return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Holland

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 
Zomervakantie 2005 (pg. 10)
View this Thread in Original format
Tim81
Lekker dan, vorige week teruggekomen uit Mexico... En nu precies waar wij zaten een orkaan :nervous:

Langs deze weg liepen we naar het strand:

De hoofdstraat met alle restaurantjes in Playa del Carmen:

Het strand:

Als we een weekje later waren gegaan hadden we waarschijnlijk ook hier ergens gezeten:
Lynxx
Zo das wel minder daar in Mexico...

Ga vrijdag naar Madrid, mn vriendin studeerd daar nu, en daarna naar Tarifa in zuid zuid Spanje, lekker kitesurfen!

Heeeeel veeeeeeel zin in!!!!
Tim81
Pas je op voor de bosbranden in Spanje...!
MaGiK54
Tim je hebt een hoop mazzel gehad.....:eyes:

Heb je nog wat cultureels gedaan ????
Tim81
Zeker mazzel gehad! Als ik de foto’s en verhalen lees op diverse websites dan komen veel dingen me toch wel erg bekend voor! Zo is Cozumel (eiland op 20 km. van de kust) zwaar getroffen, wij waren daar anderhalve week geleden een dagje om het eiland te verkennen per scooter! Prachtige baaien, aardige mensen, krakkemikkige huisjes en mooie natuur. Ik ben bang dat daar heel veel vernield is. Verder is Playa del Carmen waar wij zaten ook flink beschadigd, als ik lees dat zelfs die resorts kapot zijn dan zal het met de huizen van die Mexicanen niet veel beter zijn…

Wij hebben een prachtige tijd gehad daar, Mexico is een prachtig land en eigenlijk zou je meer tijd moeten hebben om dit uitgestrekte land te bekijken. Wij hebben een bezoek gebracht aan de oude Maya-stad Chichen Itza, ongelooflijk hoe dat soort bouwwerken vroeger zijn neergezet. Daarnaast natuurlijk een jeeptour gemaakt door een natuurreservaat zo groot als Nederland (Sian Ka’an), een boottocht richting een vogeleiland (onderweg dolfijnen en schildpadden gezien), snorkelen bij het één na grootste koraalrif ter wereld, dagje naar Xcaret (soort waterpark) met een prachtige afsluitende Mexicaanse show, gezwommen in een cenote (water in een grot), naar Valladolid geweest (viel als enige tegen!) en zoals gezegd scooter gehuurd op Cozumel. Tussendoor nog wat op het strand gelegen en de vakantie vliegt voorbij!
MaGiK54
Hoe is Xcaret ??? Verleden keer wilde ik daar ook heen, maar uiteindelijk wegens omstandigheden niet van gekomen. Dus volgende keer (wellicht aankomende maart) wil ik daar zeker heen....

Valladolid was toch niet meer dan een kerk met een plein ervoor en dat wasset wat in intressant was voor de toerist ??
Tim81
Ja, in Valladolid werd je inderdaad op een plein afgezet... Kerk, park en souvenirswinkeltjes! Nou ja, het was op de terugweg vanaf Chichen Itza dus we waren toch in de buurt.

Xcaret viel mij eigenlijk wat tegen! Je betaalt vrij veel geld voor de entree, maar dan heb je feitelijk nog niks. Het is eigenlijk een veredelde dierentuin (jaguar, dolfijnen, schildpadden, aquarium, vlindertuin, etc.) aan het strand! Verder zijn er nog heerlijke hangmatten en bijvoorbeeld zo'n uitkijktoren (zoals de Pagoden in De Efteling), maar voor alle leuke dingen (scuba diving, sea trek, zwemmen met dolfijnen en zelfs voor je snorkelsetje) moet je gewoon betalen. Je kan je daar prima een dagje vermaken, maar wel voor relatief veel geld. Volgens mij kan je beter naar Xel Ha gaan en dat bijvoorbeeld combineren met een bezoek aan Tulum.

Het enige wat ik graag nog had willen doen is een bezoekje brengen aan de noordkust van Yucatan (Isla Holbox). We hadden een leuke excursie geboekt, maar die werd helaas gecanceld ivm te weinig deelnemers.

