|
Mysteryland 2003 (pg. 26)
|
View this Thread in Original format
| SWE_TRANCE |
Yes, som du nu redan vet mindshooter så skiter det sig för min del (jävligt SORRY)! :(
Hade sett fram emot denna resan som fan, sparat extra semesterveckor å skit. Men pengarna måste finnas, och räkningarna är ändå det viktigaste. Kan inte bli utkastad på gatan precis :(
Hoppas verkligen inte att Er ekonomiska planering skiter sig för detta..
Som sagt, jag är uppriktigt ledsen... :(
Men ha det så jävla kul därnere!! |
|
|
| mindshooter |
Helt jävla lugnt SWE_Trance, inte ditt fel. Oroa dig inte.
tobo99 hur gör du?
sipowits: Nu finns det plats, beroende på om tobo99 ska med eller inte så finns det 1 respektive 2 platser i bilen iaf... |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by mindshooter ___________________________________________________
Per grupp (Saker och ting vi delar på, 4 personer i varje grupp)
Bil:0 kr
Bensin:3200 kr
Färja, broar etc:2000 kr
Rum (2 nätter):1600 kr
-------------------------------
Per person
Bensin:800 kr
Färja, broar etc:500 kr
Rum (2 nätter):400 kr
Inträde:500 kr
Mat:300 kr
Annat:100 kr
___________________________________________________
SUMMA PER PERSON:2600 kr |
Har kollat runt lite och var vad jag kan komma fram till så är en kombinations biljett det som är billigast och när man ser på kartan verkar Rödby-Puttgarden klart närmast...
HH-Ferries
Helsingborg-Helsingör+
Rödby-Puttgarden.
Personbil + max5 pers. T&R 1.230 (4 i bilen = ca.310:-/pers T&R )
I morgon ringer jag och bokar färjan
Här e färdvägen
Stockholm - Helsingör
Helsingör - Rödby
Rödby - Haarlemmermeer
Totalt ca.1400Km Enkel resa
Nu behöver jag adress/nummer & sånt till det vandrar hemmet, hade Glorie det ? |
|
|
| Miss Proximus |
I admire you guys! Travelling that far for this event :)
See you there!! xoxo Josta |
|
|
| Miss Proximus |
by the way: these are some hostel sites :)
http://www.hostelamsterdam.com
http://www.book-a-hotel-in-amstedam.com
http://www.europeanhostels.com
http://www.hostelplanet.com/findabe...etherlands.html
The Stayokay Vondelpark is a very nice hostel :) You could maybe also try hostels in Haarlem:
Hostel Haarlem, completely renovated and with all the youth-hostel comforts, charges €18-21 for beds in eight-bed dorms (€2.50 extra for nonmembers, includes sheets and breakfast, CC, daily 7:30-24:00, Jan Gijzenpad 3, 3 km from Haarlem station-take bus #2 from platform A1, or a 5-min walk from Santpoort Zuid train station, tel. 023/537-3793, fax 023/537-1176, www.njhc.org/haarlem, e-mail: [email protected]). |
|
|
| Glorie |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Nu behöver jag adress/nummer & sånt till det vandrar hemmet, hade Glorie det ? |
det vandrarhemmet som ja svärmat så för.. har ja tyvärr inte numret till :( var dum nog att glömma namnet oxå. har letat förgäves på internet..
kanske ac eller rappy kommer ihåg de... de bodde ju oxå där
de enda nr ja har e till det vandrarhem vi bodde på i Utrecht.. å dit ska ni ju inte precis.
ett mkt gott råd är dock.. att inte komma för sent till motellen eller vandrarhemmen...de stänger liksom... runt sexsnåret? Vi kom dit... (hahahha) 2 på natten :p å trodde de skulle ha öppet.. det slutade med att vi fick sova 5 st. i bilen :D haha... ni behöver inte fråga hur vi gjorde då :p
men som sagt... var där i tid.. helst vid lucnhtid :) då har ni tid att söka nya ställen om de e fullbelagt..
satsa på motell (dyrare, men inte så farligt) för att... vandrarhem är till 99% redan bokade... lovar er.. ja ringde till MINST 20 vandrarhem i AMDM förra året vid denna tid. INGEN hade ens ETT rum :)
aja. de löser sig.. |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by Glorie
ni behöver inte fråga hur vi gjorde då :p |
Hur gjorde ni då? :eyes:
Miss Proximus verkade ju ha lite tips annars?
Fan va avundsjuk jag e på alla som åker iväg på grymma grejer!!! Får försöka dra ihop några kompisar o åka på sensation eller loveparade eller mysteryland eller någe nästa år, det här håller inte =) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Hur gjorde ni då? :eyes:
Miss Proximus verkade ju ha lite tips annars?
Fan va avundsjuk jag e på alla som åker iväg på grymma grejer!!! Får försöka dra ihop några kompisar o åka på sensation eller loveparade eller mysteryland eller någe nästa år, det här håller inte =) |
Klart du ska... vi räknar med dig... Råna en bank precissom vi har gjort så har du råd också ;) |
|
|
| St_Andrew |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Klart du ska... vi räknar med dig... Råna en bank precissom vi har gjort så har du råd också ;) |
Hehehe, har redan börjat spana in rika banker.... |
|
|
| AC. |
| quote: | Originally posted by St_Andrew
Hur gjorde ni då? :eyes:
|
Två hollendska konstaplar vet ;) |
|
|
| mindshooter |
Som jag faktiskt nästan räknat med så har alla bangat ur (vissa förståss med väldigt bra anledningar) utom jag och stefan, detta betyder att vi kommer sitta med skyhöga kostnader för både båt och bensin nu om inte två till hoppar på. Om det nu är någon som på något mystiskt vis inte visat intresse men alltså verkligen vill åka med så finns det plats.
Tack tack |
|
|
| Glorie |
fråga pulse och doter!!!! doter hänger ju knappt här nu för tiden...
pulse fråga mig om ja inte skulle hänga me dem ner.. men ja har inte pengar :( |
|
|
|
|