|
[12-11-2005] Armin Only - Ahoy, Rotterdam (pg. 15)
|
View this Thread in Original format
| Unique2701 |
Ja hij draaide ook ATRC en Southern Sun en toen ging ik om 6.30 weg en nu lees ik dat hij mindcircus had gedraaid.. :whip: :whip: :whip: KLOTUH! Dat heb ik weer gemist..!
SHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOT!
Communication was :crazy: en op t laatst Southern Sun nog 1x de rem helemaal los :D ik wou dat ik t niet had gelezen van mindcircus :(
Die wc's daar waren wel gaar zeg. Er waren maar 2 plekken waar je naar de plee kon, 1 ruimte met stuk of 8 wc's -met kraan- rij van hier tot tokyo, en de andere ruimte met dixi wc's.. waar je je handen NIET kon wassen.. lekker fris dus.. Bij de mannenplee scheen het heerlijk te overlopen.. haha :tongue2
Geluidskwaliteit vond ik af en toe wel wat tegenvallen.. te sterke bas dat ten koste ging van de melodie.. En beetje leegjes indeed :(
Oh en er was ook een live performance van Racoon - I Love You More, apart.. en zeker niet verwacht..
Al met al een topavond ;) |
|
|
| Teknikol |
pff eindelijk een beetje sporend lichaam,
Het was wat mij betreft een heerlijk avondje trance. Racoon vond ik verassend goed klinken, bij Shivers hadden we net gegeten en stonden we ergens verloren achteraan, maar dat was niet erg, overal ging iedereen los zo'n beetje! Na Southern Sun zijn we gegaan, want van ons groepje trokken er een aantal het niet meer...en ja, samen uit samen thuis he.
Soutern Sun was wel een super moment, dan wel niet hét super moment voor mij.
Op Racoon na vond ik die live acts behoorlijk zuigen, maar ik had er van tevoren al niets van verwacht. Maargoed die dingetjes zorgen wel voor een beetje variatie in de avond.
Met Communication had ik toch een beetje vieze na-smaak..we stonden ergens rechts van het podium bij de wc's en daar hoorde je dus die piano 3 uur vertraagd ofzo. beetje jammer..heb geprobeerd het te negeren, maar twas toch jammer.
Al met al een heerlijk avondje Armin gehad! Vond het het geld absoluut waard!
grzz |
|
|
| franzelare |
| ik heb mij zeker vermaakt, ga zo met het uitzoeken van de foto's beginnen dus hoop die vanavond op pf te hebben staan |
|
|
| @win |
Ik moet zeggen dat ik me prima vermaakt heb gisteren :) Armin's set was bij vlagen erg vet, maar soms ook enorm bagger. Te weinig niveau en teveel techtrance en trommeltjes ipv uplifting trance. Toch een hoop vette platen van dit moment gemist... Laatste twee uur was wel erg wreed! Strange World, Southern Sun, Mindcircus, Burned With Desire en een paar dikke technoplaten!!
Licht was dik in orde, geluid was redelijk en de je had snel drinken. Alleen die wc's waren dan weer bagger... |
|
|
| moogwai |
Wat een vet feest! :eyespop: :tongue3 Absoluut de moeite waard. Heb maar 1,5 uur geslapen, maar ben momenteel fit genoeg voor een kort verslag (zit nu ook naar de livestream op arminonly.com te luisteren!)
