|
Voetbalseizoen 2008-2009 (pg. 22)
|
View this Thread in Original format
| Gladius |
| op den duitse radio dadelijk Bayern - Hoffenheim volgen hier op kot sé :) |
|
|
| MikeVee |
| waarom naar de radio luisteren als ge online kunt kijken? |
|
|
| Gladius |
| verbruikt da ni veel bandbreedte? dno of dat gaat hier op Kotnet. Ge moogt altij wel ne link posten natuurlijk =) |
|
|
| MikeVee |
| zie pm voor links |
|
|
| Jasperovitsj |
| Standard is Brugge precies wel behoorlijk aan het afdrogen :eyes: |
|
|
| Config |
| wat een zwakke match man, Nzolo heeft schoon het pad geeffend voor Standard en Club liet dat zomaar toe.. Wat een armoe dat Club net vandaag zijn zwakste match moet spelen, want Standard was zeker te pakken |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Config
wat een zwakke match man, Nzolo heeft schoon het pad geeffend voor Standard en Club liet dat zomaar toe.. Wat een armoe dat Club net vandaag zijn zwakste match moet spelen, want Standard was zeker te pakken |
Nzolo is idd niet de beste Belgische ref, maar als er iemand met de vinger moet gewezen worden voor dit verlies is het voor mij overduidelijk Mathijssen. Als Club al niet echt draait in een 4-4-2 met centraal Geraers en Clement (of eventueel Leko ipv één van hen) dan is Vargas - Clement voor mij zeker om een pandoering vragen. Mathijssen had gewoon in dezelfde opstelling moeten starten als Standard, zoals Club ook in de match tegen Valencia speelde: in een 4-5-1 (of een 4-2-3-1 dus).
Nu, ik vond Club in het begin nog gelijke tred houden want ook bij Standard was er veel ruimte op het middenveld, maar Standard maakte er gewoon beter gebruik van met snelle tegenstoten. Bij Club werd daarentegen te vaak het spel vertraagd. Ook de afwezigheid van Alcaraz heeft naar mijn mening niet echt geholpen voor Club.
Verder was het ook qua wissels en tactisch bijsturen weer een zéér zwakke Mathijssen vandaag. Hij is er niet in geslaagd de match te doen kantelen
Nu goed, een titel is nog steeds mogelijk want ook Anderlecht en Standard laten veel punten liggen. Er gaat in de winterstop dan wel bijgestuurd moeten worden. Een centrale middenvelder die een ABSOLUTE meerwaarde bied is al drie jaar noodzakelijk, hopelijk wordt daar nu eens eindelijk in geïnvesteerd. |
|
|
| Glexx |
| Maar nog belangrijker is dat Lierse het verschil met STVV nog wat kleiner heeft gemaakt! Nog 5 punten en STVV blijft punten verliezen! |
|
|
| Progrez |
| quote: | Originally posted by Config
wat een zwakke match man, Nzolo heeft schoon het pad geeffend voor Standard en Club liet dat zomaar toe.. Wat een armoe dat Club net vandaag zijn zwakste match moet spelen, want Standard was zeker te pakken |
Nzolo pro Standard? We zullen maar zwijgen over die drieste ingreep van Sonck op Marcos en over die penalty die Standard werd ontnomen tijdens de eerste seconden. Brugge had na één minuut al 0-1 moeten achterstaan!
De boeren hadden enkel op het einde nog een penalty verdiend, maar toen was het - om in de West-Vlaamse sfeer te blijven - kalf al lang verdronken.
Brugge was gewoon slecht. En Standard te pakken? Als ze effectief te pakken waren, lappen ze geen 4 goals binnen op verplaatsing.
Die eeuwige excuses van dat Brugs volkje, waar komt dat toch vandaan. Allemaal gebrainwashed door Matthijsen? Het lijkt wel een virus.
Soit, ik ga donderdag in Stuttgart met de Standard-aanhang nog wat nagenieten van de zondag. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Progrez
Nzolo pro Standard? We zullen maar zwijgen over die drieste ingreep van Sonck op Marcos en over die penalty die Standard werd ontnomen tijdens de eerste seconden. Brugge had na één minuut al 0-1 moeten achterstaan!
De boeren hadden enkel op het einde nog een penalty verdiend, maar toen was het - om in de West-Vlaamse sfeer te blijven - kalf al lang verdronken.
