|
Check die Films!!! - Part III (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| arj1o1 |
gisteren memento voor de 2e keer gezien blijft een topfilm
vanavond bride of chuckey op yorin, altijd lachuh :p hoe slecht ie ook is |
|
|
| dj_spare |
| ik heb gisteren S.W.A.T. gezien... is wel een goede film, zit behoorlijk wat actie in. Het verhaal is echter een beetje slap (standaard verhaal) maar wel de moeite waard om te checken... duurt een uurtje of 2 (http://www.imdb.com/title/tt0257076/) |
|
|
| Ding Chavez |
Net Kill Bill in het Gelredome gezien enneeeehh :eyespop: :crazy: :eyes: :D
Wat een film zeg, het is denk ik wel zo'n film die je óf geweldig vindt óf helemaal niks. Ontelbare bloedfonteinen, een hoge body count en lekker grove actie :) Een super sound track, geweldige details, zieke humor, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Er zitten idd erg weinig "Tarrantino dialogen" in, maar de hele sfeer is wel echt Tarrantino. Je moet em maar gewoon gaan kijken, en de kans lopen dat je het helemaal niks vindt, maar ik kijk iig al uit naar Kill Bill Vol. 2 in maart.
Oh ja, die suffige Charlie's Angels trutjes kunnen wel inpakken :p |
|
|
| arj1o1 |
| quote: | Originally posted by Ding Chavez
Net Kill Bill in het Gelredome gezien enneeeehh :eyespop: :crazy: :eyes: :D
Wat een film zeg, het is denk ik wel zo'n film die je óf geweldig vindt óf helemaal niks. Ontelbare bloedfonteinen, een hoge body count en lekker grove actie :) Een super sound track, geweldige details, zieke humor, en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Er zitten idd erg weinig "Tarrantino dialogen" in, maar de hele sfeer is wel echt Tarrantino. Je moet em maar gewoon gaan kijken, en de kans lopen dat je het helemaal niks vindt, maar ik kijk iig al uit naar Kill Bill Vol. 2 in maart.
Oh ja, die suffige Charlie's Angels trutjes kunnen wel inpakken :p |
ik ga hem vandaag ook kijken! heb er zin in :p |
|
|
| Optimus |
| gister Replacement Killers gezien, wel leuke actiefilm:) |
|
|
| SnuggLe |
Heb gezien de afgelopen week:
SWAT
Aardige film, actiefilm met wel een standaard verhaal (beehte als Bad Company), maar erg leuk om te kijken!
From Hell
Verhaal van Jack the Ripper met Johnny Depp. Best wel cool, niet zo super standaard, al is het wel een 'who done it?'-film.
Finding Nemo
In Thailand al voor 70% gezien, maar nu in NL afgekeken.
Nemo is cute :D
Kill Bill
Mjah, weet neit wat ik er van moet vinden. Wel cool met al dat matten, maar ik had van Tarantino meer hoogstaande conversatie verwacht, maar die was er niet. Dat was wel een tegenvaller. Verder niet voorspelbare en aardige film met best lompe momenten :D
City of God
SUPERaanrader! Portugese film, heet eigenlijk Cita de Deus ofzoiets. Gaat over jeugdbendes in de getto's van Rio de Janeiro. Gewelddadig maar supercool! 8.7 op IMDB!!
Oh en op tv deze week:
Waterworld en vrijdag What Lies Beneath!
Beide al gezien, wel aardig...
Van plan om te kijken:
- Confessions of a Dangerous mind
- 12 monkeys (gemist op TV)
- Legends of the Fall (ooit een stuk gezien, maar moet ik nog afkijken) |
|
|
| basvh |
heb nu denk 2 weken de Indiana Jones DVD box. Heb ze allemaal al paar keer bekeken. echt super films.
Maar het mooiste van die box zijn da making ofs. Echt mooi om de ouderwetse manier van stunts en decor filmen te zien. Om het contrast helemaal groot te maken moet je eerst Star Wars episode 2 making off kijken en dan die van Indiana Jones. Het verschil is echt zo groot.
Indiana Jones> Klei Poppetjes, Miniatuur vliegtuig modellen. Stunt dubbels. Mega grote sets. Voor een shot over een stad in tunesie, rond de 350 tv antennes handmatig verwijderd. Het importeren van 10 duizenden slangen. Het bouwen van 2 tanks.
Star Wars Episode 2> Als jij nu paar keer voor het blauwe scherm springt dan vullen we de rest wel in. Oh daar plakken we jouw hoofd wel op. Ik vind het iets te rustig in beeld zet er maar paar aliens in. Waarom doen we joda niet digitaal. Paar quotes van de heer Lucas.
Het verschil is echt zo groot en dan eigenlijk in een hele korte tijd |
|
|
| arj1o1 |
| quote: | Originally posted by basvh
heb nu denk 2 weken de Indiana Jones DVD box. Heb ze allemaal al paar keer bekeken. echt super films.
