return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 
TA fest? (pg. 22)
View this Thread in Original format
mellow pleasure
Nu när det lugnat ner sig lite på min utbildning så har jag haft tid att börja spåna lite på en eventuell fest.
1. Jag undrar hur många man ska räkna med på en sådan fest ?
2. Ska festen vara i förenings/privat/offentligt arrangemang ?
3. Om det blir offentligt hur ska man finansiera eventet ? Med en med arrangör eller på ngt sätt själva?
4. Vilka skulle kunna hjälpa till att hålla i trådarna lokalt?
5. Ska man satsa på en internattionell stor DJ eller köra med nationella förmågor.

Detta är några frågetecken som skulle behövas rätas ut innan hjulen börjar lämna gummi på backen.
Hör av er till mig ni som har intresse att ta detta projekt under armarna seriöst.
Mvh Mellow Pleasure
JayBee
om det inte är privat är det ju ingen TA fest. men för mig går det bra om det är fest hostad av TA's som släpper in andra oxo. men då är det bara att hyra den lokalen jag ska spela i nu på lördag, ta 40-50 kr inträde och ta några TA's som DJ's. ska ju inte vara så knepigt men det finns bristande intresse än så länge tror jag.
mellow pleasure
quote:
Originally posted by JayBee
om det inte är privat är det ju ingen TA fest. men för mig går det bra om det är fest hostad av TA's som släpper in andra oxo. men då är det bara att hyra den lokalen jag ska spela i nu på lördag, ta 40-50 kr inträde och ta några TA's som DJ's. ska ju inte vara så knepigt men det finns bristande intresse än så länge tror jag.

Vart ligger lokalen då och hur mkt folk tar den?
Hur mkt är hyran samt detta gör det lite problematiskt med tillstånd osv. Hittar man en med arrangör så kanske man kan ha en "privat" fest med rabatterade priser för TA:s osv Ja idee´rna behöver sprutas lite så vi veet vilket håll vi ska dra. Var för ett par år sen på en asfet trance fest på Sturecompagniet som i sint tur oxå drar mkt folk. Det är ju lite trist om det blir för lite folk. Samt jag känner resturangchefen på partybåten Patricia. Så där kan man kolla sig för lite oxå. Ja vi får se vart det slutar om det slutar men det vore mkt skoj.
JayBee
quote:
Originally posted by mellow pleasure
Vart ligger lokalen då och hur mkt folk tar den?
Hur mkt är hyran samt detta gör det lite problematiskt med tillstånd osv. Hittar man en med arrangör så kanske man kan ha en "privat" fest med rabatterade priser för TA:s osv Ja idee´rna behöver sprutas lite så vi veet vilket håll vi ska dra. Var för ett par år sen på en asfet trance fest på Sturecompagniet som i sint tur oxå drar mkt folk. Det är ju lite trist om det blir för lite folk. Samt jag känner resturangchefen på partybåten Patricia. Så där kan man kolla sig för lite oxå. Ja vi får se vart det slutar om det slutar men det vore mkt skoj.
ligger i tumba och rymmer cirka 150-200 och kostar 2000 tror jag.
Mario_GX
om festen är privat, dvs bara TA's så kommer det inte mycket folk, räkna med ett fett minus i budgeten då. är festen offentlig måste vi ha en förening som håller i festen. och det måste fixas i god tid iså fall, när det är inbjudningsfest vet jag inte om man är tvungen att ha en förening som håller i det, däremot måste du ha namn och födelsedatum/telefonnummer på alla som ska komma, vilket blir omständigt i längden. och sen med att ha dj's från TA kommer inte räcka med att väcka människornas intresse. för att ha 100+ på festen så måste ett stort namn vara med på flyersen. ifall alkohol ska förekomma på festen är det tvunget att vara 18års gräns.

måste iväg o handla lite mat, hungrig. men jag kommer me fler förslag snart
JayBee
quote:
Originally posted by Mario_GX
om festen är privat, dvs bara TA's så kommer det inte mycket folk, räkna med ett fett minus i budgeten då. är festen offentlig måste vi ha en förening som håller i festen. och det måste fixas i god tid iså fall, när det är inbjudningsfest vet jag inte om man är tvungen att ha en förening som håller i det, däremot måste du ha namn och födelsedatum/telefonnummer på alla som ska komma, vilket blir omständigt i längden. och sen med att ha dj's från TA kommer inte räcka med att väcka människornas intresse. för att ha 100+ på festen så måste ett stort namn vara med på flyersen. ifall alkohol ska förekomma på festen är det tvunget att vara 18års gräns.

måste iväg o handla lite mat, hungrig. men jag kommer me fler förslag snart
ahme fan orkar inte förklara detta om och om igen för alla. titta bara på tråden som heter "dj jaybee" vi har ingen förening och 40 inträde och inga kända dj's alls, det är privat fest och alla som bjuds, bjuds via ordet.
Mario_GX
ja vi får se ifall er fest går igenom :) sen får vi utgå från hur er fest slutade :P
mellow pleasure
Huruvida man ska avgöra om en fest är bra eller inte är ju svårt att sia om. Men när jag snackar TA fest ( har ju inte vart här så länge) så menar jag FEST. Ingen lägenhets rökare precis. Utan det ska vara ngt som folk vill komma till, vill komma ihåg samt att det ska vara ös. 50 pers är ju inte ett jäkla party utan mera en bjudning, skulle mera bli en förlängning av detta forum. Det borde ju vara i allas intresse att fixa en riktig jäkla höjdarkväll/natt som omskrivs i forumet och inte utvärderas medans det händer. Men det är ju ni som bestämmer detta själv. Jag personlignen skulle tycka det vore skoj trots min ålder att få vara med om ngt sådant.
Keep spinning.
Mario_GX
jag håller med dig mellow, men vi kan ta mer om detta på msn sen
mellow pleasure
Jag har nu kontaktat ett par av mina kontakter i Sthlm och det verkar som intresse finns även från deras sida. Så det kommer smidas sakta så får vi se hur det artar sig. Vem vet kanske vi kan dra det i hamn framöver sommaren. Ville bara tala om detta så ni inte tror att allt dog ut. Har en mkt bra kontakt på en söderkrog med 2 våningar som torde svälja runt 300-400 pers. Samt på en båt på söder men den tar mindre folk. Lufta din önskemål så kan man utgå från detta. Kanske skulle smälla upp en sida för bara festen ? Så det blir ett heltäckande forum för enbart detta.
Mvh Mellow Pleasure

dbl
en stor anledning till att det har gått så segt e för att festen va menad enbart för TA's (och om nån ville ta med sig nån polare typ), och eftersom vi e så få.. iallafall va.. har ju kommit några fler sen vi började diskussionen så har det varit svårt att få ihop något eftersom dem flesta måste åka en bit o pga det så e det flera som säkert inte kan komma o det slutar med att det bara e nån enstaka där... typ sthlm:arna + nån mer kanske.

men nu så verkar det ju planeras "riktig" fest.. alltså inte bara för TA's....

men om det blir av och jag har råd att ta mig till sthlm ToR så lär jag ju komma
DjAviander
Blir det någon fest nu eller?
Jag har ju inte varit så aktiv så jag undrar om ni skulle kunnna uppdatera mig lite :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 [22] 23 24 
Privacy Statement