|
Dance valley 2004 (pg. 68)
|
View this Thread in Original format
| Blackloch |
Hehe zal de Yooshi tent wel missen op de wintereditie.
Wat betreft zaterdag paar opmerkingen: James Holden was da man als je het mij vraagt, sjonge jonge wat draaide die een lekkere set!! Dat Max Graham te laat was vonden meesten denk ik geen enkel probleem :D
Sasha & Digweed vond ik matig in het begin, maar werd steeds beter met een goeie climax, het weer hielp natuurlijk ook mee ;)
Deep Dish toch ook goed, maar man oh man wat was het warm daar, kon het zweet niet kwijtraken.
Paar korte hoogtepunten voor mezelf, al met al enorm genoten zaterdag!! |
|
|
| MaGiK54 |
| quote: | Originally posted by SnuggLe
Vanavond! |
Ok cool, ben benieuwd :D |
|
|
| Djeebie |
| quote: | Originally posted by Blackloch
Dat Max Graham te laat was vonden meesten denk ik geen enkel probleem :D |
Toch wel ;) Holden draaide super, maar ik had Max Graham toch echt wel willen zien. Helaas...
Het feest was echt geweldig. Ik was al een tijd niet meer naar een festival/groot feest geweest, maar dit was toch wel weer heel erg goed zeg. In eerste instantie kwam ik alleen aan op het terrein, omdat een vriendin van me nog in de file stond. Bij binnenkomst direct naar de Yooshi tent gelopen. En ja hoor: prima opgevangen door de R'dam posse, High NRG, Partyhardy! en SnuggLe :)
Na Holden nog een klein stukje van z'n opvolger (???) meegepakt. Toen ff naar de ingang om die vriendin op te pikken. Vervolgens lekker bij de Chill on the Hill in de zon gezeten met Sasha & Digweed die goed bezig waren. Daarna weer naar voren bij de TA'ers gestaan. Lekker in het zonnetje :) Zweette me alleen behoorlijk de pleuris :p
Vervolgens eten halen bij het HQ gedeelte. De aankleding van de stage daar was echt gaaf. Maar de sfeer die er hing was nou niet zo gaaf. Het kan aan mij liggen, maar het was een behoorlijke grimmige sfeer. Veel agressieve koppen enzo. Toch jammer.
Vervolgens tot aan Carl Cox het terrein een beetje afgelopen. Kijken (en dansen) bij Concept, Loveland, Electronation, Yooshi en zelfs Armada. M.I.K.E. draaide gelukkig Push - Strange World als afsluiter :cool:
De afsluiting op de main was in één woord: geweldig! Het vuurwerk, de muziek, zoveel mensen bij elkaar. Echt kippenvel. Ook toen Marxman aankondigde dat 'ie met pensioen ging. Echt 20.000 man de handen de lucht in :eyes:
Echt een super super feest :) :cool: |
|
|
| Phortje |
| quote: | Originally posted by Switch
je was niet de enige, ik deed er anderhalf uur over om hem te vinden.
paar smsjes gestuurd met de vraag waar die precies zat, hij zegt "tegenover main voor de toren" dus ik denk dat grijze blokkendoos op de bult. ik daar 20x omheen gelopen, nog niet gevonden, toen zag ik eindelijk wat hij met toren bedoelde, dat kleine stijgertje met zo'n grijze tent ervoor waar ze het geluid regelden....
anderhalf uur na de meeting kwam ik dus eindelijk daar aan, iedereen al weg dus behalve bram en anke :( |
Wat herkenbaar ;)
Ik heb alleen Bram, Anke, Onno en Tim gezien :p Kon hun stekkie bij het torentje maar niet vinden, en toen ik er eindelijk was, was iedereen alweer weg :p |
|
|
| GrooveCollect. |
Dance Valley 2004 heeft toch wel aan mijn verwachtingen voldaan.
Ik vond het ook pefect dat de zon zo lang weg bleef, want toen die door kwam begon het toch wel redelijk warm te worden. Maar wat het meest bijgedragen heeft aan deze dag waren toch wel alle bekenden. Ongelooflijk, overal waar ik liep kwam ik bekenden tegen. Ook leuk dat er altijd wel ergens een soort meetingpoint ontstaat, waar je altijd wel wat mensen aantreft en die je dan ook weer kunnen vertellen waar de anderen zijn. Rechts naast de Yooshi was het dit jaar. :D
Mijn dag begon toen ik om haf negen naar buiten keek en onweer en zware regenval zag. Besloot toen maar om niet zo'n haast meer te hebben, dus ik kwam een uur te laat bij Dannie in Den Haag aan. Gelukkig namen we de goede route (niet de A9, waar 12 km file stond) en reden we binnen een uur om half 12 het terein op. We konden de auto op het veldje voor de ingang parkeren. :p
Hier begon het al gelijk, want we liepen samen met een groep van 12 uit Spijkenisse de poorten door.

