|
verkiezingspoll (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| DeSpErAtOs-X |
ik mag nog nie stemmen en kben er blij om ... kzou begod nie weten op wie'k zou moete stemmen deze verkiezingen ...
ff toch nog ewa comment :p
@ TOR : politiek met Big Brother vergelijken ... hehe :rolleyes:
@Tiger777 ... ik ken véél vlaams blokkers ... (vrienden etc ...) en geloof mij: die mense kennen iets van politiek ... en ze zijn vooral NIET bij de lagere regionen van de maatschappij ... nujah, et kan zijn dat'k uitzonderingen ken ... maar die conclusie die jij daar maakt zou'k toch niet zo rap durven uitspreken ...
@ pro-stemrecht-mensen :) : als niemand nog moet stemmen gaan er véél meningen verloren ... wie gaat er dan nog stemmen? nauwelijks iemand, er is altijd wel iets beters te doen op een weekend tijdens de examens van juni ... m.a.w. de mensen die verkozen worden zullen slechts de keuze zijn van een kleine groep mensen ... waar is de democratie dan? Het volk kiest? zeker niet ... we zijn nu al particratie aant worde, dan nog meer ... no doubt !!
enough ... kmoe toch nog *net* ni stemme :D |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by DeSpErAtOs-X
@Tiger777 ... ik ken véél vlaams blokkers ... (vrienden etc ...) en geloof mij: die mense kennen iets van politiek ... en ze zijn vooral NIET bij de lagere regionen van de maatschappij ... nujah, et kan zijn dat'k uitzonderingen ken ... maar die conclusie die jij daar maakt zou'k toch niet zo rap durven uitspreken ...
|
jamaar, filip dewinter komt ook helemaal niet uit de lagere regionen van de bevolking he, en die kent ook méér dan genoeg van politiek.. dewinter is dan ook een heel goed politicus op technisch vlak, maar hij is een lul vanwege zijn idealen en zo... |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
| quote: | Originally posted by Bertn
jamaar, filip dewinter komt ook helemaal niet uit de lagere regionen van de bevolking he, en die kent ook méér dan genoeg van politiek.. dewinter is dan ook een heel goed politicus op technisch vlak, maar hij is een lul vanwege zijn idealen en zo... |
awel ... dan is't toch ni elemaal juust om te zegge dat VL-BL stemmers uit lagere regionen komen, en stemmen uit onwetendheid of non-interesse ... |
|
|
| Wildfir3 |
| quote: | Originally posted by DeSpErAtOs-X
waar is de democratie dan? Het volk kiest? zeker niet ... we zijn nu al particratie aant worde, dan nog meer ... no doubt !! |
iedereen heeft hetzelfde recht, het recht om één stem uit te brengen -> democratie.
Iedereen heeft ook hetzelfde recht om niet te stemmen -> democratie
hoe mensen met die rechten omgaan das iets anders hé. |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by DeSpErAtOs-X
awel ... dan is't toch ni elemaal juust om te zegge dat VL-BL stemmers uit lagere regionen komen, en stemmen uit onwetendheid of non-interesse ... |
Das gewoon ook opt gevoel spelen, want twijfelaars die eventueel voor VB zouden willen stemmen, denken dan: oei, jama ik ben ni dom en kom ni uit lagere regionen. Zal er maar ni voor stemmen dan |
|
|
| Zehra |
| quote: | Originally posted by Nyah
En stemmen voor iemand, gewoon omdat ie een niet-nederlandstalige naam heeft, is dan beter? |
ja idd. kheb de vorige keer gestemd op iemand met een niet-nederlandstalige naam. kgeef het toe (alsof dat een misdaad is ofzo?) maar dat wil niet zeggen dat ik op haar heb gestemd omwille van haar naam alleen.
kijk, toen wist ik ook niet echt iets van politiek af en, eerlijk gezegd, het interesseerde me gewoon niet... jong en dom laten we maar zeggen. nu weet ik wel beter ondertussen. allè ja dat veronderstel ik toch :toothless
bah kutthread btw |
|
|
| Tiger777 |
Zowel socialisten als Vlaams Blokkers bestaan voor 75% uit arbeiders en werklozen. Zij vormen ook een ongenuanceerd beeld van de maatschappij... en trouwens desperatox, zoals een oud spreekwoord zegt: "in het land der blinden is een-oog koning". In een milieu van onwetenden is diegene die het sportnieuws volgt een intellect.