Wat heb jij allemaal gezien vorige keer en waar zat je?
MaGiK54
quote:
Originally posted by Tim81
Ja, in Valladolid werd je inderdaad op een plein afgezet... Kerk, park en souvenirswinkeltjes! Nou ja, het was op de terugweg vanaf Chichen Itza dus we waren toch in de buurt.

Xcaret viel mij eigenlijk wat tegen! Je betaalt vrij veel geld voor de entree, maar dan heb je feitelijk nog niks. Het is eigenlijk een veredelde dierentuin (jaguar, dolfijnen, schildpadden, aquarium, vlindertuin, etc.) aan het strand! Verder zijn er nog heerlijke hangmatten en bijvoorbeeld zo'n uitkijktoren (zoals de Pagoden in De Efteling), maar voor alle leuke dingen (scuba diving, sea trek, zwemmen met dolfijnen en zelfs voor je snorkelsetje) moet je gewoon betalen. Je kan je daar prima een dagje vermaken, maar wel voor relatief veel geld. Volgens mij kan je beter naar Xel Ha gaan en dat bijvoorbeeld combineren met een bezoek aan Tulum.

Het enige wat ik graag nog had willen doen is een bezoekje brengen aan de noordkust van Yucatan (Isla Holbox). We hadden een leuke excursie geboekt, maar die werd helaas gecanceld ivm te weinig deelnemers.

Wat heb jij allemaal gezien vorige keer en waar zat je?

Ik werd ook bij Valladolid op een plein afgezet en dat was ook op de terugweg....heb je zeker ook een lunch gehad met volksdans door kindertjes (oftewel in mijn westerse ogen kinderarbeid). "Please give a dollar for the ballerina's" als je daar wegging.

Ik zat in Cancun. We hebben niet echt veel gedaan voornamelijk een zonvakantie gehouden, maar dat kwam ook omdat één van mijn reisgenoten met spoed terug naar NL moest, omdat zijn opa overleden was. Vrijdag waren we aangekomen en zondag kreeg hij een belletje dat zijn opa overleden was, dinsdagmiddag terug naar NL en vrijdag weer terug naar Mexico, dus die dagen hebben ik en mijn andere maat weinig gedaan.

Maar wel naar Chichen Itza gegaan en wij zaten precies aan de overkant van Isla Mujeres, dus met een catamaran zijn we daarheen gegaan, beetje gesnorkeld en het eiland verkent in een golfkarretje.

Mocht ik in maart gaan, ben ik van plan om toch wat meer te gaan doen.
Tim81
Er is genoeg te zien en beleven in de omgeving van Playa/Cancun! Hoe vond jij Cancun? Het lijkt mij wel heel erg Amerikaans (Hotelzone van 26 km. :eyes:)

Die kindertjes worden inderdaad overal ingezet om geld te bedelen, een dansje te doen of snoepjes/kraaltjes/etc. te verkopen!

Ik vond de onderwaterwereld echt supermooi daar, ben zeker van plan om vaker te gaan snorkelen of misschien wel te duiken!
basd
Ondanks het feit dat de vorige vakantie nog niet is afbetaald toch nog maar even geboekt, 3 september voor 10 dagen naar Griekenland.

SnuggLe
quote:
Originally posted by basd
Ondanks het feit dat de vorige vakantie nog niet is afbetaald toch nog maar even geboekt, 3 september voor 10 dagen naar Griekenland.

Gaaf man! Met Marlous? Even lekker relaxen neem ik aan!

Hmm... in India regent het nu wel ERG hard... een aantal doden gevallen. Mogen die Indiers wel een beetje snel doordrinken, willen wij in September geen natte voeten krijgen als we daar zijn :D
basd
quote:
Originally posted by SnuggLe
Gaaf man! Met Marlous? Even lekker relaxen neem ik aan!

Die wilde ook mee ja :p

Inderdaad, lekker even relaxen.. Beetje schildpadden kijken :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 
Privacy Statement