|
[07-07-07] Beta Party V5 @ Rector, Gent (pg. 18)
|
View this Thread in Original format
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Progrez
Ik ging ervan uit dat men sprak over een cd-speler waarbij op de speler zelf een metertje stond. Soit, ik ken dan ook niks van die cd-speler-snufjes. Maar tis altijd wel lachen die drang naar ultramoderne instrumenten; hippe cd-spelertjes waar meer knoppen aanzitten dan aan een boeing 747, strakke mixers met vu-meters langs alle kanten. Allemaal overbodig. Eenvoudig gaat ook. |
NOOB |
|
|
| Progrez |
| quote: | Originally posted by Bertn
NOOB |
INTERNETZUURPRUIM |
|
|
| Push2005 |
Maar tis altijd wel lachen die drang naar ultramoderne instrumenten; hippe cd-spelertjes waar meer knoppen aanzitten dan aan een boeing 747, strakke mixers met vu-meters langs alle kanten. Allemaal overbodig. Eenvoudig gaat ook. |
Als je ermee overweg kunt en het resulteert in een vlottere set zie ik daar geen graten in eigenlijk |
|
|
| Progrez |
| Waarom zou een set volledig gedraaid met cd's vlotter klinken/werken dan een set volledig gedraaid met vinyl? |
|
|
| Jasperovitsj |
Waarom zou een set draaien met cdj's ingewikkelder zijn dan eentje draaien met vinyl?
Vinylpurisme is echt niet meer van deze tijd hoor :) En mij zal het worst wezen dat die Pioneers overal knopjes en lichtjes hebben. Ik gebruik alleen de cue en playtoets, de pitchschuif en het jogwheel. Even veel of weinig moeite als draaien met een platenspeler hoor. |
|
|
| Progrez |
| quote: | Originally posted by Jasperovitsj
Waarom zou een set draaien met cdj's ingewikkelder zijn dan eentje draaien met vinyl?
Vinylpurisme is echt niet meer van deze tijd hoor :) En mij zal het worst wezen dat die Pioneers overal knopjes en lichtjes hebben. Ik gebruik alleen de cue en playtoets, de pitchschuif en het jogwheel. Even veel of weinig moeite als draaien met een platenspeler hoor. |
Eerst en vooral laat het mij siberisch koud of vinylpurisme van deze tijd is of niet. Moet ik met cd's draaien omdat 'de rest' het ook doet? Nee bedankt. Een kuddegeest heb ik nooit gehad en zal ik ook nooit hebben.
Wat ik wil weten is waarom dit overaanbod aan lichtjes en knopjes bij het instrument opstaat? Daar wil ik naartoe.
Wanneer ik het over eenvoud heb, bedoel ik de setting van het instrument. Een platenspeler is eenvoudig; toerental, start/stop, pitch, eenvoudigere voorstelling kan haast niet. Bij zo'n moderne cd-speler staan toetsen en functies waarmee ge voor ge het weet een brood bestelt bij den bakker om de hoek.
Wat is in hemelsnaam het nut van al die extra rommel? Trouwens, volgens mij zal het u wel worst wezen dat die poespas er bij opstaat, ge betaalt het er immers allemaal bij. |
|
|
| Push2005 |
Wat is in hemelsnaam het nut van al die extra rommel? Trouwens, volgens mij zal het u wel worst wezen dat die poespas er bij opstaat, ge betaalt het er immers allemaal bij. |
Wat is het nut van een pitchcontrol op een vinylspeler ? Waar is de tijd dat Marco V draaide op Master Tempo of de snelheid enkel nog maar kon geregeld worden door aan een wieltje te draaien. De technologie heeft de vinylspelers hun ware aard ontnomen in de jaren '90. [/sarcasm]
Het nut van 'al die rommel' is dat ze het mixen aangenamer proberen maken; zodat wanneer je ermee overweg kunt meer kan focussen op andere aspecten zoals bvb EQ'en of effecten. |
|
|
| FredNova |

probeer toch het beste van beide werelden te benutten |
|
|
| Eagle` |
| timecoded shizzle anyone ?? : ))) |
|
|
| Real |
| Eigeel ge zijt ne dikke homo en ge zijt niemeer gewenst op TA. OK??? |