det vara i olika kategorier? HEHE ? Tycker det ska vara nya kort
Måste bara fixa en kamera på något sett =) | Ja du får fixa en kamera på något sÄtt :) Men det är ju inget tvång ;) Inte ens att delta i alla kategorier :) |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by EsseT
TVÅ Gånger?? men... Det är INTE tillåtet FY haha =) hur hade du tänk genomföra det??? |
Det är inte alls ovanligt att man gifter sig två gånger om brudens och brudgummens släkt bor väldigt långt i från varandra - då är det billigare att anordna två ceremonier än att betala flygbiljetter, boende och dyl till hela släkten. |
|
|
|
|