Snel een kluisje geregeld en bonnen gehaald en toen naar de Yooshi tent om wat mensen gedag te zeggen. Redanka was net begonnen aan zijn uurtje en hoorde de eerste van de zoveel lekkere nummers die ik die dag ging horen langskomen.
Even snel naar Billy Nasty in de Concept tent, maar dat was me toch iets te voor dit tijdstip, dus maar doorgelopen naar de main waar Matthew draaide. Ook hier kwamen we weer veel bekenden tegen. Was wel leuk om een hoop vrienden uit Spijkenisse hier aan te treffen. Zij gaan elk jaar met een gehuurde bus voor 45 personen naar DV, maar omdat ze de meeste tijd normaal gesproken bij de HQ stage doorbrengen kwam ik ze nooit tegen. Ze lagen nu rechts voor de main op de heuvel te chillen tijdens de set van Matthew en ze vonden het nog goed ook. :eyes: Zou het geven van cd's en af en toe meenemen naar een progfeest het afgelopen jaar dan toch zijn vruchten af gaan werpen ? :toocool:

Om 1 uur snel terug gelopen om James "ik heb geen spiegel thuis" Holden te luisteren. Wat een meesterlijke set was dat zeg !! Wel redelijk wat bekende dingen, maar ook een paar nummers die ik wel zou willen weten. ;)

Vond trouwens dat ze aardig uitgepakt hadden met de decoratie. Elke tent waar ik geweest ben, zag er goed verzorgd en origineel uit.
Om 2 uur weer via de food-village treug naar de main gelopen om het laatste stukje van Hybrid mee te kunnen pakken voor Digweed en Sasha begonnen. Hybrid vond ik wat tegenvallen. Mooie muziek was het zeker, maar niet voor op mainstage. Ook vond ik het jammer dat ze en dj-set deden, want hun optreden vorig jaar als band is memorabel te noemen. Hier vlogen toen de vonken van af en misschien hadden ze dat beter dit jaar ook moeten doen.

En toen was er voor velen het hoogtepunt van de dag :D DE MEETING !!
Er zouden ook mensen van andere boarden meeten, maar die hebben het een beetje laten afweten (er is toch echt maar 1 geluidstoren op main, je weet wel: waaruit ze het geluid regelen). Gelukkig waren de mensen van het Groove Collection board wat betrouwbaarder en waren er toch nog zo'n 40 bekenden totaal aanwezig rond half 4. MrProdent had hier zijn eigen variant op gemaakt en kwam met tandenborstels en tandpasta (Prodent natuurlijk) aanzetten. Zijn door Snuggle geloof ik nog wel wat leuke foto's van gemaakt.
Jammer dat sommige niet op zijn komen dagen, want volgens mij waren bijna alle actief schrijvende GC boarders op DV aanwezig.

Ondertussen waren we al een uur onderweg met Digweed en het klonk redelijk. Ben het met de meeste mensen eens dat je deze 2 prog helden beter in een duistere omgeving kan horen, dan op de main van zo'n festival waar de helft van het publiek staat te wachten op iets harders en toegankelijkers. Sasha had dat goed door, want die liet bijna al zijn breakbeat dingetjes in de koffer, waardoor er een leuke lijn bleef in de combinatie. Laatste uurtje Back2back was helemaal goed. Hier kwamen ook de eerste verassingen van de dag: vlinder confetti vanaf het podium en de geluidstoren en bloemen vanuit een af en toe laagvliegende helicopter, die gelijk daardoor voor afkoeling zorgde, want inmiddels was de voor mij overbodige zon ook doorgebroken. :mad:

Toen Johan Gielen het over mocht nemen van S&D schoten de tranen in me broek. Wat een ellende gelijk draaide die Belgische chloorkop. Snel op weg dus naar Deep Dish, die een volle en oververhitte tent op¨zijn kop aan 't zetten waren. Sfeer zat er goed in, alleen ben ik af toe de tent uit gevlucht vanwege de hitte. Ben nog even snel de Armada tent binnen gelopen, waar Armin bijna klaar was met zijn 6 uurs set en toch ook wel een hele goeie sfeer hing. Via Eurogrooves weer terug, omdat ik nieuwsgierig was naar Oakenfold. Een paar jaar geleden kon ik zijn sound nog wel waarderen, maar ik ben denk ik verder gegaan waar hij is blijven hangen. Hij draait nog steeds die vocale trance plaatjes en doordat ik de muziek nu ook niet echt meer trek, ergerde ik me ook dood aan dat nonchalante mixen, die vooral komen doordat hij zich drukker maakt over welke pose hij nu weer moet gaan staan. :whip: Wel een mooi hoog podium trouwens om te mogen draaien.

