return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 [11] 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 
verkiezingspoll (pg. 11)
View this Thread in Original format
Nyah
quote:
Originally posted by Belgian Bonzai
Waterdichte immigratiestop. Geldt dat dan ook voor iemand die waarlijk met het leven bedreigd wordt in zijn thuisland, vraag ik mij dan af? Iemand een idee?
Voor alle duidelijkheid in dit verhitte topic ^^^ = geen verwijt, just asking...

ff copy paste van site VB...

quote:

Het Vlaams Blok wil een gastvrij maar Vlaams Vlaanderen, zonder etnische getto's die verworden tot broeihaarden van geweld.
Wij willen een open debat over het vreemdelingenbeleid. Onze voorstellen:

*de immigratiestop moet waterdicht worden en het systeem van gezinshereniging herbekeken
*alleen politieke vluchtelingen uit Europa hebben recht op asiel
*wie niet in aanmerking komt voor asiel of illegaal in ons land verblijft, moet gerepatrieerd worden
*vreemdelingencriminaliteit moet onderzocht en aangepakt worden en criminele vreemdelingen moeten uitgewezen worden

Dus om op je vraag te antwoorden: ik denk dat mensen die werkelijk bedreigd worden in hun thuisland geen problemen zullen ondervinden (mits ze, als ze hier definitief willen blijven, zich de NL'se taal enz aanleren)
Tiger777
Goed zo nyah!

Geef toe, op het programma van het VB valt weinig aan te merken he...
Maar wat het blok zegt is niet wat ze denkt. Daarin schuilt het gevaar van het blok.
Nabistai
quote:
Originally posted by Tiger777
Goed zo nyah!

Geef toe, op het programma van het VB valt weinig aan te merken he...
Maar wat het blok zegt is niet wat ze denkt. Daarin schuilt het gevaar van het blok.

Dat geldt voor alle partijen uiteraard.
Tiger777
Feit, maar voor het VB geldt dat dubbel. Het VB heeft goeie standpunten, maar ik stel mij de vraag of sommigen die in het blok zitten niet inderdaad overhellen naar de racistische kant. Eerlijk gezegd, ik zou ze best wel een kans willen geven in Vlaanderen.

Ik vind het frapant hoe zelfs gedegen mensen (bvb professor Mathias Storme van de NVA) zeggen dat een stem op het VB nog de enige democratische stem is. Alle andere partijen veroordelen het VB als zijnde ondemocratisch, maar stel je eens de vraag, wie heeft de macht in dit land in handen? Op dit moment, 4 mensen. De partijvoorzitters van de PS, MR, SPA en in veel mindere mate de VLD, daar heeft Verhofstadt alles voor het zeggen. Buiten de VLD gerekend, heeft de bevolking die voorzitters gekozen? neen. Maar toch bepalen zijn wie, wat doet. Zij plaatsen hun stromannetjes als een Freya, Fientje, Marino, Patricia enzovoorts. Zij voeren bevelen uit die komen uit de partijleiding. De échte macht is gedeeltelijk verschoven van het parlement naar de parijvoorzitters daar zij geen rekenschap moeten afleggen voor hetgeen ze doen, zeggen of laten. Ik kan mij van dat gevoel niet ontdoen, het spijt me. :p
Nyah
quote:
Originally posted by Nabistai
Dat geldt voor alle partijen uiteraard.

Inderdaad... btw, denk ik dat als VB ooit in België aan de macht zou komen, er een grote controle zou zijn op hun acties. Als ze dan te extreem worden, krijg je automatisch protest van de mensen en bij de volgende verkiezingen hebben zij dan al hun macht verloren.
Dus ik heb zoiets van: laat ze maar es doen, we zien wel es.
Heel extreem zal t nooit worden, want dan begint de politieke druk van andere landen ook door te wegen [cfr oostenrijk]
Tiger777
Ik ga akkoord met nyah over de hele lijn...

voor de geïntresseerden:

Forumsessie met Van quickenborne(VLD) en Van Brempt(SP.A) en Inge Vervotte
TOR
de discussie is al verder gevorderd blijkbaar, maar toch nog even op Tiger zijn post reageren...

quote:
1:
Hardere aanpak van Jeugdcriminaliteit:
Voor mij maakt het ABSOLUUT niet uit WIE criminaliteit begaat. Als ik overvallen wordt laat het mij totaal koud wie het deed, het kan mij niet schelen of hij nu een vreemdeling is, een gepensioneerde pater of en 16-jarige is. Elke vorm van criminaliteit moet bestraft worden. En het is niet omdat de overvaller per toeval tot die laatste categorie behoort, dat hij niet gestraft moet worden...toch?

da's een feit, maar je vergeet het onderdeel 'vreemdelingencriminaliteit', wat mij toch doet denken dat ze eerst en vooral de vreemdelingen "es goed zullen aanpakken".