Bij stemlicht geef je de meerderheid van de bevolking nog een stem meer. Je geeft ze de kans om de stem 'mij interesseert het niet wat jullie doen' te geven. Da's een extra signaal aan de politiek en dat geeft de burgers juist meer inspraak.
Dat er dan mensen zijn die niet gaan stemmen lijkt misschien een nadeel, maar eerlijk gezegd, beter geen stem dan een ongefundeerde stem me dunkt! |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Zehra
ja idd. kheb de vorige keer gestemd op iemand met een niet-nederlandstalige naam. kgeef het toe (alsof dat een misdaad is ofzo?) maar dat wil niet zeggen dat ik op haar heb gestemd omwille van haar naam alleen.
kijk, toen wist ik ook niet echt iets van politiek af en, eerlijk gezegd, het interesseerde me gewoon niet... jong en dom laten we maar zeggen. nu weet ik wel beter ondertussen. allè ja dat veronderstel ik toch :toothless
bah kutthread btw |
ja ok; maar ik krijg hier wel de indruk dat t wél een misdaad is als iemand voor VB zou stemmen ;) en ik ben nog altijd voorstander van vrije meningsuiting |
|
|
| DeSpErAtOs-X |
| quote: | Originally posted by Nyah
ja ok; maar ik krijg hier wel de indruk dat t wél een misdaad is als iemand voor VB zou stemmen ;) en ik ben nog altijd voorstander van vrije meningsuiting |
van mij moogt ge die indruk allesinds nie krijge ...
en vrije meningsuiting ... love it :D
suckers :p ... neenee just kidding e (vooraleer iemand zich onterecht aangesproke voelt):D |
|
|
| Zehra |
| quote: | Originally posted by Nyah
ja ok; maar ik krijg hier wel de indruk dat t wél een misdaad is als iemand voor VB zou stemmen ;) en ik ben nog altijd voorstander van vrije meningsuiting |
true. ben ook voorstander en kheb nooit gezegd dat het een misdaad is. mensen mogen stemmen voor wie ze willen... maar wat mij stoort is dat ze het zo stiekem doen... allè ja, kom dan op voor je mening eh en niet via achterpoortjes laten doorschemeren dat je mss wel voor vb gaat stemmen of wat dan ook. zeg dan: "kijk dit is waar partij X naar streeft en dat is ook wat ik wil" en niet gaan liggen zeggen van: "kwil nie blanco stemmen en kwil ook nie op de rest stemmen... ja ok wat blijft er over: vb dan maar eh." kweet niet mah dat is niet de reden waarom je op een partij stemt, tenzij je jong en dom zijt natuurlijk... (zoals mij indertijd :toothless) |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Zehra
maar wat mij stoort is dat ze het zo stiekem doen... allè ja, kom dan op voor je mening eh en niet via achterpoortjes laten doorschemeren dat je mss wel voor vb gaat stemmen of wat dan ook. zeg dan: "kijk dit is waar partij X naar streeft en dat is ook wat ik wil" |
mooi idee,maar stel je eens voor: als morgen iemand in maasmechelen voor t gemeentehuis bvb. zou staan en gewoon zou zeggen:'kijk t VB streeft daar en daar naar en dat is ook wat ik wil' ....
Zou die zich nog lang op zen gemak voelen, denkt ge?
Das just t prob met t VB-iedereen ligt er op te zeiken en te doen, zodat ge gewoon nie meer durft te zeggen wat ge echt er van vindt... |
|
|
| Tiger777 |
Ik heb sympathie voor het blok als ik hun partijprogramma nalees. Dat zou iedereen die zomaar ongezouten zijn mening geeft over hoe slecht het blok wel niet is...
Het heikel thema in deze discussie gaat over migranten. Dit zegt het VB over inburgering:
| quote: | | Het Vlaams Blok vindt dat België met een probleem van niet-geïntegreerde vreemdelingen zit. Assimilatie van vreemdelingen veronderstelt een waterdichte immigratiestop, vindt de partij. Tevens is er nood aan een terugkeerbeleid voor illegale en criminele vreemdelingen. |
Is dat zo erg? Volgens mij toch niet....
Maar bon, waarom ben ik geen blokker?
Omdat ik mij niet wil mengen in het wij-gaan-de-makakken-eens-buitenkrijgen-publiek wil mengen. |
|
|
|
|