We kwamen rond 24 uur binnen en de eerste indruk was niet geweldig. Weinig sfeer, Ahoy zag er saai uit met weinig decor/lasers/lichten, etc. Maar met tracks als So Serene en Without You Near "warm" ik goed op!! Je merkt toch echt dat progressive(trance) meer tot zijn recht komt op kleine feestjes/clubs. Wie draaide er toen eigenlijk? Armin, een andere dj of stond er gewoon een mp3-tje op??? Armin begon pas rond 1 uur met draaien. Eerst werd hij geintroduceerd alla "Tiesto" met veel vuurwerk en spektakel. Hij begon met die matige Sail track, maar daarna draaide hij erg veel goede trance: Forum of Love, Killa, etc. Lekker zweven... super! :crazy:
Vervolgens was Jan Vayne aan het pingelen... ja leuk voor het spektakel. Alleen het klonk voor geen meter... :nervous:
Daarna was het knallen geblazen met Armin vanaf Mark Norman - Touchdown. Wat een knalplaat! :eyes: Ik stond ergens vooraan in het midden. Perfect! Het geluid was daar echt super, erg enthousiast publiek en alles was goed te volgen. Kippenvel met Message In the Bottle en Where The Streets Have No Name. Nummers die eigenlijk niet zo speciaal zijn, maar wat zijn deze live vet zeg. Niet normaal meer! Echt iedereen uit z'n dak! Ray Wilson (Vocal) and Eller van Buuren waren ook super! Daarna ging het weer verder met knallers als Marcel Woods - Advanced en Bart Claessen - Playmo. Tunes die het erg goed doen op de dansvloer! Shivers live & Racoon vond ik ook super. Die Racoon "remix" klonk zeker niet verkeerd.
Daarna wat gegeten/gechilled en toen we terug kwamen hadden Remy & Klinkenberg het overgenomen van Armin. Ben best een fan van hun sound, dus dat was wel relaxt! Till Ya Drop speelde ze live.. alleen dan net op het hoogtepunt.. beginnen 20 van die Afrikanen op een paar trommels te slaan.. tja.. spektakel, maar ook iedereen staat meteen weer stil. Ze draaide ook nog een erg vette "remy & klinkenberg" remix van Sweet Dreams. Daarna ging Armin meer de techno kant op afgewisseld met wat klassiekers. Southern Sun, Exhale, Space Cruising. Erg relaxt! Heb alleen het einde moeten missen, dus voor mij zat het feest er voortijdig op.
Ik heb me erg goed vermaakt, maar goed dit is ook niet moeilijk als mijn favoriet dj de hele nacht draait :p Kijk, Armin draait erg veel bagger in ASOT, maar op zo'n feest laat hij bijna al deze platen gelukkig thuis. Ik vind progressive trance zeker de vetste muzieksoort, maar op zo'n massaal feest is "string" trance & Techtrance gewoon veel vetter! Qua verasssing wat het niet zo bijzonder.. (ja ik ben ook naar TIC geweest). Maar behalve Jan Vayne en die Trommelaars waren de "acts" gewoon super! En de Ahoy als locatie is mij ook zeker niet tegengevallen. Heb nergens lang hoeven te wachten en geluid veel zeker mee. Maar tegen een HMH kan het natuurlijk niet op.
Kortom.. een topfeest! Ik heb ook zeker niet Armin's beste set ooit gehoord en heb al vettere feesten meegemaakt, maar dit feest zal zeker nog lang in mijn geheugen blijven zitten :) |
|
|
| HardKiller |
Bij binnenkomst was armin op de schermen te zien en de ene na de andere topper kwam voorbij, halcyon, numb, gone, without you near, bad deal, able to forget, so serene, zocalo, air for life, het kon eigenlijk al niet meer stuk!
Rond half 1 werd de muziek abrupt gestopt (foutje?) en leek dat het sein voor de vuurwerk man die wat de lucht in liet gaan. Het was 30sec stil en Armin opende met Hymne en knallers als summer dream, castamara, escape en killa. Daarna ging het snel bergafwaarts.
De opbouw was totaal niet aanwezig, hij gooide alles door elkaar, om 2 uur was het al lomp beuken op matige tech-trancers. Helaas ging dit de hele nacht zo door :(. Enkele hoogtepunten waren nog Exhale, Southern Sun en False Light.
De live optredens waren wel ok met Ray Wilson, Eller van Buuren en Racoon als hoogtepunten, Het volume van de zangers/artiesten had alleen wel iets omhoog gemogen!
Armin heeft zoveel fantastische producties en remixen op zijn naam staan maar daar was weinig van te horen vannacht, jammer, gemiste kans!
