|
Zomervakantie 2005 (pg. 13)
|
View this Thread in Original format
| MennoB |
| quote: | Originally posted by Tim81
Gewoon een wereldstekker halen bij de HEMA, kost 14 euro geloof ik...
Natuurlijk mag je een radio meenemen in je handbagage of koffer en ik denk ook dat een strijkijzer geen probleem oplevert, hoogstens verbaasde gezichte :p |
En als je die strijkijzer gewoon in je koffer doet? |
|
|
| ZZandirt |
| quote: | Originally posted by MennoB
En als je die strijkijzer gewoon in je koffer doet? |
je loopt het niet ondenkbare risico, dat de douanescanner het ding zal herkennen als een bom... (snoertje, spiraaltje...) en hem niet zal laden......... :stongue: :stongue: :stongue:
tip: stop dat strijkijzer niet in je eigen koffer met kleren.... |
|
|
| moogwai |
Weet iemand wat voor stopcontacten ze hebben in Griekenland (Kreta, chersonissos om precies te zijn) en of je een strijkijzer en radio in je koffer/handbagage kan doen als je met het vliegtuig gaat? |
Toch gewoon dezelfde als in Nederland? In Turkije kon ik gewoon mijn adapter van m'n discman & pc boxjes gebruiken. Dus lijkt me sterk dat het in Griekenland niet zo is.
En je wilt toch niet zeggen dat je gaat strijken op vakantie :p |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by moogwai
Toch gewoon dezelfde als in Nederland? In Turkije kon ik gewoon mijn adapter van m'n discman & pc boxjes gebruiken. Dus lijkt me sterk dat het in Griekenland niet zo is.
En je wilt toch niet zeggen dat je gaat strijken op vakantie :p |
| quote: | | Ik wist dat er deze reacties zouden komen, maar er gaan ook vrouwen met ons mee.. |
Nee dus :) |
|
|
| MennoB |
Zo, toch maar besloten om geen strijkijzer mee te nemen! :D
Ons vliegtuig vertrekt morgenvroeg om 10 over 6 . Opzich best vroeg maar misschien we niet veel van onze dag daar in Kreta. terugreis is ook wel lekker, dan vertrekt ons vliegtuig om half 1.
Nog ff mijn koffer inpakken dadelijk en dan is het baai baai, zwaai zwaai naar dit land met dit k*t weer :D :D
Weet iemand een site waar je kan zien welke dj's en feesten er worden gehouden komende weken in Chersonisos? |
|
|
| Lynxx |
Oei, sprak net mn broertje die net terug is uit chersonisos.
Enkele opvallende zaken:
-Niet zulke vette muziek
-Wel harde muziek
-Pas op voor straatkinderen, die jatten namelijk je geld
-Hij moest 350 euro betalen omdat ie een scooter had beschadigd. Na 4 dagen gedreig met gevangenis 250 betaald.
-Vriend van hem had een deur ingetrapt, stom natuurlijk, maar hij moest 850 euro betalen. Onder druk van politie 850 euro betaald.
Dus kijk uit daaro. Huur geen dingen want je wordt genaaid! Maak niks kapot en gedraag je:rolleyes: :rolleyes: |
|
|
| MennoB |
| quote: | Originally posted by Lynxx
Enkele opvallende zaken:
-Niet zulke vette muziek
-Wel harde muziek
-Hij moest 350 euro betalen omdat ie een scooter had beschadigd. Na 4 dagen gedreig met gevangenis 250 betaald.
-Vriend van hem had een deur ingetrapt, stom natuurlijk, maar hij moest 850 euro betalen. Onder druk van politie 850 euro betaald.
Dus kijk uit daaro. Huur geen dingen want je wordt genaaid! Maak niks kapot en gedraag je:rolleyes: :rolleyes: |
Ooh bedankt :)
Ik zeg niet dat wij nou de liefste mensen zijn op aarde, maar wij hebben nog nooit zoiets meegemaakt omdat we niks kapot maken. Maar iig bedankt weten we dat we er zeker niks kapot moeten maken, mochten we ooit een agressive bui hebben :p |
|
|
| Lynxx |
oja, ben zelf net terug uit Madrid en zuid spanje.
Madrid was echt supervet. Coole stad, gezellig, goedkoop en goed uitgaan.
