return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
Voetbalseizoen 2009 - 2010 (pg. 6)
View this Thread in Original format
Gladius
quote:
Originally posted by Progrez
En Witsel maar blijten. De janet.

Roy Keane

Haha wat ne wacko. Engels scum :rolleyes:
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Progrez
En Witsel maar blijten. De janet.

volgens Bölöni! Ik heb zo mijn twijfels of die wel echt gejankt heeft. Die jongen heeft volgens mij nog altijd niet door wat hij heeft gedaan.
FCB_Fanatic
quote:
WITSEL STAAT TOT 23/11/2009 AAN DE KANT

De KBVB heeft Axel Witsel voor zijn
tackle op Marcin Wasilewski tot en met
23 november geschorst. Dat komt overeen
met 10 competitieduels en 1 bekermatch.
Dat is een week meer dan het bondspar-
ket had gevraagd. De KBVB zal Witsels
dossier overmaken aan de UEFA en FIFA.

Witsel was samen met Standard-directeur
François naar de KBVB gegaan om zich te
verdedigen. Witsel: "Ik aanvaard de mo-
gelijke sancties, maar wie me kent weet
dat ik dit niet met opzet heb gedaan."

"Ik wil mijn medeleven betuigen aan Wa-
silewski en zijn familie en me snel bij
hem persoonlijk gaan verontschuldigen."

kans zit er dus goed in dat de schorsing ook Europees en internationaal zal gelden.
Jasperovitsj
Ik vind het precies toch wel wat lang. Je ziet bijna wekelijks zulke aanslagen op de Belgische velden, het enige verschil is dat er daar geen botten breken. Maar dat zou toch in principe niet mogen uitmaken?
The_G0dfather
Vind ik in principe ook maar op gebied van sancties is gans het voetbalgebeuren gewoon enorm wazig.

Nu beginnen ze ineens sancties toe te passen zoals het strafrecht, waar de straf ook afhangt van de gevolgen van je misdaad en niet de misdaad zelf (bv dronken rijden en al of niet iets veroorzaken).
FCB_Fanatic
quote:
Originally posted by Jasperovitsj
Ik vind het precies toch wel wat lang. Je ziet bijna wekelijks zulke aanslagen op de Belgische velden, het enige verschil is dat er daar geen botten breken. Maar dat zou toch in principe niet mogen uitmaken?

de bond oordeelde dat Witsel niet de intentie had om de bal te spelen. Ik denk dat dit voor hen een enorm verzwarende reden is om hem zo'n lange schorsing te geven.
Jasperovitsj
Ik zeg het, dan kunnen ze elke week iemand voor 10 speeldagen schorsen.
Config
Inderdaad, Witsel heeft gewoon pech. Khad 6 weken verwacht, 10 lijkt me zwaar overdreven.

En dan die 2500 euro boete , evenveel of Dirar's fluim :stongue:
FCB_Fanatic
't is veel, mss zelfs teveel ... maar in mijn ogen niet slecht voor Witsel. De komende weken voetballen zou voor hem zowiezo niet mogelijk zijn. Hopelijk milderen de reacties na verloop van tijd en kan hij na zijn schorsing het incident achter zich laten. Dat zal na een schorsing tot 23/11 makkelijker zijn dan wanneer hij over een aantal weken al terug mocht spelen.

In mijn ogen zijn er drie belangrijke redenen waarom de bond voor zo'n lange sanctie kiest:
- Ze oordelen dat Witsel niet de intentie had de bal te spelen, maar wel om Wasyl te raken
- De ernst van de opgelopen blessure
- Om hun eigen incompetentie te verdoezelen: de bond heeft het gewoon te ver laten komen en had al veel langer geleden strenger moeten optreden tegen zware overtredingen (Wasyl zijn elleboogaanslagen in de testmatchen werden bijvoorbeeld volledig onbestraft gelaten). Daarom gebruiken ze Witsel nu als voorbeeld om toekomstige incidenten te vermijden

edit: ondertussen trouwens het rapport van de bond gevonden waarin ze hun motivatie geven voor de sanctie: LINK
Progrez
Standard - Lierse voor de BVB. Voor de rest een strontloting.

1 Virton - Kortrijk
2 Westerlo - Aalst
3 Club Brugge - Hamme
4 Wetteren - Charleroi
5 Antwerp - Dender
6 Anderlecht - Verviers
7 Lokeren - Tubeke
8 STVV - Genk
9 Bergen - Moeskroen
10 Roeselare - Beveren
11 KV Mechelen - Spouwen Mopertingen
12 Woluwe Zaventem - AA Gent
13 Standard - Lierse Sk
14 Zulte Waregem - Sk Ronse
15 Germinal - Deinze SK
16 Cercle Brugge - OHL

Devilex
Aargh wat een domme verplaatsing voor Aalst :o
Real
Het verslag van de memorabele Nederland - België uit 1999 (eindstand 5-5) staat op Sporza Retro: http://www.sporza.be/permalink/1.576583

Strupar
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 
Privacy Statement