Terug bij deep Dish. Nog steeds ging het hier helemaal los. Jammer dat ze nog steeds hun remix van Lets get ill draaien. Leuke crowdpleaser op een festival, maar ik kon het nummer een jaar geleden al gelijk niet waarderen.
Ook jammer dat Behrouz na Deep Dish geprogrammeerd stond, want dit is toch geregeld hun vaste opwarm dj. De boel kakte ook behoorlijk in en de tent liep leeg. Ook raar dat het hele podium vol stond bij Deep Dish en toen Behrouz begon ineens iedereen er af ging. Beetje jammer, want Behrouz draaide toch een hele lekkere set met zijn eigen duistere manier van progressive tribal.

Hierna eigelijk niks meer gedaan dan wat in en rond deze tent te hangen. Gezellig met wat mensen nog wat zitten kletsen. Carl Cox op de main met lasers geloofde ik wel. Zou geloof ik de 5de keer worden dat ik dat zou zien, dus ben gewoon beneden gebleven, want we waren toch ook van plan om voor half 11 te vertrekken, omdat we niet in de file wilde staan en nog naar de inmiddels al legendarische geworden after toe wilden.

We zijn ons eerst even bij een vriendin in A'dam wezen opfrissen en toen snel naar CS gereden, waar we met Strictly Fun hadden afgesproken, die helaas DV had moeten missen.
Ik was nog nooit op die Superclub boot geweest en ik heb me dan ook kostelijk vermaakt. Zag er allemaal zeer mooi uit en ook hier waren gelukkig meer bekenden dan dat ik verwacht had. Er waren aardig wat boarders van The Groove Collection, maar ook mensen uit de Haagse scene, die normaal in de Asta of het Paard rondlopen.
Helaas werden de geruchten geen feiten, want Deep Dish had wegens vermoeidheid verstek laten gaan. Ik heb veel tijd op het bovendek doorgebracht, waar het erg aangenaam was, zeker tijdens het varen, maar volgens mij heb ik Marnix, Isis, Stef en Sander K achter de draaitafels gezien.

Heb in ieder geval aardig wat vage types gezien, maar dat had ik wel verwacht. Uiteindelijk via Den Haag naar huis en precies 24 uur nadat ik daar was vertrokken me bed ingekropen. Het was een mooie dag. :toocool:

Ik heb ook aardig wat cdtjes uitgedeeld, maar aan wie weet ik eigenlijk niet meer. :o
BoumaBros, Partyharty, Liquid Bass weet ik nog wel, maar waar die andere 10 zijn gebleven... :conf:
Oh, en hier nog een plaatje voor Snuggle die redelijk gefrusteerd met zijn kleedje omging. :clown:

