return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Local Scene Info / Discussion / EDM Event Listings > Europe > Europe - Belgium

Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 
verkiezingspoll (pg. 5)
View this Thread in Original format
Tiger777
Freddy willockx (SP.A) installeerde in Sint-Niklaas ook een avondklok...

Trouwens, het VB deed dat voorstel voor PROBLEEMwijken. Het wetsvoorstel gaf de burgemeester die mogelijkheid om dat gemakkelijkter toe te passen. Was het voorstel erdoor gekomen zou er in concreto niets veranderd zijn...
We mogen niet alle voorstellen van het blok de papiermand in gooien omdat ze van het blok komen. SP.A doet gelijkaardige voorstellen...

We weten allemaal dat het VB niet de meest geschikte partij is op maatschappijproblemen op te lossen, maar ze duiden tenminste al enkele aan dat andere partij'en gewoon doodzwijgen.
SilentEagle
quote:
Originally posted by TOR
dan ken je duidelijk de bedoeling van een verkiezing niet. bij een verkiezing stem je VOOR iemand of een partij, niet TEGEN iemand. als je niets ziet in het partijprogramma van het Vlaams Blok ga je toch niet voor hen stemmen zeker? en zeker niet omdat ze zogezegd 'slecht behandeld worden'. het is precies of je zou in Big Brother voor die pygmee stemmen 'omdat hij al problemen genoeg heeft in het leven'. de partij stelt zich op als de benadeelde en wil op die manier meelij wekken en stemmen ronselen. jij loopt er gewoon in.


Last time I checked, was de bedoeling van de verkiezing het raadplegen van de stem van het volk. Blijkbaar word systematisch een segment van die bevolking genegeerd. Ik voel me geen deel van dat segment, want ik voel me geen Vlaams Blokker. Toch ergert het me mateloos dat zoveel mensen op die manier buitenspel gezet worden, terwijl hun stem net zoveel waard is als de uwe, de mijne of die van eender wie.

Omdat ik het onrechtvaardig vind dat deze mensen zo genegeerd worden, heb ik het moeilijk met stemmen voor partijen die, de ene al luider en extremer dan de andere, die deze manier van werken goedkeuren.

Omdat dit voor mij zo'n fundamentele aanval is op de democratie die jij blijkbaar ook hoog in het vaandel draagt, zie ik een foertstem als een mogelijkheid. Daarin heeft de slachtofferrol van de Vlaams Blok mandatarissen niets mee te maken, dat zijn gewoon objectieve feiten.

Voorts deel ik de mening van Tiger - Het Blok heeft enkele interessante ideeen op verschillende domeinen, maar de vraag is hoeveel ervan ze werkelijk menen.
SilentEagle
Weeral akkoord met Tiger - al is het maar als zweeppartij, het vlaams blok heeft ontegensprekelijk nut.
Bertn
tja, ik vind proteststemmen dom.
SilentEagle
quote:
Originally posted by Bertn
tja, ik vind proteststemmen dom.


Das dan uw mening. Geeft u het recht nog niet om proteststemmers te negeren.
Zehra
quote:
Originally posted by TOR
en ik voel me hier echt niet meer op mijn gemak op het forum als ik zie dat het Vlaams Blok momenteel op kop staat in de poll.


Groot gelijk!

quote:
Originally posted by TOR
dan ken je duidelijk de bedoeling van een verkiezing niet. bij een verkiezing stem je VOOR iemand of een partij, niet TEGEN iemand. als je niets ziet in het partijprogramma van het Vlaams Blok ga je toch niet voor hen stemmen zeker? en zeker niet omdat ze zogezegd 'slecht behandeld worden'. het is precies of je zou in Big Brother voor die pygmee stemmen 'omdat hij al problemen genoeg heeft in het leven'. de partij stelt zich op als de benadeelde en wil op die manier meelij wekken en stemmen ronselen. jij loopt er gewoon in.


ik herhaal: groot gelijk!
Tiger777
Ik stem wel tegen iets. Ik stem TEGEN de paarse coalitie.
SilentEagle
quote:
Originally posted by Tiger777
Ik stem wel tegen iets. Ik stem TEGEN de paarse coalitie.


[insert secret handshake] :p
lievez
weg met de politiek ! :D
TOR
quote:
Originally posted by Tiger777
Maar ik vind het kortzichtig om zomaar te zeggen dat het VB geen enkel goed standpunt heeft...


als je goed leest, zou je zien dat ik nergens, maar dan ook nergens gezegd heb dat het Vlaams Blok geen enkel goed standpunt heeft. iedere partij heeft wel ergens een standpunt waar je je in kunt vinden.

waarover ik me zorgen maak is het principe van 'nultolerantie' die op heel wat gebieden zijn ingang vindt in het partijprogramma.


@ SilentEagle: ik zie wel wat je bedoelt, maar door op het Vlaams Blok te stemmen sluit je je onrechtstreeks wel aan bij dat segment van de maatschappij. je geeft tenslotte steun aan de partij in de vorm van een stem. je stemt dan beter blanco.

SilentEagle
Ik heb een blanco stem overwogen, maar dat vind ik totaal nutteloos :)
Tiger777
quote:
Originally posted by TOR
waarover ik me zorgen maak is het principe van 'nultolerantie' die op heel wat gebieden zijn ingang vindt in het partijprogramma.

Ten eerste: Bewijs dat eens...
Ten tweede: je antwoordt ook niet op mijn vraag of je het programma ooit gelezen hebt
Ten derde: Heb jij dan iets tegen zero-tolerance? Steun je liever acties zoals minister onckelinx nu voorstelt?
Moeten we écht rekening houden met 'de jeugd van een overvaller'? Geeft dat geen wrang gevoel aan de slachtoffers van misdaad?
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 
Privacy Statement