|
TA fest?
|
View this Thread in Original format
| Dj Memento |
Var inne och kollade på MoS 25/5 tråden. Varför anordnar vi inte en egen fest helt enkelt? Behöver ju inte vara så stor och man kan ju ta in DJs som inte tar så mycket betalt men som trots allt spelar sån musik vi gillar/behöver och som gör det på ett bra sätt.
Och kontakter för ljus/ljud/lokal borde det ju rimligtvis finnas på detta forum.
Vad sägs? |
|
|
| dbl |
| varför inte... problemet e ju bara var man skall ha festen någonstans och att alla har lust att ta sig dit |
|
|
| Xplorer76 |
| Och vi MÅSTE ha en fet laser....:) |
|
|
| mindshooter |
Kanske kan ta upp det i samma veva nu...
Jag och en klasskompis (han borde va här på boarden nu) har planerat lite på just detta ämne..... Han kan fixa en sjysst lokal...
Vi har tänkt så här...Men bjuder in lite folk...det ska vara gästlista....Bara för att träffa kul folk och lyssna på bra musik...
Han bjuder lite folk har känner och jag tänkte att det kunde komma lite folk från forumet oxå kanske... först tänkte vi att man tar med sig lite för-mixade plattor med sjysst musik bara för att dansa till men jag vet juh att vi har ett par DJs här på forumet också eller hur? Problemet är utrustningen...allt ska juh hyras in och ska man ha en DJ och skippa förmixade skivor så kostar den utrustningen multum.....
Några förslag? |
|
|
| SteveTranz4ever |
Jag e där iaf.
Jag e säker på att vi har tillsammans kontakter så vi inte behöver lägga ut hur mycket som helst för utrustning, jag vet jag har ett par lösa kontakter så man vet ju inte och som sagt så finns det ju en och annan DJ här på svenska delen av TA och sånna har alltid kontakter. Frågan är vad var och en har lust att "offra" för att det ska bli nåt...
Jag ställer upp med allt jag kan erbjuda vad det nu än må vara... kanske min närvaro räcker 
Det kanske tar dit at fixa nåt men håll tanken vid liv... |
|
|
| mindshooter |
Ska kolla upp det där med lokal igen iaf..... Har vi det så är det en bra start :) hur vi än bestämmer oss för att göra!
Men jag förmodar att vi pratar om mer folk än bara vi eller hur? |
|
|
| Proximus |
vilken stad pratar vi om då?
om det är sthlm eller närheterna kan jag fixa en technics 1210, vet en polare som har en till och en djm 600 mixer
men då kommer nackdelen att vi måste få jocka lite ;)
han lirar trance, progressive och liknande.. christian rusch
jag lirar med en polare, delaver, och vi är mer insnöade på progressive |
|
|
| Dj Memento |
| Jag har 2*1200mk2 + en Vestax PMC-15mk2, CD-spelare måste det ju vara nån annan som kan fixa. Har inget ljudsystem stort nog för en fest dock. Jag tar gärna med mig detta så länge festen inte blir allt för långt ifrån Uppsala. |
|
|
| fruktsoppa |
| quote: | Originally posted by mindshooter
Kanske kan ta upp det i samma veva nu...
Jag och en klasskompis (han borde va här på boarden nu) har planerat lite på just detta ämne..... Han kan fixa en sjysst lokal... |
nu blev jag nyfiken.. vem e denna klasskompis? |
|
|
| Amnezia |
great idé.....borde ju gå å ordna tycker man...men vilken stad??
dj prylar fixar sig nog...många som har utrusting här...har
1210:or å djm 300 mixer..har två kompisar med i stortsätt samma utrustning oxå...problemet e att få med sig allt...
laserljus e ju grymt dyrt men kanske oxå kan lösa sig..har en kompis som känner en nisse som går utbildning på sånt där å e mkt intresserad av vdj..;)
klart d mååste bli partyy;) |
|
|
| reveal |
| de som ordnar amnesia här i lund ska tydligen även ordna privata fester under sommaren, då har de redan lokal och utrustning, de behöver bara gäster ;) |
|
|
|
|