Alle foto's !! |
|
|
| Tim81 |
Ik zat op wat voetbalwebsites te kijken, echt te triest voor woorden wat al die 'hooligans' daar allemaal schrijven... Op een of andere 'supporters'site stond het volgende verslag over de rellen op Dance Valley :sadgreen: :nervous: :whip:
08/08/04 De slag van dance valley
7aug mooie dag om lekker te gaan feesten met ze allen in spaarnwoude, al jaren vaste stekkie voor onze groep.. We kwamen rond een uurtje of 11 aan en gingen alweer gelijk richting HQ dat doen we al 5jaar achter elkaar. Het was heerlijk weer en iedereen ging ook uit zijn panty al de boys maakten er een leuke sfeer van! We kwamen met onze bus +/- 40 man (waaronder ook veel vrouwen) als eerste aan op de plek die we al jaren bezetten.. naarmate het middag werd kwam er een groei in het aantal van de groep! Dat er sprake was van dat er altijd grote getalen joden aanwezig zouden zijn wisten we wel maar daar hebben we eigenlijk nooit last van gehad.. Den haag was gister goed vertegenwoordigt bij de HQ waren veel boys van fc den haag en aanhang 80% jongeren, omstreeks 15:00 liep ik ff een rondje en kwam niet zover van onze standplaats een paar joden tegen die bezig waren tegen 2 feyenoorders die goed tegenstand boden tegen de 6 a 7 joden! Daarop besloot ik weer richting de groep te lopen van ons, ik sprak een jongen van ons dat joden bezig waren tegen feyenoorders en dat scheen bekende van die jongen te zyn. Zodoende besloten wij met onze groep plus minus 40 man richting de joden te gaan om te kijken war er loos was! We liepen daar beetje rond te zoeken naar de joden maar er werd ons gezegd door een anonieme persoon die er niet bij hoort dat de joden weggerend waren. Na een beetje rond geneusd te hebben zijn we terug gekeerd naar ons stekkie, we gingen verder met waar we geeindigt waren lekker knallen en feesten.. De meeste van ons waren alweer alles vergeten wat er gaande was.. de jongens uit rotterdam stuk of 5 hadden zich bij de groep aangesloten omdat het bekende waren van een van ons, ondertussen hebben de joden zich versterkt om richting de hagenezen te gaan om ons een pak slaag te geven. Rond 7uur kwam er een groep van +/- 40 man de richting van ons op zich bewapend met de riemen in de handen, de boys van fc den haag waren zeer alert en stonden als een blok voor me elkaar 1 voor allen allen voor 1 zodoende zijn er rake klappen gevallen in de groep van de joden, bij velen van ons ( denhaag) kwam er emotie los omdat het eindelijk eens los ging tegen de joden! Met een groep van 30 a 40 van ons (hoofdzakelijke jongeren die gingen vechten dus buiten de groep die aanwezig was want die deed niet mee) zijn we goed los gegaan.. Zo een 200meter lang hebben we de joden aangevallen van begin tot einde zijn er goeie klappen gevallen We waren net wilde beesten die voor een goed doel vochten en dat was het ook..En moet zeggen dat het geen kleintjes waren van de joden! Als 1 blok gingen we tekeer om de joden te pakken zo ging het ongeveer een kwartier lang door, de joden wisten niet waar ze heen moesten vluchten, beveiliging kwam er ook tussen maar die kreeg ze ook, want de meeste waren door het dolle heen..en wat is het heerlijk als je daar op het terrein staan met je vaste groep en zingt 'den haag hooligans' en 'rennen door je eigen stad' want eerlijk is eerlijk de joden hebben het zwaar afgelegd, want altijd zijn het de joden die voetbalsupporters pakken op partys en zijn ze nu eens zelf de lul! Meerdere malen achter elkaar nadat het leek gesust te zijn kwam er weer vlam in de pan en er vielen elke x raken klappen! Ondertussen was er ook al ME buiten het terrein uitgerukt mocht het nog meer uit de hand lopen en de bekende helikopter hing ook boven ons. We liepen terug naar ons plek en de weg werd vrij gemaakt voor de haagse helden..eenmaal staand op de plek kwam de organisator Van dance valley bij ons staan om te zeggen het alstublieft rustig te houden hij had ME ook weggestuurd om het niet te laten escaleren want ze wouden alles leegslaan! Zo werd ons avond lekker afgesloten en er gingen geruchten rond dat de joden ons stonden op te wachten maar niks gezien..
Echt te triest gewoon :whip: |
|
|
| jp |
| Het kan me geen reet boeien dat Oakie niet kan mixen of Traffic draaide. Die man had er ontzettend veel plezier in en dat straalde hij uit over het publiek. En Carl Cox draait hitjes? So what! Niet iedereen bij main stage houdt van harde techno, dus hij past zich een beetje aan. Het publiek ging uit z'n dak, missie geslaagd! |
|
|
| ahp2002 |
| hahaha Oakie is echt super! Helemaal verrot kwam hij naar beneden na het draaien, kreeg een fles wodka en wat sinaasappelsap en een paar glazen voor onderweg. Nog ff met hem op de foto geweest,het is wel een grappig figuur! |
|
|
| HiGH_NrG |
| quote: | Originally posted by Tim81
Ik zat op wat voetbalwebsites te kijken, echt te triest voor woorden wat al die 'hooligans' daar allemaal schrijven... Op een of andere 'supporters'site stond het volgende verslag over de rellen op Dance Valley :sadgreen: :nervous: :whip:
-knip-
Echt te triest gewoon :whip: |
Kansloze lui! Waarom moeten die supporters altijd met elkaar op de vuist? Het is toch maar een spelletje... |
|
|
| Miss Proximus |
zal wel aan mij liggen maar ik vind t een heel grappig verhaal :D
voetbal en feesten zou gescheiden moeten blijven maar als er Ajacieden klappen krijgen dan mag t! :stongue: :p |
|
|
| basvh |
| quote: | Originally posted by jp
En Carl Cox draait hitjes? So what! Niet iedereen bij main stage houdt van harde techno, dus hij past zich een beetje aan. Het publiek ging uit z'n dak, missie geslaagd! |
idd, cox past zich altijd aan, op ibiza draait ie wat rustiger en wat meer groove styl. Afgelopen zaterdag past ie zich aan dat er veel verschillend publiek staat en dat ie moet afsluiten. nogal logisch dat ie dan hitjes draait. |
|
|
| jp |
 |
|
|
|
|