Brugge was gewoon slecht. En Standard te pakken? Als ze effectief te pakken waren, lappen ze geen 4 goals binnen op verplaatsing.
Die eeuwige excuses van dat Brugs volkje, waar komt dat toch vandaan. Allemaal gebrainwashed door Matthijsen? Het lijkt wel een virus.
Soit, ik ga donderdag in Stuttgart met de Standard-aanhang nog wat nagenieten van de zondag. |
als ge de match een beetje aandachtig gevolgd had, dan had ge gezien dat Standard de eerste 20 - 30 minuten ook veel ruimte liet op het middenveld, net zoals Brugge. Standard maakte daar goed gebruik van terwijl er bij Club teveel getaffeld werd. Had JM een fatsoenlijke opstelling uitgewerkt had Brugge daar zeker gebruik van kunnen maken. Als je natuurlijk met Clement op het middenveld blijft kloten vraag je natuurlijk om moeilijkheden tegen een goeie ploeg als Standard, zeker als je die dan centraal plaatst in combinatie met Vargas die recupererend al helemaal niets bijbrengt.
Die 4-4-2 van Mathijsen draait van geen kanten, daarvoor ontbreekt er een echt goeie centrale recupererende middenvelder die snel is in de combinatie (type Polak). Hij had beter teruggegrepen naar een soortgelijke opstelling als tegen Valencia (4-2-3-1). Of Club dan had gewonnen is twijfelachtig, maar een 1-4 had ik het dan niet zien worden.
p.s.: trouwens, als Sonck rood verdient, dan Marco natuurlijk ook ;-) |
|
|
| Config |
Ik zeg toch niet dat Club goed gespeeld heeft of Standard onverdiend heeft gewonnen? Club speelde met 'voorsprong' de zwakste match uit het seizoen. Enkel Daerden en de invalbeurt van Capon waren de lichtpuntjes uit de wedstrijd. Ik blijf erbij dat Nzolo die match kapotgefloten heeft in de eerste helft.
oja, die fout in de eerste minuut gebeurde buiten het strafschopgebied :gsmile: Ik heb nog nergens gelezen dat je daarvoor penalty kan fluiten. |
|
|
| FCB_Fanatic |
zwak, zwakker, zwakst ... :o
wat een gigantische wanprestatie!!! Dat die mannen zoveel betaald krijgen is onbegrijpelijk :whip: . Pas na de 0-1 kwam er enigzinds wat inzet, en dan nog bakten ze er niet veel van. De ene slechte pas werd opgevolgd door een volgende en daar had de tegenstander vandaag niet eens veel mee te maken. Die van Kopenhagen moesten niet veel druk zetten, de slechte passes kwamen er zo ook wel. Ik vind het vooral erg voor een speler als Daerden, dat was zowat de enige speler die nog enigzinds niveau haalde en zich wél inzette (en die is dan 2 jaar gekwetst geweest!!!). Klukowski was ook nog degelijk, maar die viel samen met Alcarz aan de rust gekwetst uit wat een extra aderlating betekende.
Vandaag had Club dus serieus veel pech ... dat er net nu drie spelers gekwetst uitvallen (Sonck ook nog). Daardoor kon JM geen broodnodige tactische wissels doorvoeren in de 80ste minuut (of later). Zo had hij nu niet meer de mogelijkheid om een enorm zwakke Vargas van het veld te halen (als die in het weekend aan de aftrap begint snap ik er niets meer van). Ook Dirar moet eens leren slim te voetballen. Voldoende talent maar op dit moment kan hij het spel totaal niet lezen. Zet voor / past wanneer het niet moet, en kiest voor een individuele actie wanneer hij zijn bal moet afgeven. Toch iets wat JM hem eindelijk eens moet bijbrengen want één geslaagde actie of goed schot per match is onvoldoende voor iemand met zijn capaciteiten!!!
Collectief zat er dus echt niks van voetbal in. Dat wijt ik ook volledig aan JM: als je wekelijks van tacktiek en veldbezetting veranderd (en dat was in de voorbereiding ook al zo) dan kan je geen automatismen en goed voetbal creeeren. Ik begin hoe langer hoe harder te twijfelen of JM wel enig concept of spelidee voor ogen heeft.
Maar goed, op naar Moeskroen, ... een match die MOET gewonnen worden. Maar hopen op beterschap zeker |
|
|
|
|