quote:
Aanpassen of buiten:
http://vlaamsblok.be/standpunten_programma_6.shtml
Zie je daar ergens die leuze staan? Nee, die behoorde tot het 70puntenplan dat in 2000 afgevoerd werd.

uit het partijprogramma 2004:

"wij vinden dat de toekenning van onze nationaliteit het sluitstuk en de beloning moet zijn van een geslaagd integratieproces."

quote:
2:
Ik kom daarjuist nog te zeggen, dat iemand die het partijprogramma van een partij niet kent, niet het recht heeft om de partij BLIND te veroordelen. Trouwens, het schaadt je gezicht ook he, als blijkt dat je je baseert op verdachtmakingen ipv feiten, nietwaar tor?

jij kunt echt niet lezen geloof ik. ik zei "geskimd", dat wil zeggen dat ik het niet tot in de details ken, maar dat ik wel enigszins vertrouwd ben met de belangrijkste punten. ik hoef het ook niet in detail te kennen om te weten dat ik nooit voor die partij zal stemmen. het vreemdelingenbeleid dat zij voorstellen is al meteen zo'n gigantische struikelblok voor me, dat ik al weet dat ik me niet verder wil verdiepen in hun programma.

quote:
3:

(Het volle artiekel ga ik niet posten, te lang en ik weet niet of het wel mag eigenlijk...)

dat is idd een idioot voorstel van mevrouw Onckelinx.
TOR
quote:
Is dat zo erg? Volgens mij toch niet....

een criminele Belg zet je toch ook het land niet uit?
Tiger777
Even genuanceerd en gestructureerd reageren :)

Vreemdelingencriminaliteit:
Voor de belgische wet is elke inwoner gelijk voor de wet. Daarmee ben ik het volledig eens. Of men nu rijk of arm, bruin, geel, rood of blank is, iedereen moet dezelfde straf krijgen voor hetzelfde misdrijf. Nergens vond ik een tegenspraak in hun programma van die mening. Maar dan pak je me waarschijnlijk op wat te doen met een criminele immigrant... Welnu, ik vind dat deze mensen te gast zijn in je land. Bij de eerste generatie migranten moet de mogelijkheid bestaan ze uit te wijzen bij herhaaldelijk recidivisme van zware feiten. Als jij je gastvrijheid toont en een arme in je huis een overnachting aanbiedt en hij maakt van de gelegeheid gebruik om je vazen kapot te slaan, gooi jij hem niet op straat. Welnu, Ik vind dat bijvoorbeeld mensenhandelaren met belgische nationaliteit van allochtone afkomst, onmiddelijk het land moeten uitgezet worden en hun belgische nationaliteit afgenomen...Daar kan je toch moeilijk bewaren tegen formuleren?
Ik vind het behalen van de Belgische nationaliteit de bekroning van een integratieproces. Als een immigrant aantoont dat hij zich integreert in de maatschappij, dat hij lid is van de gemeenschap waartoe hij wilt treden en de wetten van het belgische volk respecteert mag hij voor mijn part de nationaliteit krijgen. Canada bijvoorbeeld, toch een democratie, daar gaat het er zo aan toe. Sterker zelfs, je moet kunnen voorleggen dat je een ACTIEF lid bent van de gemeenschap. Dat wil zeggen dat je actief MOET zijn in allerlei bewegingen. Zover wil ik ook niet gaan. Ik haal het maar aan om te tonen dat mijn standpunt hieromtrent verrevan extreem of alleenstaand is.

Waarom is het vreemdelingenstandpunt van de partij een groot struikelblok? Vind je dat iedereen ZOMAAR belg kan worden? Dan wordt je identiteitskaart en je nationaliteit plots heel weinig waard he... Trouwens, jij kan ook niet zomaar bijvoorbeeld turk worden. En nu we het over vreemdelingen hebben wordt men gemakkelijk als racist met de vingers gewezen. Ik vind dat dezelfde regels moeten gelden voor Amerikanen en zelfs Zwitsers...

Wat met criminele belgen.
Nee, inderdaad, volgens de mensenrechten mag dat niet. Niemand mag nationaliteitsloos zijn... Met een immigrant die een dubbele nationaliteit heeft, is er geen enkel probleem...

edit: ik krijg juist mijn algemeen stemprofiel:
Bertn
mijn algemeen stemprofiel:

1: Vivant
2: Spirit
3: VLD
4: SP.A
5: CD&V
6: Groen!
7: N-VA
8: Vlaams Blok

SilentEagle
quote:
"wij vinden dat de toekenning van onze nationaliteit het sluitstuk en de beloning moet zijn van een geslaagd integratieproces."

Wanneer zouden we ze anders moeten geven? Aan de grens? :conf:
Gladius
algemeen:
1: Groen!
2: Spirit
3: SP.A
4: VLD
5: Vivant
6: Vlaams Blok
7: CD&V
8: N-VA
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE