|
Voetbalseizoen 2008-2009 (pg. 25)
|
View this Thread in Original format
| Progrez |
| Ik vroeg me al af waar de excuses bleven. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Config
daar ben ik alvast geen aanhanger van. Trainerswissels halen in mijn ogen weinig uit. Het zijn nog altijd de spelers die de wedstrijd moeten spelen. Zonder twijfel zijn ze allemaal op de nodige automatismen getraind, dus als ze verliezen dan hebben ze in mijn ogen simpelweg niet goed genoeg gespeeld.
|
sorry Wouter, maar ik vrees dat gij nog één van de weinige Club supporters zijt die hierin gelooft
ter voorbeeld: het was in de voorbereiding op het seizoen vlug duidelijk dat Akpala - Sonck ons vaste aanvalsduo zou worden. In principe probeer je dan die spelers zo veel mogelijk te laten spelen met als doel automatismen te creëeren, ervoor te zorgen dat ze elkaar blindelings kunnen vinden en dat de samenwerking optimaal verloopt. Wel, de eerste keer dat ze samen aan de aftrap stonden was op de Brugse Metten. Daarvoor hadden ze ook al samen gespeeld, maar ging het vaak om invalbeurten in de tweede helft e.d. Hetzelfde kan gezegd worden over verdediging en middenveld waar JM vaak ervoor koos om jeugdspelers veel kansen te geven om dan uiteindelijk het afgelopen halve seizoen te moeten vaststellen dat deze jeugdspelers nauwelijks een kans krijgen. Als ze niet goed genoeg zijn is dat logisch, maar dan stel ik mij wel vragen waarom hij ze in de voorbereiding zo vaak liet meespelen. Dan had hij toen al moeten zien dat ze er niet klaar voor waren en direct voor een vast basiselftal moeten kiezen.
Sorry, maar voor mij heeft JM grandioos gefaald!!! Hij heeft na 1,5 jaar nauwelijks een idee van zijn spelconcept, opstelling en invulling ervan. En als dat er toch is zal het eerder iets in de aard zijn van: de bal aan de flankspelers geven en die moeten er dan maar 'iets' mee doen om tot een aanval te geraken. Simplistischer kan bijna niet. Waar is het Club Brugge dat COLLECTIEF druk ging zetten en zo erin slaagde een tegenstander te versmachten. Nu gebeurt dat druk zetten ook wel, maar doet iedereen dat precies in een beurtrol. Als trainer zou je zo'n dingen toch moeten zien. Als trainer van een topclub zou je er toch moeten in slagen om een match te doen kantelen dmv tactische wijzigingen of wissels door te voeren ... hiervan is er bij JM niets terug te vinden. Hij is gewoon te beperkt als trainer, geen materiaal voor een topclub net zomin als Ceulemans, Ferrera en Janevski dat waren. AFVOEREN die handel!!! |
|
|
| Config |
| quote: | Originally posted by Progrez
Ik vroeg me al af waar de excuses bleven. |
En ik vroeg me al af waarom ge nog geen reply gedaan had :)
Trouwens , als je niet in het stadion zat hebt ge volgens mij weinig recht om te oordelen. Reviews spreken over een goed en een slecht deel van het veld. Dat was gewoon bull. Als op het goede deel een speler erin slaagt om op 30 seconden 3 keer weg te glijden dan is van 'goed' ook al weinig sprake. De match mocht nooit gespeeld worden , daar blijf ik bij. |
|
|
| Progrez |
| quote: | Originally posted by Config
En ik vroeg me al af waarom ge nog geen reply gedaan had :)
Trouwens , als je niet in het stadion zat hebt ge volgens mij weinig recht om te oordelen. Reviews spreken over een goed en een slecht deel van het veld. Dat was gewoon bull. Als op het goede deel een speler erin slaagt om op 30 seconden 3 keer weg te glijden dan is van 'goed' ook al weinig sprake. De match mocht nooit gespeeld worden , daar blijf ik bij. |
Nee meneer, ik zat niet in dat stadion. Maar een slordige drie weken geleden stond ik bij -6 graden wel in Eupen om daar Antwerp op net dezelfde ondergrond 0-0 te zien gelijkspelen tegen de laatste in de stand.
Denkt ge dat daar onder de supporters is gejammerd over de staat van het veld? Nee, want 1) een Antwerpenaar begrijpt dat een veld in slechte staat een nadeel is voor beide clubs en 2) een Antwerpenaar zijn club durft uit te schijten als het niveau ondermaats is.
