|
sweta fototävling (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| Glorie |
| quote: | Originally posted by hustler
Vadå sluta posta?
Jag tänker inte vara med i någon tävling, såg foto tråden och tänkte helt enkelt visa mina bilder.
Ni får gärna sno bilderna om ni vill. Men ni kommer inte sova gott om natten. |
men alltså..som gylle sa... så postar ju vi (de som vill) vanliga bilder i "den FOTOGRAFISKA tråden" :) det här e en ny tråd, en fototävling... där vi har sex olika kategorier och alla swetas som vill ska under sommaren ta 6 olika bidrag (färre om man vill såklart) som vi sedan ska visa upp och kommentera...
dina bilder du postade här var såklart jättefina! I dig em... därför ja sa "sluta posta dina fina bidrag" nu vill ja inte va med i tävlingen längre, eftersom mina sommarbidrag inte alls är sådär fina...
(var lite ironisk alltså, eftersom jag ändå! ;) tänker ställa upp med mina sommarbilder :p)
det e HELT ok, om du inte vill vara med i den här tävlingen...du får gääääärna posta dina bilder.. men gör hellre det i den andra tråden.. så slipper det bli så mkt confusions i denna.
och ingen kommer sno dina bilder :) känn lugnet. |
|
|
| hustler |
Tack då.
Jag känner lugnet smyga sig över mig. |
|
|
| Glorie |
nu är det ca: 18 dgr kvar innan tävlingsbidragen ska vara inne.
jag har kommit på lite saker..
bilderna ska döpas till kategori och användarnamn ex.
Snusmumrik_roligt.jpg
Snusmumrik_sommar.jpg
Snusmumrik_abstrakt.jpg
Snusmumrik_mig.jpg
Snusmumrik_portratt.jpg
Snusmumrik_Musik.jpg
Dessa bilder får ej ha någon kantram och bör vara 800*600 px eller? e det bra? :p
sen zippas de lämpligen till ett paket som skickas till moi!
endera över msn (adress kommer senare) eller via e-post.
Komprimera gärna bilderna så de inte blir 3 mb styck...
Därefter lägger ja upp dom hos snäll-erik (andrew) och skapar sex olika tävlingstrådar för varje kategori.. Det kommer alltså finnas en tråd för abstrakt och där publiceras alla abstrakta bilder som inkommit från oss användare på SWETA, (ni fattar). Givetvis kommer det också finnas en poll för varje kategori så man får rösta :rolleyes: sen kan vi väl göra så att vi utser sex olika vinnare. En för varje kategori... :) |
|
|
| Amnezia |
gruff..kan inte va me i denna längre för blev rånad på min kamera i turkiet förra veckan:whip: :whip:
hade en gryym kamel bild å allt.......dammit.:mad: :mad: |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by Amnezia
gruff..kan inte va me i denna längre för blev rånad på min kamera i turkiet förra veckan:whip: :whip:
hade en gryym kamel bild å allt.......dammit.:mad: :mad: |
neeee, staaaaaaaaackars dig :( tråkigt och höra :( får du ut nåt på försäkringen? |
|
|
| ShyTrance |
| quote: | Originally posted by Amnezia
gruff..kan inte va me i denna längre för blev rånad på min kamera i turkiet förra veckan:whip: :whip:
hade en gryym kamel bild å allt.......dammit.:mad: :mad: |
bah fan va jobbigt :whip: :mad: |
|
|
| Glorie |
synd att inte ja fick den här bilden till "Roligt-kategorin" :p
Pölserulle :p danskarrr.. tssssss |
|
|
| biznology |
ah skit!
min kompis fran Amerika har for manga bilder att ser ut rolig till engelska fran Svensk eller Dansk| |
|
|
| chjo |
Glori!
En mail vi kan skicka bidrag till??
Jag ska snart dra ut o resa, kommer inte hem förren i slutet av Aug. så vore ju bra om jag hann skicka innan.. :)
/chjo |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
Dessa bilder får ej ha någon kantram och bör vara 800*600 px eller? e det bra? :p |
man kan ju ha att man MÅSTE ha bilden i en viss upplösning, så att kamerans kvalité ska spela mindre roll, och själva bilden större. :) |
|
|
| P4z! |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
man kan ju ha att man MÅSTE ha bilden i en viss upplösning, så att kamerans kvalité ska spela mindre roll, och själva bilden större. :) |
Kan bli svårt om det är folk som beskär bilden en aning, då blir det så att människor till slut ser ut som avlånga jättar eller dvärgar :) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by P4z!
Kan bli svårt om det är folk som beskär bilden en aning, då blir det så att människor till slut ser ut som avlånga jättar eller dvärgar :) |
kan ju ha att det ska vara ett visst antal punkter oxå. typ 800 * 600 = 480 000 punkter. annars blir det ju mycket lättare för folk med bra kamera att vinna ju |
|
|
|
|