|
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 15)
|
View this Thread in Original format
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Riktigt fin skönhet... dock gillar jag inte att VU-mätarna har så få lampor... där gillar jag Pioneers som har 15st på 500, 600 och 800...
Men jag skulle ju inte tacka nej! Pure quality! |
LED-mätarna ljuger ganska kraftigt ibland så de ska man gå efter med en stor nypa salt...500:ans är katastrofalt dåliga. |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Sen som dom även nämner och som jag också tycker är att kör man på lägre nivå på monitorerna så kan man även ha lägre volym i hörlurarna och med lägre volym så hör man detaljer mycket bättre! |
hmmm...väldigt intressant... |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Laszlo
hmmm...väldigt intressant... |
Själv brukar jag döda monitorerna nästan helt mellan mixarna då jag fixar pitch och cue... allt för att spara på öronen! |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Själv brukar jag döda monitorerna nästan helt mellan mixarna då jag fixar pitch och cue... allt för att spara på öronen! |
Samma här, IMO finns det ingen anledning att ha på dem när man cue'ar låtar om det inte blir en märkbar skillnad nere på golvet.
Jag pratatde lite med M.I.K.E när han lirade på GK i vintras, jag såg att han hade ruskigt högt både på monitorerna och i lurarna när han lirade och frågade hur han klarade av det. Hans öron var ju som väntat inte i den bästa konditionen men han tyckte att det var så bra så han drog på lite extra för att "tagga till" mer, frågan är ju då hur mycket mer man taggar till av att ha så pass högt samt om det verkligen är värt det med tanke på hur mycket öronen tar skada? Jag försöker i alla fall spara på mina stackars öron så mycket jag kan |
|
|
| jofawe |
| vad har ni gett för era grejer egentligen? |
|
|
| Laszlo |
| quote: | Originally posted by jofawe
vad har ni gett för era grejer egentligen? |
blod, svett och tårar :) |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by jofawe
vad har ni gett för era grejer egentligen? |
köpt inte bästa direkt då, köp nånting prisvärt istället det duger ju att ha hemma..
du kollar väl priser från recordcase hoppas jag... |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by jofawe
vad har ni gett för era grejer egentligen? |
Technics 1210mk5 = 7500:-
Begagnade men i oöppnade förpackningar = nya
Ortofon Concorde Night Club S (nålar) = 1300:-
Begagnade men i oöppnade förpackningar = nya
Pioneer CDJ800mk2 = 7489:- x 2
Köpt från DJ Service (Sveav. 139)
Numark DXM09 = 2995:-
Från Recordcase
Sennheiser HD25 = 1385 + spiralsladd 3.5m 300:-
Från Recordcase
UDG skivväska för 745:- eller nåt på DJ Service.
Vad blir de då... räkna räkna....
29200:- typ
Ga'damn!!! :wtf: |
|
|
| jofawe |
fisken:
Jag måste ha de bästa annars blir jag bara sur på mig själv.
Har spanat på två pioneer cdj 1000 och en djm 800 .. nånstans måste man ju börja.
svårt å hitta sånt begagnat dock.. I svergie ligger nypriset på dessa 34000kr .. och i tyskland (thomann.de) 28000kr
visst, 30k går ju spara ihop om man vill. |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by jofawe
fisken:
Jag måste ha de bästa annars blir jag bara sur på mig själv.
Har spanat på två pioneer cdj 1000 och en djm 800 .. nånstans måste man ju börja.
svårt å hitta sånt begagnat dock.. I svergie ligger nypriset på dessa 34000kr .. och i tyskland (thomann.de) 28000kr
visst, 30k går ju spara ihop om man vill. |
cdj 1000? Nu ska du väl inte vara så snål, kolla på DVJ-X1 istället, 39900kr (st) på ljudia, som hittat! |
|
|
| jofawe |
| quote: | Originally posted by Christian Ö.
cdj 1000? Nu ska du väl inte vara så snål, kolla på DVJ-X1 istället, 39900kr (st) på ljudia, som hittat! |
fast.. de har ju en funktion man inte behöver :P
cdj-800 är rätt prisvärda med va? |
|
|
| Christian Ö. |
| quote: | Originally posted by jofawe
fast.. de har ju en funktion man inte behöver :P
cdj-800 är rätt prisvärda med va? |
hehe skojja bara:) Om du inte har onödigt mycket pengar att slösa så är det bara onödigt att köpa cdj-1000 om du bara ska ha dem hemma. Cdj-800 funkar alldeles utmärkt och är mycket mycket mer prisvärd än 1000. |
|
|
|
|