Plus:
- Armin vóór 2 uur
- Veel bekenden
- Dj booth
- Veel ruimte
Min:
- Armin ná 2 uur
- Aparte voedselbonnen
- Lichten (3 matige groene lasertjes en dat was het wel weer)
- Katana - Play It Louder :whip: |
|
|
| Muppet |
zal ook maar even een reportje schrijven, alleen is die van mij wat korter.
We waren er al rond 22.15..dus heel de pre-set (voor de grote opening) meegemaakt..die was wel heerlijk moest ik zeggen...zeker vermaakt...nadeel was alleen dat ik er al ziek heen ging..dus rond 01.00 ging bij al het lampje uit..m'n vrienden zeiden al dat ik er als een lijk uitzag:-S...en ging ook bijna van m'n stokje:-(...ben rond message in a bottle dus naar huis gegaan, tot dat moment vond ik armin wel goed draaien, maar niet echt erin komen..het eerste uur na z;'n opening kon je niet echt doordansen, aangezien er de hele tijd breaks waren, niet consequent..later dus wel.
Ach ja, hoop dat ik beter ben 3 december..:-( |
|
|
| Mindphaser |
Zow... net wakker whehe
Het woord tegenvallen gebruiken komt altijd zo zeikerig over.. maar had er idd toch wel meer van verwacht!
We arriveerden zo rond 00:00 uur en vroeg me af waar armin nou was.. heb eerlijk gezegd een hekel aan dat soort dingen, betaal je veel geld maar zie je geen dj... naja zal wel aan mij liggen.
ik vond het eigenlijk allemaal maar net niet.
platenkeuze was vaak wel lekker maar er zat idd vaak geen logica in..
stond een tijdje helemaal voorin en daar stonden gelukkig wat italianen en spanjaarden die echt helemaaaaal los gingen.. dat vind ik altijd wel weer leuk om te zien :)
op een gegeven kreeg ik honger en kwam ik ook in aanraking met dat vage systeem dat je in 1 x 5 muntjes moest kopen... stond gewoon een heel groepje mensen die hun muntjes probeerden te verkopen.. beetje jammer.
eten en drinken kopen ging snel... chill out was bagger... toiletten heb ik maar overgeslagen.
weet niet waarom maar ik maak bovenstaande de laatste tijd echt heel vaak mee op grotere feesten.
heb het dus echt helemaal gehad.. ga liever gewoon een gezellig clubbie in.
naast al het gezeik toch een lekkere avond gehad!
edit: libra - calling you're name was echt zwaaaaaaaaar heerlijk!!! |
|
|
| Thois |
En hier is mijn verslag:
Leuk feesie alleen te weinig "echte" trance, veel te veel tech-trance. Daar was ik niet voor gekomen, alleen ik kan me voorstellen dat het Rotterdamse publiek in slaap zou vallen als het allemaal wat softer zou zijn (iedereen is toch allemaal house gewend daarzo). Weinig tot geen opbouw in de muziek. Swing 2 Harmony (Deserves An Effort Dub) was voor mij het hoogtepunt. Jan Vayne kan overigens beter weer in cowboyfilms gaan spelen, dan kan hij een beetje aan zijn timing werken in shoot-offs.
Geluid was alleen helder vooraan, als je een paar stappen naar achteren deed begon de bas al vrij snel te galmen, ze hadden misschien wat tweeters (??) kunnen plaatsen achterin/in het midden.
Zaal was te verlicht, decor was mooi gemaakt, maar slecht uitgevoerd (geel licht). Vuurwerk was aardig. Lasers waren er (2?), 1 kleur maar (groen), magertjes. Maar daar zijn we niet voor gekomen.
Veel vrouwen, heb dat weleens anders gezien op de Ocean Diva. Eentje heb ik nog vers in mijn geheugen, die liep praktisch naakt... prettig.
