|
verkiezingspoll (pg. 3)
|
View this Thread in Original format
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by Tiger777
En nabistai, de staatsschuld bedraagt nu 99.6% v/h BNP. En dat komt omdat de overheid gebouwen verkocht om in het Zilverfonds te dumpen. Dat geld wordt geïnvesteerd in afbetaling van de schuld die natuurlijk weer stijgt als we uit het fonds gaan putten natuurlijk.
|
Toch eventjes opmerken, niet afgaan op de cijfers die de ministers vrijwaren. Het is denkik al meermaals gebleken dat die niet kloppen. Denk maar even aan de zogenaamde gedaalde criminaliteitscijfers :rolleyes: Cijfers zijn makkelijk manipuleerbaar, dersnoods zelfs uit-duim-zuigbaar. Anyway volgens vlekho en ehsal (2 meest beroemde economische scholen in België) zou het nu 106% bedragen. Helaas ken ook ik de herkomst niet van deze cijfers. Cijfers zijn manipuleerbaar, maar ik verkies om de 106% te geloven |
|
|
| Tiger777 |
| De cijfers van de NBB (en van het rekenhof ook geloof ik...)(de NBB= onafhankelijk) van vorige maand geven aan dat de staatsschuld onder het BNP gedaald is. Maar dit wel via handige sluiperige en achterbakse oplossingen. |
|
|
| Bertn |
dat vind ik nu het allergrootste probleem zie: mensen die in de jaren 50 en 60 de eco heropbouw meegemaakt hebben, veeeeeeeel in het zwart verdiend hebben, enz... hebben nu een vrij aardig pensioentje! probleem: stevaert en co geeft al die mensen (die het niet nodig hebben) gratis bussen en zo op de koop toe.
maar: wij, de toekomst, gaan GANS ons leven peperdure verplichte sociale verzekering en pensioensparen moeten betalen om daar later, als we eenmaal zelf gepensioneerd zijn, NIKS van terug te krijgen omdat er een fout in het systeem zit!!
dit systeem, (ben ff de naam kwijt) werd in het interbellum ontworpen, zonder rekening te houden met vergrijzing van de samenleving!! dus: afschaffen die handel, en privésparen beginnen! |
|
|
| Nabistai |
| quote: | Originally posted by Bertn
(ben ff de naam kwijt) |
Democratie? :p
Neen das onmogelijk, zelfs dat bestaat in België zelfs niet meer :rolleyes: |
|
|
| Tiger777 |
De verzorgingsstaat :)
Mijn standpunt daarover is dat iedereen een verantwoordelijkheid heeft om voor zichzelf te zorgen. We zouden moeten evolueren naar een systeem waarbij de staat iedereen een pensioen geeft waar NET geleefd van geworden kan worden (ik denk aan 32000 oude belgische frank). Iedereen die meer wilt, moet maar aan pensioensparen doen. Maar dat is natuurlijk politiek oncorrect denken he... |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Nabistai
Democratie? :p
Neen das onmogelijk, zelfs dat bestaat in België zelfs niet meer :rolleyes: |
nee, was het Beveridge - pensioensysteem geloof ik... ontworpen door een engelsman |
|
|
| Tiger777 |
Nooit van gehoord :)
Ik denk dat mijn voorstel het eerlijkste is. Mensen die op pensioen gaan hebben recht op een basispensioen daar zij elke maand het potje van de sociale zekerheid wisten te spijzen... |
|
|
| Bertn |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Nooit van gehoord :)
Ik denk dat mijn voorstel het eerlijkste is. Mensen die op pensioen gaan hebben recht op een basispensioen daar zij elke maand het potje van de sociale zekerheid wisten te spijzen... |
ik studeer pol&soc... daar hebt ge vakken als "samenleving: feiten en problemen"... waar heel gedetailleerd zowat alle mankementen van ons landje uit de doeken worden gedaan... heel leerrijk:D |
|
|
| Nyah |
| quote: | Originally posted by Tiger777
Toch kan ik mij ergeren aan de manier hoe het VB in de media gediaboliseerd en gesaboteerd wordt. |
Exactly, daar kan ik me ook aan ergeren. Ik vraag me af waarom 'de mensen' zo bang zijn van het VB. :rolleyes:
Alles wordt gedaan om dat cordon sanitaire te verstevigen. Coalities en kartels, ik vind dat ze dat moeten verbieden als het enkel als doel heeft om het VB uit de regering te houden...
Ni rond de pot draaien, tis zoals tiger zei:
| quote: | Originally posted by Tiger777
Ik vind toch dat ze een partij als een ander zijn en dat ze niet MOGEN anders behandeld worden. Ze vertegenwoordigen immers 850.000 Vlamingen he... |
Als het VB toch redelijk wat kiezers heeft, kunt ge die mensen niet blijven negeren. Das pas 'racistisch' :p
@Tiger: die link wat je gepost hebt voor dat forum. Thx, is echt interessant om die discussies eens te lezen.
Ik heb wel hartelijk gelachen met de discussie over 'het aftellen' van Anke van dermeersch... Voor de geïnteresseerden die willen weten waarover ik t heb... Klik hier (filmpke) Ge hoeft dat ni volledig te kijken, rond 2min14sec begint dat fragmentje
En de discussie over hare vinger, zie hier |
|
|
| Bertn |
voor meer politieke discussies verwijs ik jullie graag door naar www.politika.be/forum
studentenkring pol&soc leuven, en in het "serieuze onderwerpen"-forum worden echt keiharde discussies gevoerd, sommige mensen doen daar de moeite om ellenlange epistels neer te tikken |
|
|
| SilentEagle |
Ik zou heel graag op de N-VA stemmen, maar ik zie daar niemand die m'n stem verdient. De Wever vertelt soms zinnige dingen, maar hij blijft o zo vaak steken in simplistisch spirit-natrapperij... :(
Andere mogelijkheid is VLD, maar enkel op een ECHTE liberaal, niet die halfzachte patatjes die het er nu voor het zeggen hebben. As Coveliers op een verkiesbare plaats stond, wist ik het direct...
En dan als laatste overweeg ik het Vlaams Blok, omdat de manier waarop die behandeld worden echt wel DIK mn strot aant uitkomen is. Ook al ga ik verre van akkoord met alles wat ze zeggen, toch geef ik toe dat het idee van de middenvinger geven aan paars-groen me wel iets zegt. :)
Conclusie; ik weet het echt ni... |
|
|
| djcresto |
| quote: | Originally posted by Bertn
freya??? ach komaan, das gewoon een marionet die voor 99% door papa bestuurd wordt... |
Tegen freya moet je maar eens een debat voeren, die klapt 90% van de andere politiekers zo onder tafel. Het zal wel een voordeel zijn dat papa een politieker is, maar als je op die leeftijd daar staat dan heb je toch wat in je mars. |
|
|
|
|