return to tranceaddict TranceAddict Forums Archive > Archives > Classic old threads / Inactive Forums > Europe - Sweden

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 23)
View this Thread in Original format
Laszlo
Tycker DJM-400 är fullt tillräcklig för hemmabruk. Det finns enligt mig ingen anledning att lägga ut 15000 lök för en djm-800 som bara ska användas i hemmet...Effekterna är inget jag använder eftersom jag har en separat effektbox till det...vissa av effekterna på 400:an funkar kanon, men timingen har jag haft svår med vad för echo och delay...å andra sidan har jag av ovan nämnda anledning heller inte lagt speciellt mycket tid på att försöka få till dem...
PoiZoN
Nä precis, men undrade bara om dom två spelarna gick o jämföra med tanke på att djm 800 är rätt standard ute på klubbarna nu. Men jag har inte läst ngt negativt om den spelaren, men jag ville bara ha lite extra info från er här, er kan man lita på ;)
MrPsycHo
undrar vad ni tycker om denna mixern, och tycker ni 700 kr är bra för en begagnad?: Stanton RM-50

är den bra för nybörjare?
rull3
Tjenare grabbs o flix!

Tänkte att det är bättre och fortsätta på denna tråd än att göra en ny. För tänkte nämligen fråga om dessa Koas Pads (i detta fall; 2 & 3)

Jag skulle helt enkelt vilja ha lite info angående hur stora skillnaden är på dem, och vad som är värt att investera i?
Som sagt tidigare är jag för nuläget bara en "sov-rums" DJ, men ej så gamal dock :p . Har kikat på en heldel videos på tuben, och fick intrycket av att 3an har någon slags "spar" funktion (de båda har sparfunktion(?) men på fingret. Dvs. släpper du fingret på 2an så släpps holden, o på 3an så saveas det istället så att det bildas en loop. Ni får rätta mig om jag nu är helt åt helvete! Men var iaf så jag uppfattade situationen :thepirate

Tack för hjälpen!

ps. Är just nu på semester, så kan ej svara direkt! ds.
SMC
quote:
Originally posted by rull3
sov-rums


:disbelief
Jeremy H
Har någon här nån erfarenhet av Torq Conectiv/SSL? Tänkte ta mig in till en butik i stan nästa vecka och testa båda.. Är riiiktigt sugen på en ny Torq eller beg SSL.. Vet att tex Laszlo har Torq. Fortfarande nöjd? :)
Laszlo
quote:
Originally posted by Jeremy H
Har någon här nån erfarenhet av Torq Conectiv/SSL? Tänkte ta mig in till en butik i stan nästa vecka och testa båda.. Är riiiktigt sugen på en ny Torq eller beg SSL.. Vet att tex Laszlo har Torq. Fortfarande nöjd? :)


Japp! Skulle inte byta till något annat...har uteslutande kört med Torq sedan jag köpte det och det rockar järnet, i alla fall med Mac. Det har aldrig svikit mig. Vet inte hur stabilt det är på en PC dock.
Jeremy H
quote:
Originally posted by Laszlo
Japp! Skulle inte byta till något annat...har uteslutande kört med Torq sedan jag köpte det och det rockar järnet, i alla fall med Mac. Det har aldrig svikit mig. Vet inte hur stabilt det är på en PC dock.

Låter fint! Åkte in till en butik idag och hoppades få provspela, men självklart skulle dom hålla på och bygga om just nu :whip:

Om jag förstått allt rätt så försvinner waveformen från displayen på CDJs med Torq. Antar att låttitel och allt annat försvinner det också? Borde göra det eftersom det bara är tidskodning.. ;S

Hur blir möjligheterna till att använda sig av tre ljudkällor med Torq? Har funderingar på en 3e cdj eller annars en samplingsenhet eller liknande.. Inte bestämt mig riktigt!

Woops.. blev lite mycket frågor här :wtf:
Laszlo
Japp, waveformen försvinner på CDJs eftersom själva ljudsignalen på kontrollskivan är ett enda långt tjut, men å andra sidan har du en mycket bättre överskådlig waveform på datorn. Samma sak gäller med titel.



Vad gäller antalet ljudkällor så är två max för både Topq, SSL och Serato. Vill du ha fler ljudkällor så får du köra det tredje via vanlig audio-cd eller alternativt köpa två datorer och två torq/ssl-enheter =)

Skrev en utvärdering precis efter att jag köpt Torq på min blogg: http://www.laszlo.se/blog/?p=32
Jeremy H
quote:
Originally posted by Laszlo
Japp, waveformen försvinner på CDJs eftersom själva ljudsignalen på kontrollskivan är ett enda långt tjut, men å andra sidan har du en mycket bättre överskådlig waveform på datorn. Samma sak gäller med titel.



Vad gäller antalet ljudkällor så är två max för både Topq, SSL och Serato. Vill du ha fler ljudkällor så får du köra det tredje via vanlig audio-cd eller alternativt köpa två datorer och två torq/ssl-enheter =)

Skrev en utvärdering precis efter att jag köpt Torq på min blogg: http://www.laszlo.se/blog/?p=32

Tack för svaren :)
Verkar som om Final Scratch är det enda som kan köra fyra ljudkällor.. men Torq verkar sååå mycket mer prisvärt. Aja, bara att vänta till Torq stödjer Vista dådå :)

Laszlo
quote:
Originally posted by Jeremy H
Tack för svaren :)
Verkar som om Final Scratch är det enda som kan köra fyra ljudkällor.. men Torq verkar sååå mycket mer prisvärt. Aja, bara att vänta till Torq stödjer Vista dådå :)


Hade ingen aning om att man kunde köra 4 källor på SSL. Hur som helst - ska du upp på Kalle kula nästa lördag? Om du är i Sthlm kvällen innan, på fredagen, så kom förbi GK så kan du få pilla på Torq innan eller efter vi spelat.
Jeremy H
quote:
Originally posted by Laszlo
Hade ingen aning om att man kunde köra 4 källor på SSL. Hur som helst - ska du upp på Kalle kula nästa lördag? Om du är i Sthlm kvällen innan, på fredagen, så kom förbi GK så kan du få pilla på Torq innan eller efter vi spelat.

4 källor var vad dom sa i butiken iaf :)
Kanske blir att jag köper en macbook och kör dubbla OS kanske.. hm ;E
Yes, sthlm blir det! Tveksamt om jag kan komma upp till fredagen och se dig lira dock. Verkar som om det blir skjuts upp på lördag nämligen.. Tack för erbjudandet iaf! :)
CLICK TO RETURN TO TOP OF PAGE
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 
Privacy Statement