return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 
verkiezingspoll (pg. 9)
View this Thread in Original format
djcresto
quote:
Originally posted by DeSpErAtOs-X
awel ... dan is't toch ni elemaal juust om te zegge dat VL-BL stemmers uit lagere regionen komen, en stemmen uit onwetendheid of non-interesse ...

hier zijn nu al 8 stemmen voor het vlaams blok, ik denk dat niemand op dit forum hier uit de lagere regionen van de maatschappij komt. De meeste mensen hier zijn zelfs unief studenten.

Ikzelf meng me hier niet echt in de discussie. Hiervoor ken ik de partijpunten te weinig. Wel vind ik dat het vlaams blok niet mag gediscrimineerd worden. Extreem vind ik nooit goed, maar ook deze partij is nodig al was het maar om de andere partijen wakker te houden. Het cordon sanitair mag van mij ook in de prullenbak verdwijnen, hoe democratisch is het om een partij die meer dan 20% van de stemmen haalt niet te betrekken bij het beleid. Let wel, ik denk niet dat ik ooit op het vlaams blok zal stemmen, maar zeg nooit nooit natuurlijk. Wat ik hier misschien wel eens zou willen zien, bv bij gemeenteraadsverkiezingen, dat het vlaams blok ergens aan de macht komt en misschien gebeurd dan wel net hetzelfde als bij extreem rechts in Oostenrijk toen die aan de macht kwamen, die partij is nu zo goed als onbestaande.

Kvind ook niet dat je een vinger mag wijzen naar de media. Of je geinformeerd bent hangt enkel van jezelf af. Als je alle politiek getinte programma's zowel op tv1, canvas en vtm zou volgen dan ben je volgens mij wel heel degelijk op de hoogte. Feit is wel dat het vlaams blok niet evenveel aan bod komt dan de rest en hiervoor verdienen de zenders wel een blaam.

Mij lijkt het ook een beetje of iedereen wil hierover discussieren maar ik denk dat op tiger na er niet zovelen hier echt geinformeerd zijn. Ikzelf ook niet trouwens, politiek interesseert me vaag maar daar houdt het ook bij op.

Ikzelf weet nog niet op wie ik zal stemmen. Ik ben trouwens voorstander van stemplicht en ook licht voorstander van volksraadplegingen die dan ook verplicht moeten zijn.
Nyah
quote:
Originally posted by Zehra
kgeef het toe, heb géén enkele doorgenomen... maar ja kom, eerlijk, wie heeft al die programma's allemaal doorgenomen hier? (buiten tiger)

Ik heb me de moeite genomen om van alle partijen eens de programma's door te nemen. [Lees: in vogelvlucht] Er zijn bij alle partijen punten waar ik mee akkoord ga... Maar bij iedere partij had ik, daarentegen, ook punten waarvan ik d8: nee das nu niet wat ik echt wil, dit gaat te ver voor mij
Maja, de ideale partij... moet nog uitgevonden worden denk ik...
Tiger777
Cresto... gij slaagt er perfect in mijn visie vorm te geven!

Op het punt van Oostenrijk zou ik graag inpikken.
Belgie heeft nu in armere landen hét imago van een paradijs te zijn waar iedereen gratis geld krijgt en iedereen zomaar binnen mag. Een tijdje (in het pre-haider) tijdperk was dat voor Oosterijk ook gedeeltelijk waar. Toen hij aan de macht kwam werden er amper nog illegalen gevonden en gedeporteerd. Bespaart een pitbullstrategie dan niet meer ellende dan wat wij nu hebben?
Nyah
quote:
Originally posted by Pumaz
Shame on all of you! - buiten een paar

If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
M.a.w. als politiek enz u ni zoveel interesseert en als gij geen behoefte hebt om erover te discussiëren,
maar als er anderen zijn die hierover wél eens duchtig willen discussiëren, dan leest ge die dingen gewoon ni... simpel?
Tiger777
quote:
Originally posted by Nyah
Maar bij iedere partij had ik, daarentegen, ook punten waarvan ik d8: nee das nu niet wat ik echt wil, dit gaat te ver voor mij
Maja, de ideale partij... moet nog uitgevonden worden denk ik...