Dat Brugs volkje met hun excuses elke keer weer. Sinds Sollied weg is, draait het niet meer voor de pachters. En dat komt enkel en alleen door het gebrek aan een deftige trainer. Natuurlijk, als spelers zoals een Stijnen de pech/excuses-zoekende mentaliteit van het huis gaan overnemen, zal zelfs de beste trainer de neerwaartse spiraal niet kunnen ombuigen. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Config
En ik vroeg me al af waarom ge nog geen reply gedaan had :)
Trouwens , als je niet in het stadion zat hebt ge volgens mij weinig recht om te oordelen. Reviews spreken over een goed en een slecht deel van het veld. Dat was gewoon bull. Als op het goede deel een speler erin slaagt om op 30 seconden 3 keer weg te glijden dan is van 'goed' ook al weinig sprake. De match mocht nooit gespeeld worden , daar blijf ik bij. |
dat er gisteren beter niet gespeeld was en dat Club gisteren pech had kan mogelijk wel zo zijn en kan al veel verklaren voor de match van gisteren. Het verklaard echter niet het spelpeil van al de voorgaande matchen. Daarvoor moet naar JM worden gekeken volgens mij. Er is uit deze kern meer te halen dan hetgeen JM eruit haalt, zowel qua spelpeil als resultaten. |
|
|
| Real |
| quote: | Originally posted by FCB_Fanatic
Hij is gewoon te beperkt als trainer, geen materiaal voor een topclub net zomin als Ceulemans (...) |
De Caje is nochtans serieuze potten aan't breken met Westel. |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Real
De Caje is nochtans serieuze potten aan't breken met Westel. |
Ceulemans is eventueel nog een twijfelgeval. Hij bracht bij Club ook verzorgd combinatievoetbal maar het kwam te zelden tot veel kansen. Vaak was Club in die periode ook afhankelijk van een flits van Balaban of Portillo. Hij had natuurlijk wel niet de kern waarover Mathijssen nu beschikt: hij zag o.a. Simons, Vanderheijden en Ceh als sterkhouders vertrekken (en onder de winterstop vertrok ook Spilar nog) die toen niet voldoende werden vervangen. Bovendien had Club in die periode af te rekenen met enorm veel blessureleed (een 10-tal spelers in de lappenmand) en een slechte groepsmentaliteit. Allemaal verzachtende omstandigheden. Toch lijkt hij mij op communicatief vlak ook niet echt de meest geschikte trainer voor een topploeg. Een communicatief vaardige trainer had mss al veel kunnen oplossen wat betreft die rotte mentaliteit. Zijn communicatie met Balaban is nog een goed voorbeeld dat hij moeilijk met vedetten om kon.
Ferrera idem, communicatief kwam die ook tekort en ontbrak het hem aan autoriteit om boven zijn groep te staan. Hem ontbrak het bovendien ook nog eens aan een palmares waardoor hij mogelijk nog op minder respect kon teren. Tactisch wel een sterke trainer, hij kon in tegenstelling tot JM WEL een organisatie neerzetten, bij hem was er WEL een spelconcept te zien (te verdedigend wel en eentje die niet bij de stijl van Club hoorde). Ook hij kon niet beschikken over de kern die Mathijssen heeft.
Janevski is helemaal een lachertje. Die kwam hier af met niks aan ervaring als T1 en maakte bovendien gebruik van een enorm gedateerd spelconcept & opstelling. |
|
|
| Config |
En toch blijf ik erbij dat het probleem niet bij Mathijssen ligt. Het probleem ligt gewoon bij de spelers die te ver onder hun niveau gespeeld hebben de laatste weken. Mét Daerden, Vadis & Kruska zie ik Club toch een veel betere terugronde spelen. Te beginnen met volgend weekend waar we met KV Mechelen toch een te kloppen ploeg moeten terugvinden. Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in en geloof er in dat het de volgende jaren alleen maar crescendo kan gaan met de spelersgroep.
Als het probleem dan toch bij de trainer ligt, stel hier dan eens een trainer voor die het wel kan oplossen?
Wat de spelers nu nodig hebben is stabiliteit, en met de laatste transfers inbegrepen moeten we nu toch over een spelersgroep beschikken die tegen een ferme stoot kan. De groep is bovendien nog heel jong dus die gasten zullen enkel beter gaan spelen in de toekomst |
|
|
| FCB_Fanatic |
| quote: | Originally posted by Config
En toch blijf ik erbij dat het probleem niet bij Mathijssen ligt. Het probleem ligt gewoon bij de spelers die te ver onder hun niveau gespeeld hebben de laatste weken. Mét Daerden, Vadis & Kruska zie ik Club toch een veel betere terugronde spelen. Te beginnen met volgend weekend waar we met KV Mechelen toch een te kloppen ploeg moeten terugvinden. Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in en geloof er in dat het de volgende jaren alleen maar crescendo kan gaan met de spelersgroep.
Als het probleem dan toch bij de trainer ligt, stel hier dan eens een trainer voor die het wel kan oplossen?
Wat de spelers nu nodig hebben is stabiliteit, en met de laatste transfers inbegrepen moeten we nu toch over een spelersgroep beschikken die tegen een ferme stoot kan. De groep is bovendien nog heel jong dus die gasten zullen enkel beter gaan spelen in de toekomst |
zolang JM geen duidelijk systeem uitwerkt met voor iedere speler specifieke richtlijnen zie ik Club niet beter spelen. Ik heb vertrouwen in de spelers, ik ben er zeker van dat met dit elftal goed voetbal gekoppeld aan goede resultaten kan gebracht worden ... maar dus niet onder JM
en een nieuwe trainer zoeken is mijn taak niet, daarvoor wordt Devroe voldoende betaald. Ze moeten nu in ieder geval iemand zoeken met de nodige ervaring op het hoogste niveau (geen nieuw groentje dus zoals JM of eerdere trainers). Iemand die weet wat het is om voor de prijzen te strijden in een topclub. Liefst een buitenlander die de club niet zo goed kent en dus geen rekening houdt met namen |
|
|
| FCB_Fanatic |
ik heb voor de goal van Sonck gekozen
ik vind de geselecteerde goal van De Camargo wel één van de mindere. Ik zou verwachten dat er toch mooiere goals dan dit zijn gemaakt |
|
|
| The_G0dfather |
| Proto ftw !! :D |
|
|
|
|