return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 
sweta fototävling
View this Thread in Original format
Glorie
efter gårdagens missöde med blankskärm provar jag igen :/

eftersom det är flera som har egen digitalkamera och så på forumet och det utan tvekan finns flera flera duktiga fotografer, tänkte jag att vi kunde ha en liten intern "fototävling" med olika kategorier. man vinner inget annat än äran och syftet är att det är skojigt att fota (kul med uppdrag) och kul att se andras bilder... jag har några förslag på kategorier. dessa måste vi ju såklart komma fram till gemensamt och vi kan ju diskutera kategorier först nu här... sen kör vi på en vecka (tävlingstid) och sen lägger vi upp bilderna och därefter utser vi "bästa bilden" "roligaste bilden" etc.

förslag på kategorier följer. jag tycker inte de ska vara fler än 5, blir för rörigt då... ev. färre?

UPDATE!

-SPIKADE KATEGORIER FR.O.M. 040616-
* Sommar
* Musik
* Nåt som beskriver dig (kan va vad som helst eg. gillar man katter kan man ta kort på en katt t.ex.
* Vad är det? (abstrakt foto av något, sen får man gissa.. och sen utses det mest abstrakta :p
* Roligt (aaa roligaste bilden vinner eller nåt)
* Porträtt av någon/något

-TÄVLINGSPERIOD FRAM TILL 15/8 18.00


ÖVRIGA REGLER

*Bilder får ej manipuleras. De regler som gäller för manipulation är de som finns att läsa på www.fotosidan.se

*Gamla bilder får ej användas (endast nytagna för i sommar)
Du får beskära din bild sålänge du håller dig till den givna storleken, som är 800 * 600 px

*Du får göra bilden svart/vit i bildprogram

bilderna skickas nedzippade till Glorie, endera på irc.se (quake och swe-ta) eller via msn/icq eller via mail. Skicka pm här om du behöver uppgifter.

----------------------------------------------------------

är det nån som är på? P4z, Shytrance, Smekbar och Laszlo kanske? pläs?
Aendy
Jag är lätt på, ska genast fundera på redan tagna foton som kan passa i respektive kategori, annars får jag leta upp något att fota.
jofawe
hur länge ska tävlingen pågå då?
Kan vi inte ha den under sommaren då .... så hinner jag ta lite sköna kort =)
RebeL9
jag är lätt på. fast jag åker till asien imorgon. blir borta i sex veckor. kan vi avgöra tävlingen när jag kommit hem?=)
tänkte nämligen ta foton där nere
Glorie
hehe :) skoj

jo klart vi kan ha avgörandet i slutet av augusti eller nåt... men vi måste ju bestämma kategorier jäligt snabbt nu iaf...

ja har torka.. nån som kommer på nån annan ev. bättre kategori?
SteveTranz4ever
Tycker också det ska va under en längre period så kan fler hinna delta... Jag tycker dom kategorier som Glorie presenterade duger bra :)
jofawe
ja vi kör på Jennys kategorier ;)


Kanske lägga till "Mitt sommarminne"?
Pjox
Jag tycker att Glories kategorier var bra. Och tiden...:)
Glorie
quote:
Originally posted by jofawe
Kanske lägga till "Mitt sommarminne"?


iofs, fast det skulle ju på ett sätt platsa under "sommar" man kan ju ha med vad som helst som rör sommar under den tänkte jag.. aja
jofawe
quote:
Originally posted by Glorie
iofs, fast det skulle ju på ett sätt platsa under "sommar" man kan ju ha med vad som helst som rör sommar under den tänkte jag.. aja


sommar, då tänkte jag blommor och bin typ .. alltså växter å djur .. inget annat .. erhm..

Glorie
haha, du tänker så mkt du jofawe :p :p nee skämt åsido :) ja tycker sommar kan va kvar och att man under det kan ha sommarminne...

en helt ny kategori kan ju vara (tro, hopp &) kärlek! bra eller dålig?
jofawe
quote:
Originally posted by Glorie
en helt ny kategori kan ju vara (tro, hopp &) kärlek! bra eller dålig?


vem tusan hittar kärleken på sommaren ...
iofs gifter sig många nu .. den kategorien är bra.. ;)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 
Privacy Statement