Klopt. Heb ik dat hier nog niet gepost? Waarschijnlijk wel. Niemand kan zich 100% in het standpunt van een partij vinden. Iemand die voor een partij kiest moet wikken en wegen. Hij(of zei natuurlijk ;)) moet een volgorde van belangrijkheid kunnen opstellen. Als er belangrijke punten zijn waar men fundamenteel mee verschilt kan je niet akkoord gaat met de parij. Een separatist kan zich niet verzoenen met een partij die streeft naar een unitaire staat... maar toch vind ik dat in het partijprogramma van de BUB(belgicistische partij die streeft naar een unitair belgie) goeie punten terug te vinden zijn.
Pumaz
quote:
Originally posted by Tiger777
Ik vind het eigenlijk wel een redelijk onrelevante opmerking die je daar maakt pumaz. Ik probeer mijn standpunt te verduidelijken en ik moet eerlijk zijn, de mensen hier zijn breeddenkend en hebben geen problemen met hun ideeën bij te sturen. Is dat nu een Flame-war? Neen, gewoon een simpele discussie gebaseerd op het vraag-antwoord-vraag systeem.

Denk dat dan maar, ik word er niet in opgezogen...
djcresto
quote:
Originally posted by Tiger777
Toen hij aan de macht kwam werden er amper nog illegalen gevonden en gedeporteerd. Bespaart een pitbullstrategie dan niet meer ellende dan wat wij nu hebben?

Kvind niet dat je hier kan spreken over ellende. In de arme afrikaanse, zuid amerikaanse, in aziatische landen kortom in de 3e wereld daar kan je spreken van ellende. In België is het nog steeds goed leven, en dat zal ook zo blijven. Ellende hier in België bestaat ook maar toch voor een kleiner aandeel van de bevolking. Het gebruik van ellende in deze context is zeker te relativeren.

Ikzelf ben ook tegen de illegaliteit van vreemdelingen, en kvind ook dat als je hier komt wonen je zeker moet aanpassen. Ik kan me soms ergeren als ik ergens een pitta bar of een nacht winkel binnenstap en ik kan niet eens in het Nederlands worden bediend. Iedereen heeft in mijn ogen recht op een job, recht om geld te verdienen, maar dan mag er ook een beetje moeite gedaan worden om zich aan te passen aan de lokale bevolking.

ps.heb men post hierboven nog ge-edit.
Tiger777
Akkoord pumaz. Als het jouw kopje thé niet is en je niet van dit soort discussies houdt, blijf je hier best niet langer in deze thread actief he...
Pumaz
quote:
Originally posted by Nyah
If you can't stand the heat, get out of the kitchen.
M.a.w. als politiek enz u ni zoveel interesseert en als gij geen behoefte hebt om erover te discussiëren,
maar als er anderen zijn die hierover wél eens duchtig willen discussiëren, dan leest ge die dingen gewoon ni... simpel?

Excuseert u mij, ik trek mij hééééél waarschijnlijk meer aan van politiek dan gelijk wie hier op de forum.
Ik ben een Ier, afkomstig uit Monaghan, ik heb meer dan 50 familieleden verloren door de politieke situatie daar sinds 1916. Een stuk ging naar Dublin, een ander naar Engeland en nu zit ik ondertussen al in België. Weten waarom? Politiek in België is een lachertje...

@Tiger, sorry jongen, I'd woop your ass in politics ;)
Tiger777
Ik bedoelde de ellende die aan de illegaal die vele euro's betaalde aan mensensmokkelaars om hen tot hier te brengen betaalde. En ja... iemand die al op slinkse en verboden manieren naar België komt, wie garandeert ons dat hij in de toekomst de wetten van het Belgische volk wèl zal naleven? Hij heeft immers al precedenten...

Maar je hebt zeker gelijk als het gaat over een gebrek aan integratie bij bepaalde nieuwkomers. De Snelle-Belgen hebben hun nationaliteit te gemakkelijk gekregen... Ik vind ergens dat de Belgische nationaliteit verdiend moet worden. Een immigrant zou verplicht moeten worden een inburgerinscursus te volgen, een inburgeringsexamen moeten afleggen, de bereidheid tonen om de normen en waarden van onze maatschappij te respecteren (eg: gelijkheid tussen man & vrouw, scheiding van kerk & staat) en bereid te zijn deel te nemen aan de gemeenschap. Dat wilt niet zeggen dat men zijn cultuur volledig dient op te geven. Nee, dat wilt zeggen dat hij zich moet weten te integreren in de maatschappij. Hij mag gerust zijn geloof behouden, maar als dat geloof zegt dat hij zijn vrouw mag slaan, gaat dat een stapje te ver.

Tiger777
quote:
Originally posted by Pumaz Politiek in Begië is een lachertje...

Verklaar je nader...
Pumaz
Wanneer waren hier voor het laatst terroristen bezig?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 
Privacy Statement