|
Hjälp, ska köpa dj-utrustning! (pg. 7)
|
View this Thread in Original format
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by mr_fisken
jag tänkte på 600an också, har velat framm o tillbaka men det känns så fel att lägga 9000kr på en mixer som är runt 5år gammal lr något sånt?
djm400 e naaaajs http://www.youtube.com/watch?v=IQUaRlTbB6c |
Typ så tänker jag också!
DXM09 var grym vad gäller effekter men efter att ha använt den nu ett tag har jag märkt att musiken/ljudet från kanal 1 kan smyga sig ut i högtalarna även om det volymreglaget är nere i botten. Väldigt lågt och bara ibland men det är nog så illa! Effekterna som sagt är grymma men vissa har en tendens att göra så helghetsljudet blir mycket sämre, ganska tydlig distortion!
Till en början kändes den klockren men kvallitén håller inte i längden! |
|
|
| Jeremy H |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Typ så tänker jag också!
DXM09 var grym vad gäller effekter men efter att ha använt den nu ett tag har jag märkt att musiken/ljudet från kanal 1 kan smyga sig ut i högtalarna även om det volymreglaget är nere i botten. Väldigt lågt och bara ibland men det är nog så illa! Effekterna som sagt är grymma men vissa har en tendens att göra så helghetsljudet blir mycket sämre, ganska tydlig distortion!
Till en början kändes den klockren men kvallitén håller inte i längden! |
Det är säkert bara fadern som läcker. Lär inte vara något med modellen direkt... Se till att få den fixad på garanti innan du köper nytt :) |
|
|
| mr_fisken |
| Är du i stort behov av flera kanaler justnu eller är det något du kanske vill ha i framtiden? Så resonerade jag. Jag vill ha fler kanaler för att så småningom expandera hela uppsättningen med vinyl men då krävs det pengar till dyr mixer, dyra skivspelare etc. Dessutom lär andrahandsvärdet vara nästan lika bra som på andra pioneer spelare så den dagen man får pengar till 4kanals mixer kan man sälja den här 2kanalarn utan att göra en större förlust (förhoppningsvis) |
|
|
| SteveTranz4ever |
| quote: | Originally posted by Jeremy H
Det är säkert bara fadern som läcker. Lär inte vara något med modellen direkt... Se till att få den fixad på garanti innan du köper nytt :) | Jupp.. redan snackat med leverantören som tyvärr håller till i Tyskland och det är inga problem, dom står för alla kostnader!
www.recordcase.de Kan rekomendera dem starkt! Bra service och allt de jag behöver iaf! + Riktigt riktigt bra priser jämfört med Sverige!
| quote: | Originally posted by mr_fisken
Är du i stort behov av flera kanaler justnu eller är det något du kanske vill ha i framtiden? Så resonerade jag. Jag vill ha fler kanaler för att så småningom expandera hela uppsättningen med vinyl men då krävs det pengar till dyr mixer, dyra skivspelare etc. Dessutom lär andrahandsvärdet vara nästan lika bra som på andra pioneer spelare så den dagen man får pengar till 4kanals mixer kan man sälja den här 2kanalarn utan att göra en större förlust (förhoppningsvis) |
Jag vill gärna har fler kanaler för att ev. kunna köra fler låtar samtidigt, 2 låtar som spelar samtidigt som en låt som jag mixar över till en 3e... vill ha möjligheterna! |
|
|
| Vizay |
jag upprepar mitt mantra, Vestax PCV-275, Vestax PCV-275, Vestax PCV-275 and on and on and so forth ;)
Det sägs att risken för att något ska gå sönder ökar proportionerligt med antalet finesser man slänger in i ett tekniskt föremål :D;) |
|
|
| Akia |
| quote: | Originally posted by Akia
Jag kan få ett par nya Sennheiser HD 25 för 1750:- . Är det ett bra pris eller är det normalt? |
Fick dem för 1300! :D |
|
|
| SteveTranz4ever |
| Jag köpte mina Sennheiser HD25 för 142 Euro från Recordcase.de :gsmile: |
|
|
| Vizay |
Jag säger som vanligt också, köp något i en klass längre ner, 4 kanaler är totalt överflödigt hemma. När man väl behöver det så behöver man heller inte ens tänka på vad det kostar att köpa en sån.
Köp något billigare och införskaffa andra roliga saker för resterande sparade tusenlappar :) |
|
|
| Akia |
| quote: | Originally posted by SteveTranz4ever
Jag köpte mina Sennheiser HD25 för 142 Euro från Recordcase.de :gsmile: |
Dom tycks hålla riktigt bra priser! |
|
|
| mr_fisken |
| quote: | Originally posted by Akia
Dom tycks hålla riktigt bra priser! |
och bra är dom. har tidigare beställt 2 cdj 200 och nu en mixer som sagt. Gillar recordcase starkt :) |
|
|
|
|