|
Zomervakantie 2005 (pg. 14)
|
View this Thread in Original format
| MennoB |
| Zo, mijn laatste post voordat ik op vakantie ga. Zie nou dat ik alleen mijn slippers ben vergeten, mja die kan ik daar ook nog wel kopen. Nou tot over 12 dagen!! En haal die regenjassen maar uit de kast :D |
|
|
| emma |
| quote: | Originally posted by Lynxx
In die Kapital echt zo'n feest gevierd joh. Werden in een uur 3 tracks uit mn TA mixcontest mix gedraaid. Hele avond gewoon progtrance met een beetje housy invloeden gehoord. Ook veel onbekende dingen gehoord. Echt heel vet. Mooie was dat iedereen het echt heelleuk vond daaro.
|
kapital is idd 'n geweldige club !
ben er ook geweest dit jaar, kon mijn ogen niet geloven wat er allemaal te zien was daar. |
|
|
| @win |
| Voor mij is het bijna ook zo ver! Donderdagochtend erg vroeg vlieg ik voor 2 weken met m'n vriendin naar Fuerteventura, Canarische Eilanden! Koffer is reeds gepakt! Zin!! :eyes: |
|
|
| Pykenike |
dikke onzin dat je wordt opgelicht... je moet gewoon het contract lezen en weten waar je voor tekent. Een jongen die met ons meewas was ook gevallen.. spiegel kapot, rem kapot en het hele bodywork kapot. schade was z'n 700 euro. maar ja eigen risico was 150 euro dus dat is wat we betaald hebben..
en oh ja die straatkinderen zijn stront irritant.. verder geen last gehad van jatten ofzo |
|
|
| @win |
| Laatste post voor de vakantie. Ik vlieg om 06.00 uur, Adios!! |
|
|
| New Wave |
| Zoooooooo timmetje is ook were terug uit het tropische Luxemburg. Heerlijk gechilled. geen reet gedaan.Enige nadeel van de vakantie was het slechte weer en het aantal lekkere vrouwen tenopzichte van 4 jaar terug wat met 100% gedaald is. Maarja, je kan niet alles meehebben. De lage benzineprijs was dan ook wel weer een goedmakertje. |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by basvh
ben in mei naar de usa geweest met school. Klasgenoot had een strijkijzer mee en had daar qua beveiliging totaal geen probleem mee.
Trouwens wel leuk als je naar usa vliegt:
Eerst een interview op schiphol.
-Wie heeft je tas gepakt
-Heb je dingen aangeboden gekregen
-Zitten er scherpe voorwerpen in je tas
-Aanstekers inleveren
-Heb je gechecked of er toevallig niet nog wat wiet in je tas zit
In het vliegtuig formulieren invullen. Mooiste vraag was toch wel: Heb je meegedaan met NAZI praktijken tijdens de 2e wereldoorlog
Kom je aan in USA ga je naar customs:
-Wat ga je doen
-Waar verblijf je
-Met wie
-Hoe lang
Krijg je vervolgens groene kaart in je paspoort, en als je die kwijt raakt is de kans groot dat als je de volgende keer naar USA gaat het land niet of met veel moeite binnenkomt. Ook worden er vingerafdrukken gemaakt en fotos genomen
Daarna tas door rontgen apperaat:
-Laptops en andere elektronische apperatuur uit de tas
-telefoon mag totdat je buiten bent niet aan, anders wordt je opgepakt
-schoenen uit door metaal detector
Koffers mogen trouwens niet opslot anders worden ze opengebroken. Ze moeten open blijven omdat ze veel tassen koffers controleren
Jah erg gezellig die reis heen, maar als je er eenmaal bent is het een topland |
Vond heel de controle zwaar meevallen, gewoon paar vraagjes beantwoorden bij de douane en tassen door een scanner halen. Vervolgens moet je idd in het vliegtuig een papiertje invullen zoals adres-gegevens en dergelijke, op alle vragen vul je nee in. (vragen zoals of je Nazi geweest bent, of je ooit kinderen ontvoerd hebt en of je ooit aan terroristische praktijken meegedaan hebt.)