Maar het mooiste van die box zijn da making ofs. Echt mooi om de ouderwetse manier van stunts en decor filmen te zien. Om het contrast helemaal groot te maken moet je eerst Star Wars episode 2 making off kijken en dan die van Indiana Jones. Het verschil is echt zo groot.
Indiana Jones> Klei Poppetjes, Miniatuur vliegtuig modellen. Stunt dubbels. Mega grote sets. Voor een shot over een stad in tunesie, rond de 350 tv antennes handmatig verwijderd. Het importeren van 10 duizenden slangen. Het bouwen van 2 tanks.
Star Wars Episode 2> Als jij nu paar keer voor het blauwe scherm springt dan vullen we de rest wel in. Oh daar plakken we jouw hoofd wel op. Ik vind het iets te rustig in beeld zet er maar paar aliens in. Waarom doen we joda niet digitaal. Paar quotes van de heer Lucas.
Het verschil is echt zo groot en dan eigenlijk in een hele korte tijd |
ik heb gister ook op sbs indiana jones gezien :)
best leuk was weer 8 jaar geleden |
|
|
| basvh |
Gister Indiana Jones en Raiders of the Last Ark gezien.....He alweer zullen jullie nu denken. Jah alweer alleen ik heb hem op school gezien voor het vak filmanalyse. Echt tof vak. Eerst dus 2 uur film kijken (deze keer dus Indiana, maar volgende keer Pulp Fiction en week erop Finding Nemo. Totaal aantal films zal 9 bedragen). Na 2 uur film kijken krijgen we uurlang film technieken. Dus wie staan er tegen overelkaar. (antagonist-Protagonist) wie zijn de helpers (tritagonist). Ook film opbouw. (Climax, rustig punt, inleiding)
Na die 45 min filmtechniek moeten we die technieken op de juist gekeken film loslaten. Echt tof allemaal.
Aan eind van het blok moet je alle geleerde filmtechnieken loslaten op een film. Uit een lijst van 200 films moet je een film kiezen. Elke film mag maar 1 keer gekozen worden, gelukkig was ik er vroeg bij en kon ik mijn favo film uitkiezen.........STAR WARS EPISODE 4: A New Hope. Kon ook voor de 'oude triliogie kiezen, deel 4-5-6 maar dat vond ik toch te veel lightsabers worden dan goed voor me is.
Daarbij hebben we ook elke week een filmquiz. Elke week 1 vraag. Uiteindelijk 10 vragen. Stel je hebt er 8 van goed dan worden die 8 door 10 gedeelt en dat word bij je punt opgetelt.
Deze week was de vraag welke beroemde regisseur speelde een klein rolletje in Blues Brother (1970) Ik wist het antwoord half. Google gelukkig helemaal. Ik typte blues brother 1970 cameo in en whoppa Steven Spielberg kwam eruit gerolt |
|
|
| MaGiK54 |
Net de extended version van LOTR Two Tower gekocht en gekeken en hij is geeeeeeeeeeeeeeeeeeeil. Hij duurt ongeveer 3 uur en drie kwartier en de extra scenes zijn weer om te smullen.
Ook gelijk maar ff Spirit Away gekocht. |
|
|
| Blik |
| quote: | Originally posted by FunkySimon
Wat voor opleiding doe je en waar? |
hij doet Media en Entertainment Management (ofzoiets) aan de NHTV in Breda :) |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by FunkySimon
Wat voor opleiding doe je en waar? |
Media en Entertainment Management te Breda op de NHTV. Echt zwaar vette opleiding. Een perfecte combinatie van echte leer vakken zoals product management, Financial Management, Statistics. En toffe (doe) vakken, zoals Filmanalysis, Flash, Photoshop, Dreamweaver, Premiere (oftewel dikke digitale video camera van school lenen, filmpje maken en die daarna monteren in montage studio of op je eigen flaptop). Filmcreating (het maken van storyboards, camera standpunten) Verder hebben we op onze afdeling een radio station wat waarschijnlijk via Internet en misschien AM (regio Breda) te volgen is.
De gehele studie is in het engels waar je veel van leert en het ook wat makkelijk maakt om stage in het buiteland te volgen/krijgen
Verder is op de NHTV ongeveer 70% vrouw wat ook leuk is als je in de tussen uren niks te doen hebt. Relekst op schoolplein staan en wijven kijken. Partyhardy, Blik en Jesse kunnen hier ook wel over meepraten of neit jongens :D :D
Jesse doet trouwens ook media en entertainment. Hij herkende mij bij introductieweek in de wachtrij voor de nasi.
Maar de conclusie is gewoon dat het echt een leuke opleiding is. Ik ga elke dag met plezier naar school en dat is bij mij nog nooooit voorgekomen. |
|
|
|
|