Ik zat daar gratis in een appartement met zwembad, naast een metrostation waarmee je voor 50 cent overal naar toe kon.
Uit eten gaan kostte gemiddeld incl drank 10 tot 15 euro. En voor de cultuur freaks zijn er ook genoeg dingen te doen.
Uiteraard naar de Fabrik en de Kapital geweest. In die Kapital echt zo'n feest gevierd joh. Werden in een uur 3 tracks uit mn TA mixcontest mix gedraaid. Hele avond gewoon progtrance met een beetje housy invloeden gehoord. Ook veel onbekende dingen gehoord. Echt heel vet. Mooie was dat iedereen het echt heelleuk vond daaro.
Je had er ook de Joy Eslava. Te hippe tent, geen bier en 9.50 voor een Tequilla. DJ draaide wel relaxte muziek, alleen zonder headphone draait iedereen hier op TA nog beter. Beschamend gewoon... Helft van alle overgangen dikke trainwreck.
Ook nog een weekje naar Tarifa, het zuidelijkste puntje van spanje, geweest om te kitesurfen. Alleen na dag 1 stormde het windkracht negen. En dat ging zo de hele week door. Dus niet echt veel gesurfd.
Nu helaas weer thuis...:whip: |
|
|
| basvh |
Zo, toch maar besloten om geen strijkijzer mee te nemen! :D
|
ben in mei naar de usa geweest met school. Klasgenoot had een strijkijzer mee en had daar qua beveiliging totaal geen probleem mee.
Trouwens wel leuk als je naar usa vliegt:
Eerst een interview op schiphol.
-Wie heeft je tas gepakt
-Heb je dingen aangeboden gekregen
-Zitten er scherpe voorwerpen in je tas
-Aanstekers inleveren
-Heb je gechecked of er toevallig niet nog wat wiet in je tas zit
In het vliegtuig formulieren invullen. Mooiste vraag was toch wel: Heb je meegedaan met NAZI praktijken tijdens de 2e wereldoorlog
Kom je aan in USA ga je naar customs:
-Wat ga je doen
-Waar verblijf je
-Met wie
-Hoe lang
Krijg je vervolgens groene kaart in je paspoort, en als je die kwijt raakt is de kans groot dat als je de volgende keer naar USA gaat het land niet of met veel moeite binnenkomt. Ook worden er vingerafdrukken gemaakt en fotos genomen
Daarna tas door rontgen apperaat:
-Laptops en andere elektronische apperatuur uit de tas
-telefoon mag totdat je buiten bent niet aan, anders wordt je opgepakt
-schoenen uit door metaal detector
Koffers mogen trouwens niet opslot anders worden ze opengebroken. Ze moeten open blijven omdat ze veel tassen koffers controleren
Jah erg gezellig die reis heen, maar als je er eenmaal bent is het een topland |
|
|
| moogwai |
Enkele opvallende zaken:
-Niet zulke vette muziek
-Wel harde muziek
|
Muziek valt altijd tegen op vakantie en dan hoor je ook nog elke dag precies dezelfde crap. Maar ja, het is vakantie... ff een knopje omdraaien :D
| quote: |
Vriend van me heeft een paar jaar geleden op Kreta een paar dagen in de cel gezeten door een ongelukje met een gehuurde scooter. (Daarom gaat hij dit jaar ook niet mee :p ) Je hoort ook altijd dat je moet passen voor de politie op vakantie, maar ik vind het altijd wel mee vallen op vakantie. |
|
|
| Fkwebeman |
correctie, huur alleen via je reisleider en zeker niet in het dorp zelf.. elk krasje laten ze je voor dokken. Als je via je reisleider boekt, dan regelen ze het met een bekende verhuurder die via een nederlandse maatschappij verzekerd is en je zeker niet laat dokken voor een krasje. Wij zijn er iig van tevoren al via onze reisleidster voor gewaarschuwd. |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by moogwai
Muziek valt altijd tegen op vakantie en dan hoor je ook nog elke dag precies dezelfde crap. Maar ja, het is vakantie... ff een knopje omdraaien :D
|
kuch op een bepaald eiland in de middelandse zee daar valt de muziek echt niet tegen in de vakantie periode |
|
|
|
|