|
TA fest? (pg. 20)
|
View this Thread in Original format
| mellow pleasure |
huruvida man kan säga att jag uínte har råd att fara på en så cool fest som en TA fest låter tämligen löjligt! Stopp läs mera !!!
Det är ju så här att man kanske inte har råd att äta eller köpa klä'der men cigg, öl, sprit har man ju alltid pengar till ! Varför inte göra så att man skiter i att festa ett par helger så lägger man dom pengarna på en resa till Ta festen. Låter logiskt va ??! För så funkar jag i allafall att hur fattig man än är så kan man röka och tanka bilen och kröka. Ryck upp er alla clubbers så drar vi ihop en fest till sommaren. Jag kan kolla lite saker om intresset finns !!?? |
|
|
| dbl |
| quote: | Originally posted by mellow pleasure
huruvida man kan säga att jag uínte har råd att fara på en så cool fest som en TA fest låter tämligen löjligt! Stopp läs mera !!!
Det är ju så här att man kanske inte har råd att äta eller köpa klä'der men cigg, öl, sprit har man ju alltid pengar till ! Varför inte göra så att man skiter i att festa ett par helger så lägger man dom pengarna på en resa till Ta festen. Låter logiskt va ??! För så funkar jag i allafall att hur fattig man än är så kan man röka och tanka bilen och kröka. Ryck upp er alla clubbers så drar vi ihop en fest till sommaren. Jag kan kolla lite saker om intresset finns !!?? |
varken röker eller kör bil så det behöver jag inga pengar till....
sprit har jag inga pengar till och jag dricker... blir typ att jag fixar iväg pappa till att handla lite öl istället så blir det att han betalar o sen så blir det att nån polare köper nått till en när man e ute på krogen.. hehe :)
får visserligen pengar nu när jag fyller år, men ska jag använda dem så lär det bli till skidsemester med judo klubben :)
men jag fixar säkert pengar på nått sätt.. brukar jag klara av på nått sätt.. hehe.. fast jag får nog fixa det några gånger för det e rätt dyrt gbg - sthlm ToR +mat +dryck o sånt.
men alla kan inte alltid fixa pengar.... o pga min arbetslöshet så har jag typ blivit halvt nykterist.. hehe.. dricker knappt längre.. har visserligen inte råd, men inte ens när jag har haft har jag druckit speciellt mycket....
får ta tempen eller nått o kolla så att jag inte e sjuk :eek: :p |
|
|
| mellow pleasure |
| Ville inte väcka på ngt sätt anstöt ! Jag ville mest påpeka att ska man göra ( som privat person) en sådan här grej så får man hoppas att folk där ute prioriterarar så man inte står där med arslet i gruset och skulder över öronen. Sen fattar jag att det inte alltid är lätt detta med pengar. Jag studerar just nu så jag har min beskärda del av kass ekonomi. Men som sagt när intresset är stort nog så är det bara att slå till. |
|
|
| DjAviander |
Jag skulle ju helt klart prioritera TA-fest framför massa små fester och events. (OK, inte om Sensation kom till Sverige men det skulle ju inte vara ett litet event.)
Men börja spara folket! För jag vill festa ;) |
|
|
| Mario_GX |
| asså egentligen är det ganksa klart över var man ska ha festen, den person som både kan fixa utrustning o bra lokal nära varran kommer ju få bestämma platsen, det är inte så att någon kille från skåne ska asa utrustningen till sthlm eller så... dock så måste denna personen ha budget till det hela också....annars kommer det inte att funka alls.... |
|
|
| reveal |
| quote: | Originally posted by Mario_GX
asså egentligen är det ganksa klart över var man ska ha festen, den person som både kan fixa utrustning o bra lokal nära varran kommer ju få bestämma platsen, det är inte så att någon kille från skåne ska asa utrustningen till sthlm eller så... dock så måste denna personen ha budget till det hela också....annars kommer det inte att funka alls.... |
inte sant, här i lund kunde eXton fixa en hel fest, inkl lokal, utrustning och dj, men ingen vill komma
avstånd spelar stor roll |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by reveal
inte sant, här i lund kunde eXton fixa en hel fest, inkl lokal, utrustning och dj, men ingen vill komma
avstånd spelar stor roll |
Avstånd spelar faktiskt ganska stor roll, med tanke på priser och sånt.
Men skulle festen hålla till i Lund kanske jag kan få crasha hos mina kussar :) |
|
|
| Mario_GX |
| quote: | Originally posted by reveal
inte sant, här i lund kunde eXton fixa en hel fest, inkl lokal, utrustning och dj, men ingen vill komma
avstånd spelar stor roll |
tro mig, folk kommer komma, för något år sedan hade jag en techno-fest utanför hbg (ca 2 mil) långt ute i skogen då, jag hoppades verkligen då på att det skulle gå runt me pengarna för folk visste inte var festen var riktigt. när ja väl hade festen visade det sig att ett par människor kom ända från norge för att vara på festen, hade iofs väldigt många danskar också. när festen va över så gick jag 9'000:- plus rakt ner i fickan, och ja hade inte lagt ut mer än 17'000:- på utgifterna. och denna fest arrangerades av endast två personer. så ingeting är omöjligt. det finns människor överallt som är villiga att komma till fester. problemet är dock att man måste kontakta alla dessa personer. |
|
|
| reveal |
| de flesta på svenska TA bor i stockholm, och jag tror inte att många av dem är sugna på att åka 60 mil för att festa en kväll |
|
|
| DjAviander |
| quote: | Originally posted by reveal
de flesta på svenska TA bor i stockholm, och jag tror inte att många av dem är sugna på att åka 60 mil för att festa en kväll |
Haha vem har sagt att det bara blir en kvälls festande då?
Jag bor i ÖSD så jag har ca. 120 mil ner men frågan e om det inte e värt det? |
|
|
| Mario_GX |
| quote: | Originally posted by reveal
de flesta på svenska TA bor i stockholm, och jag tror inte att många av dem är sugna på att åka 60 mil för att festa en kväll |
det kan nog stämma, men de är alltid arrangören som bestämmer ju :) visst kan man ha det i sthlm, men tänk på att de mesta av folket inte kommer från TA utan folk som sätt flyers IRL/nätet eller fått reda på det genom vänner, skulle jag gissa så skulle säkert inte festen bestå mer än 10-20% av TA folket om jag ska vara ärlig. |
|
|
| swe_Trancer |
| orkar inte läsa igenom hela tråden nu men blir det nån fest? jag e på isåfall, kan ta me nåra polare kanske:) |
|
|
|
|