return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Retired Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 10)
View this Thread in Original format
Christian Ö.
quote:
Originally posted by mr_fisken
Fan det var ju 5 veckor sen du beställde, när fick du reda på att det var slut i lagret? .. mycket svagt av dom att inte hantera det bättre när det gäller mycket pengar dessutom. Jag skulle frågat när dom får in dom (exakt datum) annars ta pengarna tillbaka och köpa dom på tex thomann.

Jag hammnade precis i samma situation fast då med thomann. När jag köpte mina saker fanns de e lagret (fullt i lagersaldos skalan) enligt hemsidan så jag betalade och allt va klart. Fick ett bekräftelsemail där de stog att de reserverat en djm 707 och två stycken cdj200 år mig men en vecka efter det fick jag ett mail där det stod att djm 707 som jag beställt tagit slut och att de aldrig kommer att få in den igen (trots att jag hade fått ett mail där de stog att de hade reserverat en åt mig!). Jag kunde kräva tillbaka pengarna om jag ville men då hade eurokursen rasat plus att jag redan betalat bankavgifter och sånt så jag hade fått tillbaka 1k mindre än vad jag betalat.
Efter flera samtal så löste det sig tillslut och jag tog en annan mixer istället (under tidens lopp hade då självklart även cdj-200 tagit slut som också fanns inne när jag beställde och som var reserverad åt mig men "mina spelare" hade någon annan fått när det äntligen löst sig och de skulle skicka mina saker, de hade heller ingen aning om när de skulle få in en ny leverans från pioneer).
Jag kan ju säga att jag blev lite nervös, väldigt jobbigt läge va det iaf men det löste sig tillslut efter en lång väntan:)
Treo
Det var över tre veckor sedan jag fick reda på att mixern var slut i lager, har ringt dem ca en gång i veckan (mail svarar de nämligen inte på, men det kanske är min spray-mail som krånglar), och varje gång säger de att de ska får leverans från pioneer inom ett par dagar. Jäkligt irriterande att de inte bryr sig om att uppdatera produkters lagerstatus i webbutiken, hade där stått att den inte fanns i lager hade jag naturligtvis inte beställt därifrån.

Vad skulle kunna vara en likvärdig mixer som en djm-400 annars då? ecler nuo3, eller urei 16nånting ? dom verkar vara i samma prisklass iaf.
Christian Ö.
quote:
Originally posted by Treo
har ringt dem ca en gång i veckan (mail svarar de nämligen inte på,

PRECIS så var det för mig med när jag skulle kontakta thomann, och deras jävla telefonlinjer var ju proppfulla så man fick stå i telefonkö bra länge till tyskland:rolleyes:
Treo
Det hade fortfarande inte dykt upp nåt mail eller hörts nånting från recordcase så döm om min förvåning när det dök upp en paketlapp i posten idag :) blev så glad så jag hoppade i bilen o körde de tre milen till schenkercentralen i nybro och hämtade med det samma. Så nu gäller det "bara" att lära sig använda :D men det ska nog gå vägen..
Vizay
don't blame the messenger, inte fullt ut iaf. Tänk på att dom antagligen är precis lika irriterade på pioneer som inte levererar som dom ska :)
Jeremy H
quote:
Originally posted by Vizay
don't blame the messenger, inte fullt ut iaf. Tänk på att dom antagligen är precis lika irriterade på pioneer som inte levererar som dom ska :)

Kedjan på komponenter som kan vara fördröjda slutar knappast vid Pioneer men :)

Ha det så kul med dina nya leksaker! :clown:
wowsa
Tja tänkte köpa upp mig på min första utrustning men vill inte lägga ut allt för mycket pengar på det för jag vet inte om jag kommer va så passionerad i att mixa som jag tänkt mig nu men lika bra att inte slänga ut allt för mycket pengar..Det jag tänkte fråga var om man ska satsa på pioneer cdj-200 el om 100 räcker.Är dom extra 1000 kr el va det nu är värt att lägga på 200:an el räcker 100 gott och väl ?
Är ju trots allt ca 2,2500 som skiljer .
Jeremy H
quote:
Originally posted by wowsa
Tja tänkte köpa upp mig på min första utrustning men vill inte lägga ut allt för mycket pengar på det för jag vet inte om jag kommer va så passionerad i att mixa som jag tänkt mig nu men lika bra att inte slänga ut allt för mycket pengar..Det jag tänkte fråga var om man ska satsa på pioneer cdj-200 el om 100 räcker.Är dom extra 1000 kr el va det nu är värt att lägga på 200:an el räcker 100 gott och väl ?
Är ju trots allt ca 2,2500 som skiljer .

Andrahandsvärdet är så pass högt att jag tycker att du ska köra på 200an faktiskt :)
mr_fisken
ja 200an är given. köper du den från tyskland kan du sen sälja den i sverige och kanske gå +/0 :)
wowsa
Att köpa begagnat är inte att rekomendera ?

wowsa
Nån som har nån koll på hur länge det brukar dröjja innan man får sakerna från recordcase.de ? Jag beställde för exakt 1 v sen nu och dom har inte ens dragit pengarna.Jag har mailat dom men inget svar.Verkar konstigt hur dom drivet stället om dom nu ska vara så seriösa :( Hur har ni haft det när ni beställt hos dom?Alla produkter fanns i saldo lager av det jag beställde kanske ska tillägas.
SteveTranz4ever
quote:
Originally posted by wowsa
Nån som har nån koll på hur länge det brukar dröjja innan man får sakerna från recordcase.de ? Jag beställde för exakt 1 v sen nu och dom har inte ens dragit pengarna.Jag har mailat dom men inget svar.Verkar konstigt hur dom drivet stället om dom nu ska vara så seriösa :( Hur har ni haft det när ni beställt hos dom?Alla produkter fanns i saldo lager av det jag beställde kanske ska tillägas.

För mig tog det 10 dagar men det verkar som det är lite olika för folk...
Jag mailade och bad om ett kollinummer så jag kunde spåra eftersändningen själv hos DHL.
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 
Privacy Statement