Dit papiertje geef je aan de douane en dan nemen ze de vongerafdrukken van je 2 wijsvingers en een foto, in totaal ben je 10 minuten meer kwijt dan bij een normale vlucht.
als je Amerika weer uitgaat moet je je uitmelden bij een machine, dan moet je beide wijsvingers weer laten scannen en wordt er een foto gemaakt en krijg je een papiertje dat je uit het land gaat. Helaas bij de controle naar huis een Las Vegas souvenirtje kwijtgeraakt omdat er een mes in zat wat ik niet eens wist, maar goed
en dat van schoenen uitdoen bij de metaaldetector is alleen als ze een piepje horen bij de metaaldetectoor en het is niet van je riem ofzo. Mijn zus heeft het alleen op de heenreis gehad (van de 6)
Ik vond de controles dus allemaal erg meevallen, als je het allemaal niet verwacht kan het misschien tegenvallen en ik heb ook gehoord dat de controles op sommige luchthavens 2 uur kunnen duren door het lange wachten, maar in San Fransisco is de wachttijd heel kort. Misschien vond ik het ook allemaal wel meevallen omdat we hetzelfde meegemaakt hebben toen we van Canada naar Amerika gingen. Moesten we ook dezelfde vragen beantwoorden en werd onze hele camper geinspecteerd of er geen bommen (en fruit) inzaten. |
|
|
| robin |
| quote: | Originally posted by Blik
Vervolgens moet je idd in het vliegtuig een papiertje invullen zoals adres-gegevens en dergelijke, op alle vragen vul je nee in. (vragen zoals of je Nazi geweest bent, of je ooit kinderen ontvoerd hebt en of je ooit aan terroristische praktijken meegedaan hebt.)
|
Wat is dat voor bull dan.. verspilling van tijd en moeite, alsof iemand 'ja' in gaat vullen :rolleyes: |
|
|
| Hitman |
Groeten vanuit Bangkok!!
vanavond met de bus naar Koh Pa Ngan om nog even een weekje op het strand te liggen:D
Een verslagje maak ik wel als ik terug ben
mazzels |
|
|
| Cosmic |
| Een weekje terug uit Italie. Rimini om precies te zijn...Was weer gezellig (als vanouds) met de (voor mij bekende) discotheken Baia Imperiale, Carnaby, Life, Altro Mondo. Nadeeltje is wel dat je om 0900 uur uit je tent gebrand wordt...maar verder slapen op t strand en tegelijk bruin worden :D |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by Blik
Vond heel de controle zwaar meevallen, gewoon paar vraagjes beantwoorden bij de douane en tassen door een scanner halen.
|
Wij waren met een groepje van 6 daar bij de douane met die vragen. Vraagt die gozer: Heeft iemand jullie wat aangeboden gekregen om mee te nemen. Zegt een klasgenoot: Jah ik kreeg een video camera aangeboden om mee te nemen. Nou dat was geen goed antwoord, video camera helemaal gechecked. Navraag gedaan wie die persoon was die het aan had geboden. Hoe lang die hem wel niet kende enz enz enz. Daarna kwam er nog een hoger veiligheids meneertje bij.
| quote: | | als je Amerika weer uitgaat moet je je uitmelden bij een machine, dan moet je beide wijsvingers weer laten scannen en wordt er een foto gemaakt en krijg je een papiertje dat je uit het land gaat. Helaas bij de controle naar huis een Las Vegas souvenirtje kwijtgeraakt omdat er een mes in zat wat ik niet eens wist, maar goed |
Ik moest die groene kaart die in me paspoort zat geven aan de mevrouw die ons incheckte geen machine gezien.
| quote: | | en dat van schoenen uitdoen bij de metaaldetector is alleen als ze een piepje horen bij de metaaldetectoor en het is niet van je riem ofzo. |
op cincinatti en op chicago o hare moesten beide keren verplicht me schoenen uit zonder dat de metaal detector ging piepen. Voor de detector stonden al mannetjes te roepen iedereen schoenen uit en elektronische apperaaten uit de tas.
| quote: | | Helaas bij de controle naar huis een Las Vegas souvenirtje kwijtgeraakt omdat er een mes in zat wat ik niet eens wist, maar goed |
Hoe vond je vegas? ik vond het erg tegenvallen. Welk hotel zat je? |
|
|
| basd |
| quote: | Originally posted by basvh
Wij waren met een groepje van 6 daar bij de douane met die vragen. Vraagt die gozer: Heeft iemand jullie wat aangeboden gekregen om mee te nemen. Zegt een klasgenoot: Jah ik kreeg een video camera aangeboden om mee te nemen. Nou dat was geen goed antwoord, video camera helemaal gechecked. Navraag gedaan wie die persoon was die het aan had geboden. Hoe lang die hem wel niet kende enz enz enz. Daarna kwam er nog een hoger veiligheids meneertje bij. |
Niet echt slimme klasgenoot..
| quote: | | op cincinatti en op chicago o hare moesten beide keren verplicht me schoenen uit zonder dat de metaal detector ging piepen. Voor de detector stonden al mannetjes te roepen iedereen schoenen uit en elektronische apperaaten uit de tas. |
Dat moest ik vorige week in Dusseldorf ook (iedereen trouwens). Zo bijzonder is dat niet..
Mensen kijken trouwens best raar als je een kartonnen doos meeneemt als handbagage (en die dus over het halve vliegveld meezeult). |
|
|
|
|