Al met al: Aardig, maar zeker niet spectaculair. Ik hou het voortaan bij clubs, die grote feesten zijn mij te commercieel/onpersoonlijk/galmende bass'ig
Het thema was water? Ja dat hebben we gemerkt bij de plees, waar waren de kranen? |
|
|
| heikster |
Paar steekwoorden van mij over Armin Only
ahoycafe
5 entreepoorten :(
25 foullieerpoorten :(
1,5 geen armin (= dat anders dan bij tiesto) :(
veel projecties :)
leuke danseressen :)
jan vayne :whip:
susana :)
nadia ali :)
racoon :)
ray wilson :)
platenkeus eerste helft :)
platenkeus tweede helft
achterwand (die wil ik wel in fotobehang) :)
wc gratis :)
bar :)
en natuurlijk armin zelf. wat een avond :D
tot volgend jaar :D |
|
|
| eieregooie |
| Ik vond t meevallen tbh, maja, ik ging ook met 0,0 verwachting heen... sfeertje was een beetje vaag... Niet negatief ofzo, en de mensen gingen ook wel los... maar mwa... De eau een x aantal jaat geleden was een stuk vetter iig... Die live dingen vond ik wel leuk trouwens... alleen Nadia was wel ERG vals... Ray Wilson deed t t best imo, en leuk dat Racoon ook mee deed :) En Jan Vayne, dat moet haast wel een technisch probleem geweest zijn... Die gast weet echt wel wattie doet... |
|
|
| Stephan B |
Ik vertrok uit Rotterdam met een toch tegenvallend gevoel.
Ik wil niet zeggen dat ik nou al o zo veel ervaring heb in het feestwereldje, maar ik krijg steeds vaker het gevoel dat organisaties óf overal op gaan lopen bezuinigen óf dat ze er gewoon een boeltje van maken. Bij aanvang begon t al. 22:00 hekken open, iedereen dus om die Ahoy wandelen. Kom je daar...5 entreepoortjes. Veels te weinig voor een event als dit, dat draait om 1 DJ en waarvan iedereen een grand entree verwacht die de meesten niet willen missen. Heb je een feest als Innercity waar er mensen niet massaal maar in fases komen binnendruppelen dan kan je misschien met relatief (natuurlijk niet absoluut, Innercity is natuurlijk wel van grotere omvang) weinig poortjes volstaan. Verder vond ik het decor echt matigjes. Dat ze die boot opnieuw gebruiken, fine, maar geef er dan minstens een nieuwe twist aan het geheel. Die torens die ze hadden omhult met doek die een soort kadepalen waren natuurlijk ook pure opvulling, behalve die 2 dan waar die loopbruggen naartoe leidden. Dat DJ-behind-the-curtains-showtje was ook erg Tijsachtig. Ja verder, set was een drama qua opbouw. Meteen vol de uplifting tunes erin knallen. Ik had al zo m'n bedenkingen tijdens die set achter het doek toen ie troeven zoals Halcyon en Bad Deal al aan t verspelen was. Ja verder wat was er dan wel leuk? Nou de bekenden die ik ben tegengekomen. Altijd gezellig om ff te lullen met mensen die je eigenlijk aleen tegenkomt op feestjes. En het bier, want ik heb t maar op een zuipavondje gegooid nadat ik redelijk done was met het hele spektakel. Sfeer was ook niet echt. En zoals iemand hierboven zegt over die Italianen en Spanjaarden: Ga eens na waarom dat hier niet meer gebeurd? Waarom kan dat hier niet meer? Vreemd toch. Kijk ik ben ook niet uit m'n dak gegaan, maar eigenlijk zou t wel zo horen te zijn dat je op feesten gewoon uit je dak kunt gaan. Maargoed, meer woorden zal ik er maar niet aan vuil maken. Doet niet af aan het plezier wat anderen hebben beleefd, ben blij voor jullie dat jullie je wél hebben vermaakt. Maargoed, grote feesetn, UDC in het bijzonder, en dit fiasco zelf, hebben toch echt diep bij mij afgedaan. |
|
|
|
|